Jaa maar het is idd wel opvallend. Of naja, het is opvallend als het langzaam blijft stijgen. Niet als het over 2 dagen weer 0.6 ofzo is.
Ben benieuwd
Ik kreeg dit via whatsapp doorgestuurd:
Een Duits onderzoek onder genezen coronapatiënten uit München toont aan dat het aantal antistoffen in het bloed van mensen die besmet zijn geweest met het coronavirus snel afneemt. Dat betekent dat er geen langdurige immuniteit is tegen het virus. Dat is slecht nieuws voor de effectiviteit van de vaccins waaraan gewerkt wordt, benadrukt de NOS. De uitkomsten van het Duitse onderzoek ondersteunen de bevindingen van Chinese onderzoekers. Die meldden in het tijdschrift Nature Medicine dat de antistoffen in het bloed na twee maanden sterk afnemen. Dat is vooral het geval bij patiënten met een mild ziektebeeld, maar ook bij patiënten die flink ziek zijn geweest door het virus.
Kan alleen de bron nergens vinden? Dit stukje alleen op omroep Brabant, maar nergens op NOS.
Als het waar is, dan is het geen goed nieuws
Het stukje wat je kreeg doorgestuurd, is wel in de bovenstaande liveblog van de NOS te vinden.
O ja! Had niet ver genoeg naar beneden gescrolld (dacht dat het een recenter bericht was)
Interessant artikel! Dankjewel voor het delen
Bij mijn moeder in het ziekenhuis hebben ze nu overigens onder al het personeel ook een onderzoek gedaan naar antistoffen (maar dus ook alleen antistoffen). Benieuwd wat daaruit komt!
M’n vriend wordt vanmiddag getest, hopelijk negatief! Gisteren in het ziekenhuis geweest en zuurstof en mediatie gehad maar daar testen ze blijkbaar niet (?). Mocht nergens bij zijn dus weet het niet precies maar vond het zo omslachtig.
Ik heb toevallig gisteren een mail hierover gestuurd naar de NOS. Dit stuk stond in de liveblog, maar ik vond de conclusies nogal kort door de bocht (oa om wat @ovenschaal zegt) en ik kon het oorspronkelijke onderzoeksartikel waar ze zich op baseren niet vinden (“duitse onderzoekers” helpt je niet zo gek veel verder helaas). Als iemand anders 'm wel gevonden heeft hoor ik het graag want ik ben wel benieuwd.
Ik kan in Duitse media er wel meer over vinden, dus ik vermoed dat het daar vandaan komt. Ik vind het liveblogstukje ook erg slecht en kort door de bocht.
Edit: even verder gegraven. Volgens mij is dit de publicatie:
Ah thanks! In dat stuk van ScienceDaily staat ook de link naar de publicatei inderdaad, zal die eens gaan lezen.
Edit: nog even geen tijd om het heel nauwkeurig te lezen, maar de conclusies die de NOS trok over langdurige immuniteit/vaccins zijn in elk geval geen suggesties van onderzoekers. Verder heeft dit onderzoek maar 13 patienten onderzocht en focust zich dus meer op de karakteristieken van specifieke antilichamen, dan op een uitspraak over hoe lang antilichamen in het lichaam van patiënten terug te vinden zijn (om daar iets zinnigs over te zeggen heb je echt meer patienten nodig). Vreemde gang van zaken dit?
weet iemand waar je kan zien of er nou een stijging in nederland is?
ik kijk op https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/ en daar zie ik wel het aantal van de dag, maar niet echt een weekoverzicht ofzo, of kijk ik er overheen?
Wanneer je klikt op meer uitleg en data bij de verschillende onderwerpen krijg je grafieken te zien. Hierin zie je dat de trend momenteel iets omhoog gaat (in vergelijking met een week eerder). Verder is het reproductiegetal boven de 1, dus het aantal besmettingen neemt niet meer af, maar toe (afnemen dan zou deze onder de 1 zijn). Ik moet wel zeggen dat ik het ook lastig te zien vind.
Pff bij mij op werk vinden ze het een goed idee om samen te gaan borrelen + uit eten + naar de film. Ik heb gezegd dat ik niet mee ga omdat je gewoon geen afstand kan houden. Wordt ook gezegd van iedereen is makkelijker, er zijn steeds minder besmettingen nu dus het kan echt wel… Vind het een beetje omgekeerde logica dit, is toch nog helemaal niet de bedoeling?
Als je getest moet worden, is dat dan vaak dezelfde dag van het bellen nog?
Bij mij niet. Ik belde donderdag eind van de middag en kon zaterdagochtend pas terecht.
Bij mij wel, belde om 9.00 uur en kon om 13.00 uur terecht.
Dag erna om 13:15 kreeg ik de uitslag al.
Bij mij de ochtend van de dag erna. Je kan ook vragen welke testlocaties rustig zijn, bij mij waren er meerdere dichtbij
Pf ben benieuwd hoor naar aankomende jaren. Dadelijk wordt het altijd thuiswerken :o
Ik merk dat mijn houding rondom corona toch een beetje begint te verschuiven. Ik heb me de hele tijd streng aan de regels gehouden, maar vooral voor andere mensen/‘de maatschappij’, omdat ik zelf niet echt bang was om het virus te krijgen. Maar de laatste tijd hoor ik steeds meer over langetermijnschade, dat er bijvoorbeeld littekenweefsel in de longen kan ontstaan, dat veel mensen zich sinds de besmetting extreem vermoeid voelen terwijl ze daarvoor gewoon fit waren, enz. En daardoor ben ik nu dus wel echt een beetje bang om het te krijgen, naast de zorgen die ik natuurlijk al had om anderen aan te steken. Ik vind het ook echt lastig dat mensen in mijn omgeving zich steeds minder aan de regels houden en mensen die dat wel doen uitlachen Zijn hier eigenlijk mensen die corona hebben gehad, en zo ja, merk je er nu nog iets van? Sorry als dit al eerder besproken is, ik heb niet alles teruggelezen.
Mehhh ik moet me ook straks laten testen. Zie er zo tegen op
Ik kreeg bijna sympathie voor Rutte tijdens op1 die volledig aan hem en het Coronavirus was gewijd. Hij benoemde steeds zo schattig dat zijn collega’s ook hard hadden gewerkt. Aan het einde maakte hij een grap over Zwarte Piet en toen was al mijn liefde voor die man weer down the drain.