Coronatopic #5

Oh ja daar had ik niet aan gedacht, is ook lastig al die agressie naar chauffeurs conducteurs etc :frowning:
Dan zou ik misschien ook wel denken ik rij mijn rit als ik maar veilig thuis kom

1 like

Gadver, echt first world problem maar ik word echt een soort jaloers van al die mensen die toch “gewoon” op vakantie zijn naar Griekenland enz. Wij hadden vooraf niks geboekt en waren dat ook niet van plan, maar toch denk ik, meh zit ik dan thuis met mn 3 weken vakantie.

19 likes

Same :no_mouth: al mijn vriendinnen zijn nu met hun gezin op vakantie naar Italië of Frankrijk en ik zit thuis. (Zou eigenlijk naar Bali gaan dus dubbel zo zuur meh)

Weet wel dat het de juiste keuze is maar het voelt wel zuur aan. Zodra vaccin er is ga ik een reis boeken :crazy_face:

1 like

Ja dat laatste inderdaad! Mn vriend ging al meteen vakanties zoeken, maar ik ga het gewoon echt niet doen
 wordt een paar nachtjes in Nederland of buurlanden denk ik.

Had eigenlijk nooit verwacht dat je nu alweer min of meer gewoon op vakantie zou kunnen.

1 like

Ik vond het ook wel wat hebben dat niemand op vakantie zou gaan. Ik ga zelf heel weinig op vakantie (geen geld gehad altijd) en vond het een verademing dat niemand in mijn omgeving erom vroeg of er mee bezig was. Dat is nu wel anders!

11 likes

Iemand wilde gisteren een hand geven en toen zei ik “dat doen we niet meer toch nu”. Ik voelde me beetje opgelaten wel. Daarna zag ik ook mensen elkaar een hand geven (dat en buurman) en ik dacht hallo jij hebt nu de buurman een hand gegeven, ik wil jou niet meer aanraken nu. Toen vroeg hij of hij zijn handen moest wassen. Ja, graag. :sweat_smile:
Ik vind het echt heerlijk he “Hoi ik ben mijn naam aangenaam” en dan een zwaai erbij en je bent weer klaar.

6 likes

Mijn vriend en ik gaan ook gewoon steeds dagen weg in onze vakantie, je hebt veel aanbiedingen qua hotels en ik vind het net zo leuk! We gaan ook paar dagen naar de Ardennen mountainbiken om toch eventjes het idee van weg zijn te ervaren. Zie het zelf echt nog niet zitten om heel ver te gaan en ik denk dat dit net zo leuk is

2 likes

Twee grappige artikelen die nooit hadden bestaan als corona niet had toegeslagen:

Huh wat gek, ik ging ook even op het Dashboard kijken

Is die 100 meer dan eerst? Kan alleen het aantal mensen dat er bij komt zien op dat Dashboard

Jaa maar het is idd wel opvallend. Of naja, het is opvallend als het langzaam blijft stijgen. Niet als het over 2 dagen weer 0.6 ofzo is.
Ben benieuwd :see_no_evil:

1 like

Ik kreeg dit via whatsapp doorgestuurd:

Een Duits onderzoek onder genezen coronapatiĂ«nten uit MĂŒnchen toont aan dat het aantal antistoffen in het bloed van mensen die besmet zijn geweest met het coronavirus snel afneemt. Dat betekent dat er geen langdurige immuniteit is tegen het virus. Dat is slecht nieuws voor de effectiviteit van de vaccins waaraan gewerkt wordt, benadrukt de NOS. De uitkomsten van het Duitse onderzoek ondersteunen de bevindingen van Chinese onderzoekers. Die meldden in het tijdschrift Nature Medicine dat de antistoffen in het bloed na twee maanden sterk afnemen. Dat is vooral het geval bij patiĂ«nten met een mild ziektebeeld, maar ook bij patiĂ«nten die flink ziek zijn geweest door het virus.

Kan alleen de bron nergens vinden? Dit stukje alleen op omroep Brabant, maar nergens op NOS.
Als het waar is, dan is het geen goed nieuws :no_mouth:

2 likes

Het stukje wat je kreeg doorgestuurd, is wel in de bovenstaande liveblog van de NOS te vinden.

1 like

O ja! Had niet ver genoeg naar beneden gescrolld :sweat_smile: (dacht dat het een recenter bericht was)

Interessant artikel! Dankjewel voor het delen :blush:

Bij mijn moeder in het ziekenhuis hebben ze nu overigens onder al het personeel ook een onderzoek gedaan naar antistoffen (maar dus ook alleen antistoffen). Benieuwd wat daaruit komt!

M’n vriend wordt vanmiddag getest, hopelijk negatief! Gisteren in het ziekenhuis geweest en zuurstof en mediatie gehad maar daar testen ze blijkbaar niet (?). Mocht nergens bij zijn dus weet het niet precies maar vond het zo omslachtig.

Ik heb toevallig gisteren een mail hierover gestuurd naar de NOS. Dit stuk stond in de liveblog, maar ik vond de conclusies nogal kort door de bocht (oa om wat @ovenschaal zegt) en ik kon het oorspronkelijke onderzoeksartikel waar ze zich op baseren niet vinden (“duitse onderzoekers” helpt je niet zo gek veel verder helaas). Als iemand anders 'm wel gevonden heeft hoor ik het graag want ik ben wel benieuwd.

4 likes

Ik kan in Duitse media er wel meer over vinden, dus ik vermoed dat het daar vandaan komt. Ik vind het liveblogstukje ook erg slecht en kort door de bocht.

Edit: even verder gegraven. Volgens mij is dit de publicatie:

2 likes

Ah thanks! In dat stuk van ScienceDaily staat ook de link naar de publicatei inderdaad, zal die eens gaan lezen.

Edit: nog even geen tijd om het heel nauwkeurig te lezen, maar de conclusies die de NOS trok over langdurige immuniteit/vaccins zijn in elk geval geen suggesties van onderzoekers. Verder heeft dit onderzoek maar 13 patienten onderzocht en focust zich dus meer op de karakteristieken van specifieke antilichamen, dan op een uitspraak over hoe lang antilichamen in het lichaam van patiënten terug te vinden zijn (om daar iets zinnigs over te zeggen heb je echt meer patienten nodig). Vreemde gang van zaken dit?

2 likes

weet iemand waar je kan zien of er nou een stijging in nederland is?

ik kijk op https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/ en daar zie ik wel het aantal van de dag, maar niet echt een weekoverzicht ofzo, of kijk ik er overheen?

Wanneer je klikt op meer uitleg en data bij de verschillende onderwerpen krijg je grafieken te zien. Hierin zie je dat de trend momenteel iets omhoog gaat (in vergelijking met een week eerder). Verder is het reproductiegetal boven de 1, dus het aantal besmettingen neemt niet meer af, maar toe (afnemen dan zou deze onder de 1 zijn). Ik moet wel zeggen dat ik het ook lastig te zien vind.

3 likes