Ten zij die ‘iemand uit jouw omgeving’ hoogleraar virologie oid is die op de hoogte is van alle wetenschappelijke onderzoeken die er nu gedaan worden zou ik hier niet te zwaar aan tillen. Er zijn ook al meerdere artikelen geplaatst over waarom het helemaal niet alleen van antistoffen afhangt. En dat het eventuele vaccin onbetaalbaar zou worden lijkt me (voor ons in Nederland) niet heel realistisch, gezien de omvang van het probleem zal de hele wereld lobbyen voor een betaalbaar vaccin voor iedereen.
@Olifant en @Fishing dank jullie voor de lieve berichten gelukkig zijn er ook mensen die het snappen.
De uitslag is gelukkig negatief!
Ja, maar niet bij Jan en alleman zeg maar. Dus echt bij naaste die ik vertrouw dat ze ook echt thuisblijven als ze klachten hebben enzo.
Mijn vriend en ik bedachten ons gisteren dat we gewoon helemaal terug zijn naar het normale leven. Maar omdat we een klein kind hebben en in het buitenland wonen lijkt dat gewoon zó op de quarantaine dat we het verschil bijna niet merken haha
Maken jullie eigenlijk boodschappen schoon? Of andere gekochte spullen?
- Ja, ik neem alles af wat ik koop
- Soms wel, soms niet
- Wel gedaan, maar nu niet meer
- Heel zelden
- Nee, geen zin in
- Nee, vind ik belachelijk
0 stemmers
Ik ben laatst voor het eerst met iemand mee gereden maar ik weet dat zij ook voorzichtig is. Met mijn ouders rij ik bijv nog niet mee maar dat is meer uit mijn angst om hun te besmetten dat ik bijv geen klachten heb maar wel corona heb
Mijn nichtje heeft er ook geen zin in, maar laat haar boodschappen 24 uur staan in de schuur en beweert dat dan het grootste risico is geweken. Ze doet wel boodschappen met handschoenen, en de groenten gaan in een andere zak en worden afgespoeld.
Ik ben er nog niet uit of ik dit stom of een lifehack vind…
Anders, namelijk, ik was mijn handen nadat ik dingen uit de koelkast/voorraadkast heb aangeraakt en was ook alle groenten/fruit nu grondig, dat deed ik voorheen niet altijd. En verpakkingen probeer ik weg te houden van snijplanken, borden etc
Mijn vriend is hier heel gestructureerd in dus moet eerlijk zeggen dat ik het vooral voor zijn gemoedsrust doe, maar ben er nu wel aan gewend geraakt
Iemand had hier ooit een linkje met het reproductie getal van Europa wat was die? Ik kan hem wel van USA vinden.
Ja dat laatste denk ik ook echt. Ik had mijn bericht gisteren verwijderd omdat er fake news in stond maar ik denk dat als er niet snel genoeg een vaccin komt we niet meer in lockdown gaan maar er gewoon ‘mee moeten leven’. Hoe cru ik dat ook vind, ik denk wel dat de overheid dat besluit. (Ook met het oog op dat ‘de economie’ steeds een heel zwaarwegend argument is. Ook al heeft @Eddie al duizend keer uitgelegd dat heel veel zieken ook slecht is voor de economie, ik denk toch dat de overheid zo zal redeneren.)
Oeps sorry verkeerd begrepen.
*Over die voorbarigheid. Als we de experts mogen geloven komt dat vaccin er hoogstwaarschijnlijk wel maar duurt het nog even. Ik vraag me dan gewoon af of als de gevallen voor die tijd weer gaan stijgen ze de maatregelen echt weer terug gaan draaien. Aan de ene kant zou je denken dat ze wel moeten maar aan de andere kant is ‘de economie’ steeds zo’n zwaarwegend argument.
Nou net een test gehad, vond het heel erg meevallen. In je neus is meer een soort veertje in plaats van wattenstaafje. Dat kriebelde enorm! Maar duurde echt maar zo kort. Nu wachten op de uitslag.
Een andere collega was heel erg verkouden. Was daardoor wel thuis gebleven maar wilde geen test gaan doen. Vind dat dan toch gek eigenlijk.
Ik vind zo’n bevolkingsonderzoek nog wel wat anders. Ik snap dat mensen daar niet altijd voor in de juiste ‘headspace’ zijn. Maar daar schaad je een ander niet mee. Hiermee wel.
*er stond eerst schaadt
Ja en ze woont in Amsterdam waar je zelfs gewoon met je fietsje naar de RAI mag!
Las vandaag een artikel over het aantal besmettingen dat sinds het reizen al mee in de vliegtuigen naar Nederland is gekomen.
Pfff was toch te verwachten man
Ik sprak iemand die verkouden is en die had gebeld voor een test, maar mocht niet want klachten waren niet ernstig genoeg
@Molotov maar dan heb je wel gebeld / de motivatie om een test te doen. Er zijn ook gewoon veel mensen die geen test willen doen en niet eens bellen “ik heb dat toch niet joh” heb ik hier al veel gehoord (enne wij waren de zwaarst getroffen gemeente per zoveel inwoners).
Ik weet wel dat in enkele grote steden de wachtlijst voor testen best groot was, Rotterdam vorige Week anderhalve dag later dat je terecht kon. Dus mss daardoor?
Ik ben het helemaal zat dat mensen zeggen ‘oh jij houdt je streng aan de regels’.
Nee ik houd me er niet streng aan, ik houd me er überhaupt aan.
Het is letterlijk je volgt de regels of je volgt ze niet. En als je ze niet volgt doe dan niet alsof je ze streng kan volgen of mild kan volgen want ik zie niet hoe.
Oké einde rant xoxo
I feel you, echt zo kut. Voel me er echt alleen door en merk ook dat sommige vrienden liever afspreken met anderen bij wie ze hier niet over na hoeven te denken dan met mij, echt balen.
Ik heb de discussie ook gevoerd in het bestuur waar ik in zit en gelukkig nu wel iedereen zo ver dat afstand nageleefd moet worden en er sowieso enkel bij unanimiteit evt dat gelaten kan worden in sommige gevallen.
Ik zei ook ja tis niet dat ik niet wil knuffelen, als er geen corona was niks liever en ik denk dat dat er wel voor zorgde dat er een extra kwartje viel.
Maar wat rot van je vrienden, je zei 't laatst ook van die picknick. Echt heel stom