Coronatopic #5

Ik zou gewoon even prijzen kijken alvast en als het echt heel goedkoop is, <100 euro, gewoon boeken.

(al moet ik wel zeggen dat het zou afhangen wie er trouwt, als het close vrienden/familie is zou ik gewoon boeken als het een goedkope ticket is. Anders zou ik sws wachten tot 8 augustus en als de prijzen dan ok zijn en situatie ook boeken)

1 like

Nee is gewoon voor de leuk, maar op zich wisten ze niet van corona toen ze de bruiloft planden dus dat kan ik ze niet echt kwalijk nemen denk ik?

Ik zou afwachten tot 8 augustus of het doorgaat en dan beslissen of je gaat of niet. Er kan nog zoveel veranderen voor die tijd, misschien besluiten zij wel dat het een te hoog risico is of dat er te weinig mensen kunnen komen ofzo. Dan kun je dan altijd kijken of het nog betaalbaar is en je er prettig bij voelt!

3 likes

Oké is goed, je mist denk ik het punt volledig én doet ook nog aannames.

Kunnen we trouwens Amsterdam en Rotterdam maar beter gelijk code rood maken op basis van deze redenering.

Dit gaat overduidelijk over Corona.

Die kleuren met reisadvies zijn sowieso heel discutabel en daar ging mijn punt om. Ik noem maar een voorbeeld, maar na de aanslagen in Tunesië ging voor Nederland het reisadvies gelijk op rood. Na de aanslagen in Londen en andere Europese steden? Nope, helemaal groen of hoogstens een korte periode gekleurd.

Een discussie over tasjesroof was dus niet mijn punt. Ja, zal vast gebeuren, maar niet meer dan hier. Ik gaf enkel aan dat het apart was, dan vind ik een aanname dat het wel weer om veiligheidsredenen zou zijn gewoon storend en bovendien onwaar.

Hoe dan ook, ben ook niet echt van plan om te gaan. Zelfde met elk ander land waarbij ik vast zou komen te zitten zonder vliegverkeer. Iets met de auto zou ik nog wel willen overwegen.

5 likes

Even over een andere boeg:

Ik vraag me af wanneer eerste klimaat protesten weer gaan komen. Ik weet dat ik er in elk geval bij ben.

2 likes

Ik had toch ook wel ergens hoop. Ik weet stiekem heel goed dat er niet zal veranderen, en soms denk ik dat het allemaal helemaal geen zin meer heeft. Dat we toch wel die afgrond ingaan en dat onze generatie al te maken gaat krijgen met allerlei rampen. Maar dan denk ik, die houding brengt ons nergens. We zien juist nu, dat als iedereen zijn stem laten horen, dat er wel degelijk iets kan veranderen. Hoe meer er over gesproken wordt, hoe meer mensen zich er actief over uit spreken, en hoe groter de kans is dat er daadwerkelijk iets gaat veranderen.

Ik kan niet begrijpen dat er niemand in de politiek echt zoveel om het klimaat lijkt te geven. Alles gaat alleen maar over de f*cking economie. Die altijd maar weer moet groeien. Ook als het niet nog groter en beter kan, moet het groeien. Kosten wat het kost. Ziet dan niemand dat als we zo doorgaan er over een tijdje helemaal geen economie meer is? Die hele ‘naar mij de zondvloed’ houding begrijp ik Ă©cht niet.

1 like

Ik heb m’n geld terug van Ryanair! Hopelijk andere mensen hier ook (:

4 likes

Nog niet
 wanneer ging je vlucht? En wanneer had je de refund aangevraagd? Ben benieuwd

M’n nicht heeft alles geregeld dus weet de datum niet helemaal zeker, volgens mij is het 7 april geannuleerd door Ryanair zelf en toen heeft ze gelijk een refund aangevraagd. 23 april zou m’n vlucht zijn.

Hopelijk snel!

Ok top, thanks. Mijn vlucht was begin mei dus misschien ben ik nu bijna aan de beurt :blush:

1 like

Ik weet niet of het al is gezegd maar wellicht dat Maleisië geen toeristen binnen laat? Ik zat te kijken naar een oranje land met weinig besmettingen en die was om die reden oranje. Alleen met paspoort van dat land of toestemming kom je daar binnen.

1 like

Ik heb nog steeds niks van mijn Ryanair vlucht in maart. Ik wacht geduldig af :sweat_smile:

Ik ook niet, ja een voucher maar geen geld.

Ik merk wel dat ik het lastiger vind om ‘niks’ te doen deze zomer. Ik zou na jaren sparen naar Canada gaan voor mijn droomreis en die gaat dus niet door. Eerder ging natuurlijk niemand ergens heen en vond ik het vooral allemaal heel rustig en fijn en ‘het komt wel weer’. Maar nu gaat iedereen en zijn moeder toch nog naar Griekenland, Frankrijk en Spanje. En ookal vind ik dat niet zo slim en zou ik het zelf niet aandurven, toch voel ik me kut dat ik nergens heen ga deze zomer
 Iedereen deelt ook enthousiast zijn plannen en reageert verbaasd als ik zeg dat ik nergens heen ga vanwege corona. Of ten minste, ik ga een weekendje weg in Groningen en daar ga ik het de rest van het jaar mee doen.

Blijkbaar is mijn FOMO dan toch groter dan ik dacht en daar baal ik dan ook weer van :sweat_smile:

9 likes

Afgelopen 2-3 weken ben ik zelf ook weer met vriendinnen gaan afspreken en buiten de deur en zo geweest. Daardoor leek corona weer ff ver weg en door dit soort berichten is het toch weer ff ‘schrikken’ dat het inderdaad weer terug kan komen in heftige vorm. Of wat als het inderdaad hier kouder wordt.

1 like

Dit heb ik ook super erg. Ik zou maar Amerika gaan wat niet doorgaat. Ik durf eigenlijk niet met het vliegtuig te gaan nu. En nu op veel plekken het virus terug is twijfel ik om niet gewoon in Nederland te blijven of toch met de auto ergens buiten Nederland te gaan.

Mooi. Hoop dat ie heel erg ziek wordt. :+1:

6 likes

Bizar verhaal dit ook

Woont ze in Melbourne? Wat vervelend.

Ik snap ook niet hoe ze daar met mensen omgaan, al die council flats die nu in lockdown zitten en geen fatsoenlijk voedsel krijgen.

K-A-R-M-A

Nu hoop ik voor de Brazilianen dat hun president het probleem eindelijk serieus gaat nemen.

20 likes