Ik las net dit stuk en ik vind het behoorlijk egoistisch https://www.dejongeturken.com/nederlanders-negeren-reisadvies-we-voelen-ons-veilig-in-turkije/
Als er ergens oorlog is dan worden reis adviezen ook niet genegeerd.
Ik las net dit stuk en ik vind het behoorlijk egoistisch https://www.dejongeturken.com/nederlanders-negeren-reisadvies-we-voelen-ons-veilig-in-turkije/
Als er ergens oorlog is dan worden reis adviezen ook niet genegeerd.
Ja ik kan me er echt over opwinden, de regels zijn vrij duidelijk (en al mega versoepeld), hoe moeilijk is het om je daar gewoon even naar te schikken. Al dat verlies dat al geleden is de afgelopen tijd (en de steun vanuit de overheid kan daar niet tegenop boksen), die boete kan er gewoon echt niet vanaf
En de handhavers rijden dagelijks door de straat
Ik vind het wel bijzonder dat de trend zo is. Gaat dus echt de goede kant op, en blijft ook zo lijkt het op. Terwijl als je om je heen kijkt het leven echt alweer bijna normaal is. Inderdaad mensen met meerdere mensen bij elkaar aan tafels, mensen die weer op bezoek gaan bij elkaar, veel mensen die weer naar kantoor gaan, ov weer voller. Ik ben dan zo benieuwd, hoe is die eerdere extreme piek veroorzaakt? Wat zijn de variabelen die voor een enorme verspreiding zorgen?
Carnaval
Echt respectloos is dit! Ook echt sneu voor de ondernemers daar die het al zo moeilijk hebben gehad en dan komen er mensen de boel ff verpesten
Onze albert heijn heeft nu een desinfectieunit voor de karretjes , best slim en beter dan allemaal met hetzelfde flesje je kar schoonmaken. Stonden mensen bij dus even een foto van het bord gemaakt. Werkt ook zonder het aan te raken, je wappert met je hand langs zoān sensor!
Ik snap daar ook geen fluit van?!
In Nl hoor je ook dingen als āprotestenā, āte druk op de strandenā, āhoreca locatie geslotenā, āillegaal feestjeāā¦
Wat stroomt er door onze aderen waardoor de boel hier niet escaleert
Wooo lifehack
Haha ja dit vraag ik mij ook echt af: waarom in de andere landen wel weer een stijging en hier niet?
Virus weet gewoon dat wij intelligente Hollanders zijn. Die krijgen en verspreiden gewoon minder Corona
Het grote verschil met andere landen is misschien dat mensen wel veel afspreken en samenkomen maar nog niet zoenen/handen schudden/knuffelen/samengedrukt hossen (carnaval) ? Weet het niet hoor maar dat is het verschil met vóór corona toen dat allemaal wel nog gebeurde. Of dat mensen bij de minste symptomen al thuisblijven?
Maar ik heb dus juist het idee dat in NL ook best veel mensen wel weer handen geven/zoenen etc. maar misschien valt dat juist op en houdt het grootste gedeelte zich wel netjes aan de maatregelen.
Ja zag hem ook bij āmijnā ah. Maar de hamvraag blijft hoe je het karretje erin krijgt? Je moet eerst de stang vastpakken en kan dan al eventueel besmet zijn.
Er stond vanmiddag ook zoān pilaar om je handen te ontsmetten, ook zoān ding met een sensor. Dus denk kar erin, handen ontsmetten, kar er weer uit?
Ik las net dat er een 6 maanden geleden dat er voor het eerst werd bericht door het WHO echt zo bizar. Het voelt soms als een waas.
In Belgie zijn nu mondmaskers verplicht in winkels, cinemas, ⦠Ok goed maar waarom nu pas?? De regering wil precies dat we met hen lachen. Typisch Belgie ook.
Ik zit in Facebook groepen waar conservatives belachelijk worden gemaakt en deze is daar paar x voorbij gekomen met dingen als ja had je kunnen weten en haha reacties. Echt zo lelijk
Ik was gister met een vriendin en zij vroeg wat ik deed qua begroeting dus ik nou ik hou nog steeds afstand en ze heeft daarna meerdere keren gezegd ja iedereen mag het nu zelf weten, dus tis goed als je afstand houdt maar anderen doen dat niet.
En ik ga morgen naar een groep vrienden en ik kreeg daar filmpjes van en daar wordt ook geen afstand gehouden en ik zie er echt tegenop daardoor.
Het wordt ws wel gerespecteerd dat ik het wel doe maar tis ook veel moeilijker als de 20 mensen om je heen geen afstand houden.
Nouja eigk zijn dit dus vooral corona ergernissen
Edit : ik kreeg van anderen ook rare reacties toen ik zei dat ik nog afstand hield dus ook niemand knuffelde, en die vriendin was niet eens de eerste die vroeg hoe we begroeten.
Ooh het is buiten op een gigantisch kampeerterrein, die we helemaal voor onszelf hebben (tis voorbereiden voor zomerkamp) dus dat moet gelukkig wel werken, het slapen is ook geregeld met maar 2 per tent (normaliter is het 6 per tent).
En idd ik denk dat mensen ook steeds meer denken dat ze het wel voelen als ze corona hebben?? Kan je je in Belgiƫ eigk laten testen bij klachten?
Vind het beleid in het OV zo vreemd, ik was gisterenavond naar de stad gegaan en had netjes mondkapje. Waren veel mensen in de bus zonder mondkap en 1 iemand vroeg aan de chauffeur moet ik nu wel of geen kapje? Zegt de buschauffeur ja maakt mij niets uit alleen de boete is voor jezelf. Daarna deden veel mensen hem af of onder de kin