Het personeel hoeft toch niet 1,5 meter te houden van de gasten? Tenminste dat heeft mijn werkgever mij verteld en lijkt zo op de KHN website te staan. (Weet niet zeker of dit waar is, maar heb deze discussie ook al 4 keer gehad met mijn werkgever en wil niet de enige zijn die erover zeikt)
Wij vragen wel bij gezelschappen van 3 of meer of het een huishouden is, maar dit is echt een gedoe hoor. Mensen zijn superasociaal en doen alsof ze nog nooit van die regel gehoord hebben. Sommige zeggen dan JA WE ZIJN EEN HUISHOUDEN (6 volwassenen, ja sure. Daarom reageer je ook zo agressief op een compleet normale vraag). Maar je wilt ze ook niet wegsturen als hun ja zeggen want dan heb je meer minder omzet. Dus zit er een tafel met 6 volwassenen en komt er een groepje van 3 dat zegt, uhh nee we zijn geen huishouden? En daarna kwaad wordt dat ze uit elkaar moeten en wijzen naar dat ‘‘huishouden’’ van 6. Krijg echt dagelijks 10 x de vraag ‘oh dus ik had moeten liegen?’. Zeik gewoon niet zo. Je kan nog prima bij ons praten op 1,5 meter.
Sorry megarant, ik kan echt een Charles Dickens boek hierover schrijven. Ik haat mijn werk deze periode zo hard. Ik ben leidinggevende op een dag en zit de hele tijd collega’s achter de broek aan of ze wel vragen of een groep een huishouden is omdat ze dat niet durven. (Wat ik snap van 18 jarigen, want mensen vallen je bijna aan over die vraag) OF krijg zelf de wind van voren.