Coronatopic #5

Nee, iemand twee weken niet kunnen zien zal over het algemeen geen probleem moeten zijn, dat is het hiervoor ook al die maanden eigenlijk niet geweest. Aangezien ik mezelf als overdreven voorzichtig beschouw ben ik wel heel benieuwd hoe anderen over alles nadenken, wanneer je het wel weer prima vindt om mensen te zien. Het ligt inderdaad maar net aan hoe de mensen op vakantie zijn geweest, ik zou ook zeker iemand die is gaan kamperen on Duitsland eerder durven te ontmoeten dan iemand die is gaan feesten op Mallorca oid.

Ik had laats een vriendin die ik sprak en toen ik zei dat ik nog niet durfde af te spreken zei ze: oooh joh maak je niet zo druk, er gebeurt niks joh, het gaat allemaal hartstikke goed buiten de deur. In Amsterdam (waar zij woont en ik al een tijdje niet meer) houdt allang iedereen zich niet zo nauw aan de regels, dus dat kan makkelijk!!

Dan denk ik dus echt van ja, hoe kan jij dat nou bepalen?

1 like

Maar ze (de overheid) kan moeilijk het risico nemen dat iedereen eraan gaat als we allemaal weer naar kantoor gaan en daar (en op weg ernaar toe) elkaar allemaal aansteken. Dat gaat wel heel ver denk ik? Hoop dat er wat uit het onderzoek naar T-cellen komt.
Mensen om me heen zeggen wel van we kunnen terug naar het normale als er een vaccin is. Alle hoop op dat vaccin, maar straks vinden ze niks dat écht werkt. Niet dat ik daar nu invloed op heb, maar pf. Normaal vind ik de natte kussen van mijn vader vreselijk, maar hoop wel dat ik die nog kan ontvangen de komende jaren.

1 like

Met elke flinke griep is er een (kleine) kans dat je je reuk zult verliezen. Maar dat weten de meeste mensen niet.

Offtopic maar een familielid van mij had dat en zij proefde altijd parfum als ze een nieuw flesje ging uitzoeken

1 like

Ja dit is wel echt heftig nieuws eigenlijk. Ik heb hierdoor nu ook zo’n gevoel van dat ik het waarschijnlijk sowieso wel ga krijgen dan en dat ik er alleen maar voor kan zorgen dat het zo laat mogelijk gebeurt.

Ik heb mij gisteravond laten testen omdat ik al 2 dagen last had van keelpijn. De keelpijn is grotendeels weg dus ik acht de kans heel erg klein dat de uitslag positief is. Maar wel vervelend dat ik tot de uitslag binnen moet blijven. Weet iemand of je de uitslag ook nog savonds kan krijgen?

Haha, dat is ook wel een strategie! Ik laat het altijd door andere mensen ruiken. Ik heb één keer een geur zonder hulp gekocht: dat was een oudewijvengeur :sweat_smile:

1 like

Had jij niet een tijdje terug plotseling reukverlies? Denk je dat dat geen Corona geweest is (dat was voor testen kon toch?)?

Volgens mij krijg je de uitslag alleen tijdens kantoortijden, maar mogelijk verschilt het per regio

1 like

Ik heb echt geen idee! Toen kon je idd niet testen dus ik heb nooit meer geweten of dat het nou was of niet. Ik had toen ook geen last van hoesten en hoge koorts maar ik had wel lichte verhoging, koude rillingen, extreme vermoeidheid, diarree en af en toe benauwd. Ik ben toen maar een paar dagen thuis gebleven en toen ik me beter voelde maar weer de draad opgepakt. Ik vraag me ook echt af of dat het nou geweest was, maar denk achteraf dat het waarschijnlijk iets anders was.

1 like

Ik denk dat niet veel mensen vrolijk worden van een wattenstaaf in de keel en neus. Dat zal veel afschrikken.

1 like

Ik denk ook dat de horrorverhalen over hoe kut het is mensen afschrikt, maar ook dat je de uitslag pas na 48-72 uur krijgt en tot die tijd binnen moet blijven. Snap wel dat dat irritant is als je alleen een snotneus hebt

1 like

Ik heb die test gedaan en ik vond het dus niet echt een kleine moeite. :sweat_smile: Ik vond de test echt heel naar en ik denk hierna wel drie keer na voordat ik me nog eens laten testen.

Tegen mij werd gezegd dat als de uitslag negatief is, je door dat afsprakenbureau gebeld wordt en dat je dan tot 20:00 gebeld kunt worden.

@ anderen hierboven: ik vond de test echt niks voorstellen, deed het echt zoveel pijn bij jullie of meer gewoon vervelend?

2 likes

Ik denk ook dat het komt omdat testlocaties niet overal zitten. En niet overal kan je ook met de fiets. Ik zou echt een heel eind moeten reizen om bij een locatie te moeten komen waar je geen auto voor moet hebben.

Ik vond hem ook echt niks voorstellen en ik ben best kleinzerig :sweat_smile: vraag me dan ook af of misschien sommigen het hardhandiger doen ofzo??

2 likes

Belachelijk is een groot woord. Wel onnodig (hoewel ik dolgraag zou willen, haha). Ik heb een collega die al ruim 4 maanden niet op kantoor durft te komen, maar wel lekker naar Frankrijk gaat. Tja

4 likes

Ik vind Spanje wel belachelijk, Noord-Frankrijk vind ik wel prima.

Je stelt het weer lekker zwart-wit.

Het zijn vaak zulke vage klachten dat je ĂŒberhaupt al niet zeker weet of je langs moet gaan of niet. Een beetje keelpijn, een beetje verkouden, een loopneus, tja dat hebben we allemaal zo vaak. Zeker nu het hooi koorts seizoen is. Je kan dan wel iedere week gaan testen Dus dat is al de eerste drempel. Daarbij komt dan nog de tweede drempel van het hele nare gevoel van de test. De derde drempel van de locatie waar je heen moet komen met een auto. En de vierde drempel dat je moet wachten op de uitslag.

Het ongemak staat inderdaad niet in verhouding met ‘de wereld redden’ maar de verhouding is vaker ongemak vs ‘een klein beetje snotterig’.

8 likes

Behalve als je permanent verkouden bent, en je dus elke week dit riedeltje moet gaan doen. Wat nogal onhandig is als je geen auto hebt en gewoon moet werken. Ik ben nu al 3 keer getest in iets meer dan een maand, en ben nu weer verkouden. Dat is toch wel echt heel irritant, en ik ga nu waarschijnlijk ook studievertraging oplopen omdat ik nooit naar stage mag (voor praktijkopdrachten die niet online kunnen).

6 likes