Huh? Maar als ik zomer vakantie boek doe ik dat rond kerst …
Toen wisten we dit toch totaal niet?
Maar je krijgt in veel gevallen gewoon je geld terug als je voor maart 2020 geboekt hebt. Maar in jouw verhaal maakte ik op dat ze na maart nog besloten hadden om te gaan.
Dan klopt je kostenplaatje ook niet
Eh, nou laat ik zeggen dat de mensen die ik ken (de betreffende ouders waar het eerder over ging, waar ik dus nu mee in semi discussie ben over mijn werk voor hen), dus in deze situatie zitten en in december geboekt hebben.
Vliegen op 1 van die twee luchthavens: hebben een huurauto betaald, en een huisje gehuurd nèt buiten de regio, zonder reisbureau. En alles gaat gewoon door en als ze annuleren is dat voor eigen kosten.
Geboekt in december/januari…
Ik zou niet weten wat dat aan het kostenplaatje veranderd .
Oke dat is wel raar dan ja. Hebben ze bij een vage reisorganisatie geboekt of zo? Ik heb dit nog niet eerder gehoord; heb zelf ook gewoon m’n geld terug terwijl ik nu gewoon alsnog dat land in mag (geen code oranje). Reisverzekering moet dat toch ook dekken (als ze die hadden). Aangezien ze voor maart hebben geboekt.
pff heftig stuk
Nouja superkut van het geld, maar vaak heb je losse dingen (ticket/accomodatie) bijv. wel afzonderlijk kunnen verzetten. En als je geen reisverzekering hebt, ja nou dan heb je dikke pech anders. Kut maar ja, wijze les voor de toekomst dat je beter wel een reis-/annuleringsverzekering afsluit (hoewel corona voor de toekomst is uitgesloten). Maar als zij echt zo vroeg geboekt hebben en het is nog code oranje en ze hebben wél een verzekering, zou ik daar toch nog eens het gesprek mee aangaan.
Nee alles los. Denk dat dat het probleem ook is.
Met een pakket reis zit je volgens mij meestal wel goed?
Maar met losse vluchten etc/huisje niet echt geloof ik.
Maar kan me ook niet voorstellen dat zij de enige zijn die zo boeken? Wij hebben ook wel eens op een vakantie park 3u rijden van het vliegveld geboekt. Dan boek je ook vliegtuig / auto / camping apart.
Ze gaan nu idd in gesprek met de reisverzekering.
Dus ik hoop dat ze een dezer dagen een oordeel daarvan krijgen
Maar goed toen ging ik dus zelf kijken bij de ANWB/buitenlandse zaken/Consumentenbond en het is dus niet zo waterdicht als ik zelf had gedacht (ik dacht gewoon: oh oranje, nou, lijkt me dat alles dan geannuleerd wordt ).
Maaarrrrr ze zijn ook wel standvastig in dat ze we willen gaan als het geel is , en dan zit ik denk ik eenweek kruisjes te slaan dat het goed komt haha .
Ik heb in het eerste weekend van september een bruiloft in het buitenland. 8 aug. horen we of dit doorgaat. Wat zouden jullie doen. Dan pas tickets boeken (dus een maand van te voren) of nu al? Als de vliegtuigmaatschappij wel vliegt maar het bruidspaar de bruiloft af moet zeggen vanwege corona dan krijgen wij niets vergoed van de vliegtuigmaatschappij/verzekering. Logisch natuurlijk, daar gaat het me niet om. Vroeg me meer af of jullie de gok zouden wagen. Wachten is misschien ook een gok i.v.m. beschikbaarheid tickets?
*Als je helemaal niet zou gaan/boeken vind ik dat ook nuttige info. Dat was tot nu toe niet echt mijn plan maar misschien toch beter?
Vreselijk…
Goed dat deze man een gezicht krijgt maar… mennn dat moet echt pijnlijk zijn om te lezen als familie
Op de ‘Amsterdam durft te vragen’ facebookgroep zie ik ook regelmatig mensen ‘de nazi’s’ erbij halen wanneer iemand bijv. tegen de buschauffeur zegt dat iemand zijn mondkapje niet op heeft. Ik weet niet eens waar ik zou moeten beginnen, zou ik een reactie daarop willen geven.
dat er nog dit soort mensen bestaan, bah
Wij boeken eigenlijk ook altijd alles los, toevallig dit jaar voor het eerst niet maar anders was het maart en de vluchten sowieso gecancelled. Autohuur kun je vaak tot een aantal dagen/24u voor aankomst wel kosteloos annuleren, maar de rest is lastiger idd.
Mijn schoonouders doen trouwens ieder jaar mee met alpe d’huez en hadden een huisje via zo’n patriculier platform geboekt. Niks terug, geen tegoed wat dan ook. Platform zegt wij brengen jullie alleen met elkaar in contact en verhuurder geeft niks terug, dus dikke pech.
Dat zou niet het probleem moeten zijn. Heb zelf ook alles los geboekt zonder organisatie en krijg alles terug, behalve treintickets. Maar dat worden vouchers. Kan me voorstellen dat dit bij vliegtickets ook zo gaat.
Afhankelijk van de bestemming en de huidige ticketprijs zou ik wachten. September is geen hoogseizoen meer dus dat scheelt vaak al in beschikbaarheid.
Wat balen zeg. Ik heb wel geluk gehad met Booking, ze zeiden eerst dat ik de helft terug zou krijgen maar uiteindelijk kreeg ik alsnog alles.
Hangt wel best wel van het land af, maar ik zou er denk ik best wel rekening mee houden dat het niet door mag gaan en dus niet boeken nog.
Ja slim. Nu mag het in ieder geval wel, maar dat kan natuurlijk ineens veranderen.
Ja er zijn nu toch best wel wat landen waar weer een stijging in gevallen bezig is, en in corona-tijd is twee maanden gewoon best veel, het is echt nog niet in te schatten nu
Zo bedoelde ik het helemaal niet maar er zijn vrij veel toeristische landen die standaard geel zijn Peru bijvoorbeeld maar Georgië en Indonesië bijvoorbeeld gaan ook vaak op geel. Dus ik dacht meer van als je er normaal niet naar kijkt omdat het logisch is om er naartoe te gaan dat het land misschien standaard wel op niet-groen staat zonder dat je het door hebt. Er staat bij de uitleg van de risico’s namelijk ook andere dingen dan alleen corona dus dat zou genoeg aanleiding zijn voor geel.
Fijn trouwens dat jij nog nooit een tassenroof hebt meegemaakt maar dat staat dus wel onder de veiligheidsrisico’s en zoals @HVO zei is dat op zichzelf al genoeg om niet standaard op groen te staan.
Ik vind het ook niet zo handig en had het zelf niet zo gedaan. Als de situatie verslechtert ga ik inderdaad ook niet want eigenlijk kan ik het nu al amper verantwoorden naar mezelf. Het is een afstand die je in 2-3 dagen zou kunnen rijden dus misschien gaan ze er vanuit dat mensen dat dan gaan doen, maar dat is voor mij helaas geen optie. (Trein ook niet overigens.)