Coronatopic #5

Ik heb nog steeds niks van mijn Ryanair vlucht in maart. Ik wacht geduldig af :sweat_smile:

Ik ook niet, ja een voucher maar geen geld.

Ik merk wel dat ik het lastiger vind om ‘niks’ te doen deze zomer. Ik zou na jaren sparen naar Canada gaan voor mijn droomreis en die gaat dus niet door. Eerder ging natuurlijk niemand ergens heen en vond ik het vooral allemaal heel rustig en fijn en ‘het komt wel weer’. Maar nu gaat iedereen en zijn moeder toch nog naar Griekenland, Frankrijk en Spanje. En ookal vind ik dat niet zo slim en zou ik het zelf niet aandurven, toch voel ik me kut dat ik nergens heen ga deze zomer… Iedereen deelt ook enthousiast zijn plannen en reageert verbaasd als ik zeg dat ik nergens heen ga vanwege corona. Of ten minste, ik ga een weekendje weg in Groningen en daar ga ik het de rest van het jaar mee doen.

Blijkbaar is mijn FOMO dan toch groter dan ik dacht en daar baal ik dan ook weer van :sweat_smile:

9 likes

Afgelopen 2-3 weken ben ik zelf ook weer met vriendinnen gaan afspreken en buiten de deur en zo geweest. Daardoor leek corona weer ff ver weg en door dit soort berichten is het toch weer ff ‘schrikken’ dat het inderdaad weer terug kan komen in heftige vorm. Of wat als het inderdaad hier kouder wordt.

1 like

Dit heb ik ook super erg. Ik zou maar Amerika gaan wat niet doorgaat. Ik durf eigenlijk niet met het vliegtuig te gaan nu. En nu op veel plekken het virus terug is twijfel ik om niet gewoon in Nederland te blijven of toch met de auto ergens buiten Nederland te gaan.

Mooi. Hoop dat ie heel erg ziek wordt. :+1:

6 likes

Bizar verhaal dit ook

Woont ze in Melbourne? Wat vervelend.

Ik snap ook niet hoe ze daar met mensen omgaan, al die council flats die nu in lockdown zitten en geen fatsoenlijk voedsel krijgen.

K-A-R-M-A

Nu hoop ik voor de Brazilianen dat hun president het probleem eindelijk serieus gaat nemen.

20 likes

Het ging er net bij RTL Boulevard (don’t judge me) ook al even over: het verbaast me zo dat heel veel landen/reisorganisaties nu influencers uitnodigen om te laten zien dat je er ècht op vakantie kunt. Vorige week was Leonie (studentje foodblogger) even gratis op persreis in Frankrijk, met dan constant de jolige hashtag #covidcamping

Ik herken verder het gevoel hoor, mijn droomreis gaat ook niet door en had me ook ingesteld op een zomer niks. Toch een soort fomo nu

2 likes

Ik dacht dat hij eerder al corona had vlak nadat hij bij Trump was geweest in maart? Maar ik kan er niks over vinden dus misschien was het een andere louche Zuid-Amerikaanse president.

Oké bedankt!! Ik ging overal zoeken en ik kon het nergens vinden maar mijn geheugen was dus in de war.

Huh dat is echt vreemd idd! Ik had het ook met een restaurantje dat ik wilde reserveren. Ik belde netjes maar was niet nodig :woman_shrugging:t5:

Oh ik dacht dat het nog steeds moest. Ook omdat dit maar een heel klein plekje is met weinig ruimte en zitplekken. Haha nou pech voor hun want ik heb ergens anders gereserveerd. Het is voor een zakelijke meeting dus geen zin om daar niet op mijn gemak te voelen met het gevoel dat het te vol zit

Je moet wel zelf actie ondernemen om in de refund queue te komen. Of heb je dat al gedaan? Je voucher wordt niet automatisch ingewisseld voor geld.

1 like

Ik begrijp niet dat ik zoveel foto’s voorbij zie komen op social media van vrienden die vrolijk met 4+ man aan een krappe tafel in een restaurant zitten. Dat is toch gewoon nog helemaal niet de bedoeling? Ik ben (lichtelijk hypocriet) met een groepje vrienden aan het plannen om samen te eten en ik ben de enige die überhaupt het afstand houden nog opbrengt en of dit nu wel praktisch is om te gaan plannen.

Die anderhalve meter is toch gewoon nog de hoofdregel?

4 likes

Nee je mag nu in restaurants gewoon met kleine groepjes aan een tafel zitten

Ja of met 10+ man een foto maken super dicht tegen elkaar …

Oh ik ben al meerdere keren geweest op diverse plekken en overal mochten we zitten hoe we wilden zonder vragen :sweat_smile:

De boete is 4000 euro, dus nee die wil je niet riskeren :sweat_smile: en inderdaad veel mensen zeggen “ja in andere horecazaken hoeft dit niet”… das pech voor je maar hier is er geen geld voor die boete hoor

2 likes