Het is absoluut vreselijk maar heel snel voorbij!!
Ik ben positief getest in het begin. Maart of april. Voel me eigenlijk niet anders dan ervoor. Ook een aantal collegaās die positief waren getest en zich ook weer prima voelen.
Mijn nichtje en oom en tante hebben het gehad, en zijn volledig hersteld. Hebben ook geen last meer van vermoeidheid verschijnselen.
Wat jij zegt herken ik wel heel erg. Eerder was ik totaal niet bang om het virus zelf te krijgen, maar inmiddels wel. Ik let ook wel wat meer op en ik denk dat ik het uitgaan eigenlijk niet meer aandurf totdat er echt een bewezen vaccin isā¦
De mensen die wij in het ziekenhuis terug zien (dus dat zijn de mensen die al zo ziek waren dat ze bij ons hebben gelegen) vertellen hele wisselende verhalen. 70-ers die 6 weken op de IC hebben gelegen en zich nu fitter voelen dan voorheen, maar ook 30-ers die maar een paar dagen bij ons op de afdeling hebben gelegen en nog steeds geen trap op kunnen zonder te hijgen.
Het grootste deel laat goed herstel zien, of in ieder geval een stijgende lijn.
Wat zei hij dan? Geen zin om het helemaal te bekijken.
Dat was niet overdreven āhet is absoluut vreselijkā . Maar inderdaad, ook zo snel weer voorbij. Vond het vooral een heel gek gevoel.
Ik las net dit in een artikel
Buitenland Van alle bevestigde besmettingen in juli is bekend dat 7,5 procent van de patiƫnten twee weken voor ze ziek werden in het buitenland is geweest. Het gaat om 69 van de 922 positief geteste personen. Het merendeel was in Belgiƫ (12), Duitsland (11), Serviƫ (10), Kazachstan (8) en in de VS (3) geweest. Deze data worden sinds 1 juli bijgehouden.
Maar hoe kan je hier naartoe reizen vanuit Amerika of Kazachstan? Dat begrijp ik niet helemaal. En Serviƫ is ook geen EU toch?
Edit: of is het zo dat de Nederlandse grenzen altijd open zijn geweest, maar dat je andersom niet kan (en eigenlijk betekent rood dat het alsnog wel mogelijk is bij ānoodzakelijkā waarschijnlijk)
Ja, precies dit heb ik dus ook! Hoewel ik liever niet ƩƩn of twee weken ziek in bed lig, weet ik dat, uitgaande van de cijfers, ik dat hoogstwaarschijnlijk wel overleef. Maar we weten gewoon nog bijna niks van de langetermijneffecten. Ik kom nog gewoon buiten en loop echt niet de hele tijd panisch rond. Maar ik heb er echt geen zin in om straks nog maanden vermoeid te zijn, mijn conditie nauwelijks meer op peil te krijgen, of wat dan ook. Kan me trouwens voorstellen dat dit misschien een beetje aanstellerig klinkt als je zelf iemand bent die dat sowieso al niet voor het kiezen heeft, sorry daarvoor!
Heftig trouwens dat drie mensen in je omgeving zijn overleden of ernstig ziek zijn geweest! Hopelijk blijft het daarbij.
Straks als mensen op vakantie zijn geweest en weer terugkomen en jij bent heel bewust niet op vakantie geweest en gaat nog steeds voorzichtig volgens de regels door het leven, zou je die mensen dan gewoon direct weer willen zien, of denk je van nouuu een weekje of 2 wachten kan geen kwaad?
Ligt er een beetje aan waar ze zijn geweest en hoe ik die mensen inschat. Ik ken mensen die a la Lil Kleine nog snel zijn gegaan toen het eigenlijk al niet verstandig meer was en daarna (tegen het advies van de overheid in) niet in zelfquarantaine gingen, nu ook geen afstand houden⦠die mensen hoef ik nu eigenlijk nog steeds niet echt te zien. Stel het zijn mensen waarvan ik weet dat ze het serieus nemen die een weekje zijn gaan kamperen in Duitsland ofzo dan vind ik het alweer anders. Maar aan de andere kant: hoe erg is het om iemand 2 weken niet te zien? Kan nooit kwaad.
Nvm dit was fake news hoe lang we immuun zijn zegt mogelijk niks over een vaccin.
Dankje! Ik had het van NOS
Nee, iemand twee weken niet kunnen zien zal over het algemeen geen probleem moeten zijn, dat is het hiervoor ook al die maanden eigenlijk niet geweest. Aangezien ik mezelf als overdreven voorzichtig beschouw ben ik wel heel benieuwd hoe anderen over alles nadenken, wanneer je het wel weer prima vindt om mensen te zien. Het ligt inderdaad maar net aan hoe de mensen op vakantie zijn geweest, ik zou ook zeker iemand die is gaan kamperen on Duitsland eerder durven te ontmoeten dan iemand die is gaan feesten op Mallorca oid.
Ik had laats een vriendin die ik sprak en toen ik zei dat ik nog niet durfde af te spreken zei ze: oooh joh maak je niet zo druk, er gebeurt niks joh, het gaat allemaal hartstikke goed buiten de deur. In Amsterdam (waar zij woont en ik al een tijdje niet meer) houdt allang iedereen zich niet zo nauw aan de regels, dus dat kan makkelijk!!
Dan denk ik dus echt van ja, hoe kan jij dat nou bepalen?
Maar ze (de overheid) kan moeilijk het risico nemen dat iedereen eraan gaat als we allemaal weer naar kantoor gaan en daar (en op weg ernaar toe) elkaar allemaal aansteken. Dat gaat wel heel ver denk ik? Hoop dat er wat uit het onderzoek naar T-cellen komt.
Mensen om me heen zeggen wel van we kunnen terug naar het normale als er een vaccin is. Alle hoop op dat vaccin, maar straks vinden ze niks dat Ʃcht werkt. Niet dat ik daar nu invloed op heb, maar pf. Normaal vind ik de natte kussen van mijn vader vreselijk, maar hoop wel dat ik die nog kan ontvangen de komende jaren.
Met elke flinke griep is er een (kleine) kans dat je je reuk zult verliezen. Maar dat weten de meeste mensen niet.
Offtopic maar een familielid van mij had dat en zij proefde altijd parfum als ze een nieuw flesje ging uitzoekenā¦
Ja dit is wel echt heftig nieuws eigenlijk. Ik heb hierdoor nu ook zoān gevoel van dat ik het waarschijnlijk sowieso wel ga krijgen dan en dat ik er alleen maar voor kan zorgen dat het zo laat mogelijk gebeurt.
Ik heb mij gisteravond laten testen omdat ik al 2 dagen last had van keelpijn. De keelpijn is grotendeels weg dus ik acht de kans heel erg klein dat de uitslag positief is. Maar wel vervelend dat ik tot de uitslag binnen moet blijven. Weet iemand of je de uitslag ook nog savonds kan krijgen?
Haha, dat is ook wel een strategie! Ik laat het altijd door andere mensen ruiken. Ik heb ƩƩn keer een geur zonder hulp gekocht: dat was een oudewijvengeur
Had jij niet een tijdje terug plotseling reukverlies? Denk je dat dat geen Corona geweest is (dat was voor testen kon toch?)?