Maar ik heb dus juist het idee dat in NL ook best veel mensen wel weer handen geven/zoenen etc. maar misschien valt dat juist op en houdt het grootste gedeelte zich wel netjes aan de maatregelen.
Ja zag hem ook bij ‘mijn’ ah. Maar de hamvraag blijft hoe je het karretje erin krijgt? Je moet eerst de stang vastpakken en kan dan al eventueel besmet zijn.
Er stond vanmiddag ook zo’n pilaar om je handen te ontsmetten, ook zo’n ding met een sensor. Dus denk kar erin, handen ontsmetten, kar er weer uit?
Ik las net dat er een 6 maanden geleden dat er voor het eerst werd bericht door het WHO echt zo bizar. Het voelt soms als een waas.
In Belgie zijn nu mondmaskers verplicht in winkels, cinemas, … Ok goed maar waarom nu pas?? De regering wil precies dat we met hen lachen. Typisch Belgie ook.
Ik zit in Facebook groepen waar conservatives belachelijk worden gemaakt en deze is daar paar x voorbij gekomen met dingen als ja had je kunnen weten en haha reacties. Echt zo lelijk
Ik was gister met een vriendin en zij vroeg wat ik deed qua begroeting dus ik nou ik hou nog steeds afstand en ze heeft daarna meerdere keren gezegd ja iedereen mag het nu zelf weten, dus tis goed als je afstand houdt maar anderen doen dat niet.
En ik ga morgen naar een groep vrienden en ik kreeg daar filmpjes van en daar wordt ook geen afstand gehouden en ik zie er echt tegenop daardoor.
Het wordt ws wel gerespecteerd dat ik het wel doe maar tis ook veel moeilijker als de 20 mensen om je heen geen afstand houden.
Nouja eigk zijn dit dus vooral corona ergernissen
Edit : ik kreeg van anderen ook rare reacties toen ik zei dat ik nog afstand hield dus ook niemand knuffelde, en die vriendin was niet eens de eerste die vroeg hoe we begroeten.
Ooh het is buiten op een gigantisch kampeerterrein, die we helemaal voor onszelf hebben (tis voorbereiden voor zomerkamp) dus dat moet gelukkig wel werken, het slapen is ook geregeld met maar 2 per tent (normaliter is het 6 per tent).
En idd ik denk dat mensen ook steeds meer denken dat ze het wel voelen als ze corona hebben?? Kan je je in België eigk laten testen bij klachten?
Vind het beleid in het OV zo vreemd, ik was gisterenavond naar de stad gegaan en had netjes mondkapje. Waren veel mensen in de bus zonder mondkap en 1 iemand vroeg aan de chauffeur moet ik nu wel of geen kapje? Zegt de buschauffeur ja maakt mij niets uit alleen de boete is voor jezelf. Daarna deden veel mensen hem af of onder de kin
Dit heeft toch niks met het beleid te maken? Meer met een lakse buschauffeur en domme passagiers.
Weet niet of het al eerder is besproken maar ik zat gister in de metro en de bestuurder riep opeens iets om ‘voor de mensen die het nog niet begrepen hadden’. Dat de deuren automatisch open gaan en je niet op de knop hoeft te drukken. Mocht er een controle plaatsvinden en ze zien het gebeuren dat je dan een boete van 95 euro riskeert? Had dit nog nooit gehoord, is dit echt zo?
Ik had gister een feestje (niet veel mensen en in de tuin) was mijn 3e sociale event in 3 weken dus ik zag er al best tegen op. Maar mijn vriend had mij een beetje moed in gesproken dus ik ging. Ik merkte bij binnenkomst al dat iedereen gewoon naast elkaar zat dus ik vond het nogal ongemakkelijk maar goed het is buiten. Ging allemaal goed tot er ineens een kennis binnen komt die mij 3 zoenen wilde geven haha die heb ik bijna de tuin door geslingerd. Ja ik doe niet aan afstand nou ik wel. En de schoonmoeder stond ook nog ff te hoesten zonder hand voor haar mond
Vervolgens in de bus naar huis had een groep mensen mondkapjes op hun kin hangen, allemaal verspreid zitten maar wel door de bus heen bleren, flesjes drank werden door gegeven. En dan zo een meisje uit die groep die mij elke keer spottend zat aan te kijken omdat ik wel mijn mondkapje op had.
Ik ben echt heel streng geweest afgelopen maanden en ben dat echt langzaam weer aan het los laten maar dit alles op 1 avond was wel ff te veel
Ik kan me dit echt niet voorstellen haha. Wat nou als je al maanden niet met de metro bent geweest en dat niet weet? Kan er ook niks over vinden eigenlijk
Ik ben al maanden niet met de metro geweest maar heb het ook nergens gehoord. Bij de tram en bus moet je ook gewoon nog drukken dus lijkt mij best gek dat de metro heeft dat je niet op de knop mag drukken.
Nee precies, ik keek ook echt vreemd op. Heb er ool nergens wat over gelezen. Het klonk ook alsof hij zijn dag niet had dus misschien was het maar een beetje dreigen om niks maar alsnog vreemd haha
Wat doen ze dan met mensen die ergens wonen waar geen metro’s zijn en dan een dagje naar een stad gaan waar ze met de metro moeten? Als ik een stopknop zie, dan druk ik er ook gewoon op als ik eruit moet
Ja precies, lijkt mij niet echt een actie waarvoor je bekeurd zou kunnen worden…
Zou ik ook kunnen doen hoor hahaha, hier in de bussen zijn de normale stopknoppen ook rood
Je hebt helemaal gelijk! Ik hoor alleen van meerdere dat er steeds meer mensen zonder reizen, dan vraag ik mij af hoe mensen gemotiveerd moeten blijven. Maar goed ik ga te weinig met OV om te oordelen of er echt gecontroleerd op wordt
Er is ook best wel veel agressie naar chauffeurs en conducteurs (ook voor corona) dus ik kan mij ook voorstellen dat ze zoiets hebben van laat maar. Vooral als ze al discussies met reizigers de afgelopen tijd hebben gehad.
Ik vind een mondkapje ook niet fijn maar ik doe hem op omdat het een regel is. Hetzelfde als dat het een regel is om voor ov te betalen dat doet ook iedereen (haha ok bijna iedereen)