Coronatopic #5

Het ging er net bij RTL Boulevard (don’t judge me) ook al even over: het verbaast me zo dat heel veel landen/reisorganisaties nu influencers uitnodigen om te laten zien dat je er ècht op vakantie kunt. Vorige week was Leonie (studentje foodblogger) even gratis op persreis in Frankrijk, met dan constant de jolige hashtag #covidcamping

Ik herken verder het gevoel hoor, mijn droomreis gaat ook niet door en had me ook ingesteld op een zomer niks. Toch een soort fomo nu

2 likes

Ik dacht dat hij eerder al corona had vlak nadat hij bij Trump was geweest in maart? Maar ik kan er niks over vinden dus misschien was het een andere louche Zuid-Amerikaanse president.

Oké bedankt!! Ik ging overal zoeken en ik kon het nergens vinden maar mijn geheugen was dus in de war.

Huh dat is echt vreemd idd! Ik had het ook met een restaurantje dat ik wilde reserveren. Ik belde netjes maar was niet nodig :woman_shrugging:t5:

Oh ik dacht dat het nog steeds moest. Ook omdat dit maar een heel klein plekje is met weinig ruimte en zitplekken. Haha nou pech voor hun want ik heb ergens anders gereserveerd. Het is voor een zakelijke meeting dus geen zin om daar niet op mijn gemak te voelen met het gevoel dat het te vol zit

Je moet wel zelf actie ondernemen om in de refund queue te komen. Of heb je dat al gedaan? Je voucher wordt niet automatisch ingewisseld voor geld.

1 like

Ik begrijp niet dat ik zoveel foto’s voorbij zie komen op social media van vrienden die vrolijk met 4+ man aan een krappe tafel in een restaurant zitten. Dat is toch gewoon nog helemaal niet de bedoeling? Ik ben (lichtelijk hypocriet) met een groepje vrienden aan het plannen om samen te eten en ik ben de enige die überhaupt het afstand houden nog opbrengt en of dit nu wel praktisch is om te gaan plannen.

Die anderhalve meter is toch gewoon nog de hoofdregel?

4 likes

Nee je mag nu in restaurants gewoon met kleine groepjes aan een tafel zitten

Ja of met 10+ man een foto maken super dicht tegen elkaar …

Oh ik ben al meerdere keren geweest op diverse plekken en overal mochten we zitten hoe we wilden zonder vragen :sweat_smile:

De boete is 4000 euro, dus nee die wil je niet riskeren :sweat_smile: en inderdaad veel mensen zeggen “ja in andere horecazaken hoeft dit niet”… das pech voor je maar hier is er geen geld voor die boete hoor

2 likes

Ah dan ga ik nog wel een keer mailen. Ik heb na het annuleren van de tickets al een paar keer gemaild om aan te geven dat ik het geld terug wil maar daar kwam op een gegeven moment geen reactie meer op. En had van niemand nog gehoord dat Ryanair refunds gaf. Maar dan ga ik nog een poging doen.

Ik heb dus een discussie over met mijn familie. Eind augustus wordt mijn vader 70 en dan willen we uit eten met het gezin. We zijn dan met 6 personen uit 3 huishoudens. Volgens mij moet je dan officieel op 1,5 meter per huishouden zitten. Volgens mijn moeder hoeft dit niet en moeten we gewoon reserveren. Ik wil er liever niet op gokken en wil het restaurant mailen. Het is nogal sjiek en het zou zo zonde zijn als we uiteindelijk allemaal op 1,5 meter belanden. Of gelden er op het terras weer andere regels?

Volgens mij moet je bellen, tenminste dat had ik toen gevonden en dus ook gedaan. Kreeg toen een callcenter aan de lijn, moest een paar vragen beantwoorden en toen werd mij verteld dat ik nu in de refund queue sta.
Ze willen het je blijkbaar zo lastig mogelijk maken om je geld terug te krijgen, haha… Succes!

Het verschilt ook echt per restaurant. Vriendin van mij heeft voor 4 man gereserveerd, 4 verschillende huishoudens. Maar er werd niks gevraagd over huishoudens… Ik zou gewoon bellen om te vragen, je moet toch reserveren dus dan kun je het meteen vragen toch?

Kan ik me iets bij voorstellen. Extra lastig bij ons is dat mijn vader bijna doof is. Dus op 1,5 meter verstaat hij ons helemaal niet meer maar de rest van het restaurant juist wel :joy:

@mikselke, ga ik ook doen. Maar ik wil ook voorkomen dat als we daar aankomen we opeens wel op 1,5 meter moeten gaan zitten omdat het eigenlijk wel verplicht is maar het restaurant zich er gewoon niet aan hield. En de restaurants hier in de omgeving zijn allemaal wel heel streng dus ik was al helemaal verbaasd niks op de website van dit restaurant te zien staan.

1 like

Pff nou inderdaad, makkelijk is anders. Maar dan ga ik ook nog even bellen! Dankje!

Ik zou zelf denk ik wel gaan, omdat ik heel erg bang ben voor de lange nasleep van corona. Maar heb er ook wel twijfels bij wat de lange termijn effecten van zo’n prik betreft. Snap beiden kanten heel goed in deze situatie.

3 likes

Pff ja ik ben dus gisteren niet meegegaan eten met een groepje vrienden bij iemand thuis. We zouden eigenlijk in een park afspreken, maar daar was het echt het weer niet voor. Ik woon niet zo heel groot (wij allemaal niet hoor) dus ik zei “het kan denk ik niet bij mij, want hier kun je geen 1,5 m afstand houden”. Maar in the end vond de rest dat toch overdreven en zijn ze zonder mij bij een andere vriend gaan eten, waar je ook geen afstand kan houden. Was idd echt van " ja iedereen in NL laat die maatregelen toch varen". ehhh ja das geen reden om het zelf ook te doen?

4 likes

Maar er kan nu dan ook met volle capaciteit getest worden, dat zal vast ook invloed hebben

1 like