Volgens mij krijg je de uitslag alleen tijdens kantoortijden, maar mogelijk verschilt het per regio
Ik heb echt geen idee! Toen kon je idd niet testen dus ik heb nooit meer geweten of dat het nou was of niet. Ik had toen ook geen last van hoesten en hoge koorts maar ik had wel lichte verhoging, koude rillingen, extreme vermoeidheid, diarree en af en toe benauwd. Ik ben toen maar een paar dagen thuis gebleven en toen ik me beter voelde maar weer de draad opgepakt. Ik vraag me ook echt af of dat het nou geweest was, maar denk achteraf dat het waarschijnlijk iets anders was.
Ik denk dat niet veel mensen vrolijk worden van een wattenstaaf in de keel en neus. Dat zal veel afschrikken.
Ik denk ook dat de horrorverhalen over hoe kut het is mensen afschrikt, maar ook dat je de uitslag pas na 48-72 uur krijgt en tot die tijd binnen moet blijven. Snap wel dat dat irritant is als je alleen een snotneus hebt
Ik heb die test gedaan en ik vond het dus niet echt een kleine moeite. Ik vond de test echt heel naar en ik denk hierna wel drie keer na voordat ik me nog eens laten testen.
Tegen mij werd gezegd dat als de uitslag negatief is, je door dat afsprakenbureau gebeld wordt en dat je dan tot 20:00 gebeld kunt worden.
@ anderen hierboven: ik vond de test echt niks voorstellen, deed het echt zoveel pijn bij jullie of meer gewoon vervelend?
Ik denk ook dat het komt omdat testlocaties niet overal zitten. En niet overal kan je ook met de fiets. Ik zou echt een heel eind moeten reizen om bij een locatie te moeten komen waar je geen auto voor moet hebben.
Ik vond hem ook echt niks voorstellen en ik ben best kleinzerig vraag me dan ook af of misschien sommigen het hardhandiger doen ofzo??
Belachelijk is een groot woord. Wel onnodig (hoewel ik dolgraag zou willen, haha). Ik heb een collega die al ruim 4 maanden niet op kantoor durft te komen, maar wel lekker naar Frankrijk gaat. Tjaā¦
Ik vind Spanje wel belachelijk, Noord-Frankrijk vind ik wel prima.
Je stelt het weer lekker zwart-wit.
Het zijn vaak zulke vage klachten dat je überhaupt al niet zeker weet of je langs moet gaan of niet. Een beetje keelpijn, een beetje verkouden, een loopneus, tja dat hebben we allemaal zo vaak. Zeker nu het hooi koorts seizoen is. Je kan dan wel iedere week gaan testen Dus dat is al de eerste drempel. Daarbij komt dan nog de tweede drempel van het hele nare gevoel van de test. De derde drempel van de locatie waar je heen moet komen met een auto. En de vierde drempel dat je moet wachten op de uitslag.
Het ongemak staat inderdaad niet in verhouding met āde wereld reddenā maar de verhouding is vaker ongemak vs āeen klein beetje snotterigā.
Behalve als je permanent verkouden bent, en je dus elke week dit riedeltje moet gaan doen. Wat nogal onhandig is als je geen auto hebt en gewoon moet werken. Ik ben nu al 3 keer getest in iets meer dan een maand, en ben nu weer verkouden. Dat is toch wel echt heel irritant, en ik ga nu waarschijnlijk ook studievertraging oplopen omdat ik nooit naar stage mag (voor praktijkopdrachten die niet online kunnen).
Het rare is ook dat iedereen eerst aan het zeuren was dat er te weinig testen waren en nu er genoeg zijn, laat bijna niemand zich testen?
Ik heb wel te doen met mensen die vaak allergisch of verkouden zijn want eigenlijk zou je je dan steeds moeten laten testen en binnen blijven? Of alleen als het āanders is dan andersā? Kinderen met een chronische snottebel bijv. of mensen die gewoon vaak een verstopte neus of verkoudheid hebben.
Ik heb mij een keer laten testen en ga niet nog een keer tot mijn klachten veranderen. Ik ben dus nog steeds snotterig met af en toe een zere keel maar dat zijn precies dezelfde klachten die ik al had en die ik dus nu al ruim een maand heb. Met deze klachten ben ik negatief getest en omdat ik hooikoorts patiƫnt ben thuis ik maar niet nog een keer tot er echt iets veranderd.
Edit: Dit is overigens in overleg met de GGD
Redelijk goed nieuws:
Amerikaans coronavaccin slaat aan: āMogelijk nog dit jaar op de marktā
Kutkutkut er is corona in het tehuis waar mijn broertje woont.
Een vriend van mijn vriend heeft vorige week een coronatest gedaan en die zei dat ze nu niet meer zo diep gaan in je neus. Hij dacht dat dat nieuw was. Hopelijk is dat zo, want in het najaar ga ik geheid een keer getest moeten worden. En ik weet nog heel goed hoe naar dat gevoel is in je neus, want de KNO-arts heeft een keer zo diep gezeten met een cameraatje. ;x
Dat berichtje leest net of ik ben bezweken aan corona
Maar ik heb er volgens mij geen restklachten aan overgehouden. Mijn klachten waren sowieso erg mild (verkouden, keelpijn, geen reuk/smaak. Geen verhoging/koorts, benauwdheid etc gehad).
Ik heb (had) zelf geen problemen met de versoepelingen en hoe anderen ermee omgaan. Puur omdat ik het al gehad had en niet zo bang was om weer besmet te raken. Maar nu lees je overal dat de antistoffen na enkele maanden al fors verminderd waren dus ja. De kans op (her)besmetting wordt daardoor natuurlijk wel iets hoger. But still: ben niet zo bang.
Oh nee wat eng. Ik hoop dat hij veilig blijft!
Heeee niet fucken met ons intelligente land wat in intelligente lockdown ging!!!1!!!
Ons minpres heb vertrouwen in ons hĆØ!!!