Dit heeft toch niks met het beleid te maken? Meer met een lakse buschauffeur en domme passagiers.
Weet niet of het al eerder is besproken maar ik zat gister in de metro en de bestuurder riep opeens iets om âvoor de mensen die het nog niet begrepen haddenâ. Dat de deuren automatisch open gaan en je niet op de knop hoeft te drukken. Mocht er een controle plaatsvinden en ze zien het gebeuren dat je dan een boete van 95 euro riskeert? Had dit nog nooit gehoord, is dit echt zo?
Ik had gister een feestje (niet veel mensen en in de tuin) was mijn 3e sociale event in 3 weken dus ik zag er al best tegen op. Maar mijn vriend had mij een beetje moed in gesproken dus ik ging. Ik merkte bij binnenkomst al dat iedereen gewoon naast elkaar zat dus ik vond het nogal ongemakkelijk maar goed het is buiten. Ging allemaal goed tot er ineens een kennis binnen komt die mij 3 zoenen wilde geven haha die heb ik bijna de tuin door geslingerd. Ja ik doe niet aan afstand nou ik wel. En de schoonmoeder stond ook nog ff te hoesten zonder hand voor haar mond
Vervolgens in de bus naar huis had een groep mensen mondkapjes op hun kin hangen, allemaal verspreid zitten maar wel door de bus heen bleren, flesjes drank werden door gegeven. En dan zo een meisje uit die groep die mij elke keer spottend zat aan te kijken omdat ik wel mijn mondkapje op had.
Ik ben echt heel streng geweest afgelopen maanden en ben dat echt langzaam weer aan het los laten maar dit alles op 1 avond was wel ff te veel
Ik kan me dit echt niet voorstellen haha. Wat nou als je al maanden niet met de metro bent geweest en dat niet weet? Kan er ook niks over vinden eigenlijk
Ik ben al maanden niet met de metro geweest maar heb het ook nergens gehoord. Bij de tram en bus moet je ook gewoon nog drukken dus lijkt mij best gek dat de metro heeft dat je niet op de knop mag drukken.
Nee precies, ik keek ook echt vreemd op. Heb er ool nergens wat over gelezen. Het klonk ook alsof hij zijn dag niet had dus misschien was het maar een beetje dreigen om niks maar alsnog vreemd haha
Wat doen ze dan met mensen die ergens wonen waar geen metroâs zijn en dan een dagje naar een stad gaan waar ze met de metro moeten? Als ik een stopknop zie, dan druk ik er ook gewoon op als ik eruit moet
Ja precies, lijkt mij niet echt een actie waarvoor je bekeurd zou kunnen wordenâŠ
Zou ik ook kunnen doen hoor hahaha, hier in de bussen zijn de normale stopknoppen ook rood
Je hebt helemaal gelijk! Ik hoor alleen van meerdere dat er steeds meer mensen zonder reizen, dan vraag ik mij af hoe mensen gemotiveerd moeten blijven. Maar goed ik ga te weinig met OV om te oordelen of er echt gecontroleerd op wordt
Er is ook best wel veel agressie naar chauffeurs en conducteurs (ook voor corona) dus ik kan mij ook voorstellen dat ze zoiets hebben van laat maar. Vooral als ze al discussies met reizigers de afgelopen tijd hebben gehad.
Ik vind een mondkapje ook niet fijn maar ik doe hem op omdat het een regel is. Hetzelfde als dat het een regel is om voor ov te betalen dat doet ook iedereen (haha ok bijna iedereen)
Oh ja daar had ik niet aan gedacht, is ook lastig al die agressie naar chauffeurs conducteurs etc
Dan zou ik misschien ook wel denken ik rij mijn rit als ik maar veilig thuis kom
Gadver, echt first world problem maar ik word echt een soort jaloers van al die mensen die toch âgewoonâ op vakantie zijn naar Griekenland enz. Wij hadden vooraf niks geboekt en waren dat ook niet van plan, maar toch denk ik, meh zit ik dan thuis met mn 3 weken vakantie.
Same al mijn vriendinnen zijn nu met hun gezin op vakantie naar Italië of Frankrijk en ik zit thuis. (Zou eigenlijk naar Bali gaan dus dubbel zo zuur meh)
Weet wel dat het de juiste keuze is maar het voelt wel zuur aan. Zodra vaccin er is ga ik een reis boeken
Ja dat laatste inderdaad! Mn vriend ging al meteen vakanties zoeken, maar ik ga het gewoon echt niet doen⊠wordt een paar nachtjes in Nederland of buurlanden denk ik.
Had eigenlijk nooit verwacht dat je nu alweer min of meer gewoon op vakantie zou kunnen.
Ik vond het ook wel wat hebben dat niemand op vakantie zou gaan. Ik ga zelf heel weinig op vakantie (geen geld gehad altijd) en vond het een verademing dat niemand in mijn omgeving erom vroeg of er mee bezig was. Dat is nu wel anders!
Iemand wilde gisteren een hand geven en toen zei ik âdat doen we niet meer toch nuâ. Ik voelde me beetje opgelaten wel. Daarna zag ik ook mensen elkaar een hand geven (dat en buurman) en ik dacht hallo jij hebt nu de buurman een hand gegeven, ik wil jou niet meer aanraken nu. Toen vroeg hij of hij zijn handen moest wassen. Ja, graag.
Ik vind het echt heerlijk he âHoi ik ben mijn naam aangenaamâ en dan een zwaai erbij en je bent weer klaar.
Mijn vriend en ik gaan ook gewoon steeds dagen weg in onze vakantie, je hebt veel aanbiedingen qua hotels en ik vind het net zo leuk! We gaan ook paar dagen naar de Ardennen mountainbiken om toch eventjes het idee van weg zijn te ervaren. Zie het zelf echt nog niet zitten om heel ver te gaan en ik denk dat dit net zo leuk is
Twee grappige artikelen die nooit hadden bestaan als corona niet had toegeslagen:
Huh wat gek, ik ging ook even op het Dashboard kijkenâŠ
Is die 100 meer dan eerst? Kan alleen het aantal mensen dat er bij komt zien op dat DashboardâŠ