Coronatopic #5

Nou eerlijk gezegd wist ik niet dat een stokje zo ver je neus in kon :smile: Maar stelde verder echt niks voor. Beetje ongemak, ach… heb ik iedere maand al.

2 likes

Ugh, ik heb sinds het einde van de middag lichte keelpijn die nu erger begint te worden. Als het morgenochtend nog zo is maar bellen voor een test. Merk echt dat ik mezelf de hele tijd afvraag of het erger wordt, of ik benauwd ben, of ik niet moet hoesten etc. Je wordt echt paranoĆÆde van dit virus.

Ik zag vandaag een man zijn neus leeg snuiten op straat. Als in vinger op zijn neus en vol kracht zijn neus leeg blazen op de stoep. Toen dacht ik wel ff vind je het gek dat we rare ziektes als corona hebben :sweat_smile:

Heel zeeland heeft er dus 3 :joy: echt ellendig

1 like

Sorry maar hoe dan?? Hoe doet hij dit. Ik denk dat alle snot in mijn shirt zou slingeren

Haha ja dat zou mij ook overkomen maar het belande in een ā€˜keurig’ hoopje midden op straat. Maar moet je na gaan hoeveel spetters er daarmee in de lucht vlogen :nauseated_face:

1 like

Kijk jij nooit voetbal? Alle voetballers doen dit ook standaard 6 keer tijdens een wedstrijd :face_vomiting:

1 like

Ik zag er zelfs maar twee op de site van de GGD…

Nou mijn grootste angst komt vandaag uit sinds de crisis is begonnen. Moet me laten testen ivm verkoudheidsklachten. Vanwege mijn emetofobie durf ik het keel uitstrijkje niet. Die moet bij ons in het ziekenhuis. Hoop dat ik het zelf mag doen, maar begreep van mijn collega’s dat er hele meewerkende mensen de testen afnemen. Niet dus. Ik maak me alweer heel de nacht zo druk. En mensen begrijpen de angst gewoon niet en dat is heel vervelend. Ik snap dat het ā€˜niets’ voorsteld, helaas in mijn hoofd is dat niet zo.

Ja stomme NOS heeft dus niet eens gereageerd op mijn mail hierover. Gelukkig hebben ze wel een rechtzettend artikel geplaatst dus dat is iets denk ik.

1 like

Ik was er stiekem een beetje over na aan het denken om misschien voor 3 dagen naar Griekenland te gaan. Maar nu ik dit kaartje zie, toch maar niet :stuck_out_tongue_closed_eyes:

EDIT: zou uiteraard ook geen kaartje voor nodig moeten zijn. Merk gewoon dat ik het op vakantie gaan mis, maar het is nu eenmaal zoals het is…

Succes, ik hoop dat je het zelf mag doen of dat het anders meevalt!

Stappen jullie eigenlijk alweer bij anderen in de auto (anderen zijnde mensen die niet tot je huishouden behoren)?

• Ja, geen probleem
  • Ja, maar alleen met een mondkapjes vanwege de 1,5 meter
  • Nee
  • Anders…

0 stemmers

Mocht het wel zelf doen, maar ging alsnog drama. Heb me gedragen als klein kind. Schaam me zo. Ik vind het ook zo erg dat ik zelf deze testen ook bij kinderen moet afnemen en ik me zo gedraag. Stom hoofd wat me zoveel aanpraat.

Probeer jezelf niet al te gek te maken. Je hebt een fobie, dan kun je niet rationeel naar de stand van zaken kijken. Hopelijk blijft het gewoon hierbij en heb je uiteraard een negatieve test <3

1 like

Het is dat of constant met een snottebel/loopneus rondlopen die dan uiteindelijk ergens op je lip terecht komt. Ik heb dit zelf ook weleens met hardlopen/fietsen als je net in de wind loopt en ja dan gaat het ook op straat. En kijk dan natuurlijk wel of er niet iemand achter me loopt.

Ooh echt … schaam je niet (te veel…)
Makkelijk gezegd natuurlijk - I know. Maar je hebt een fobie. Dat betekend een irreĆ«lere angst. Je ziet dan geen realiteit meer. Als dat zo was… had je die fobie niet!

Ik heb zelf een ernstige naalden fobie gehad (slikte zelfs iets kalmerends om m’n trouwjurk af te laten spelden!). En idd; veranderde echt in een klein kind… Maar je kan er niks aan doen :yellow_heart:
Alleen maar knap dat je toch gegaan bent en het uiteindelijk gelukt is :kissing_heart:

1 like

Iemand in mijn omgeving zei dat die groepsimmuniteit dus nooit gaat komen omdat de antilichamen weer verdwijnen. En dat een vaccinatie misschien wel nooit komt, en als die wel gevonden wordt dat het dan misschien onbetaalbaar is en nu zit ik helemaal negatief te denken dat we nooit meer normaal kunnen leven zoals hiervoor en ben ik heel verdrietig

pff i feel you… Hopelijk krijgt die persoon uiteindelijk geen gelijk.

1 like

Wees niet zo streng voor jezelf @Zomerjas! Het is juist heel stoer dat je het ondanks je angst toch gedaan hebt, daar mag je trots op zijn! <3

2 likes