Iemand hier een goede tip hoe je om kan gaan met collega’s die Corona allemaal niet zo serieus nemen. Ik heb denk ik veel last van hooikoorts, maar mijn neus blijft ondanks de pilletjes vol zitten. Dus ik vertrouwde het vandaag niet en heb gebeld dat ik niet naar kantoor kwam en een Corona test ga laten doen. Nu werd er tegen me gezegd dat ik geen verantwoordelijkheid nam voor m’n afdeling en dat ik toch maar naar kantoor moet komen. Uiteraard ben ik niet gegaan, maar het voelt niet chill.
Wat vervelend zeg dat ze je in zo’n positie brengen. Ik vind dat je daar zelfs achteraf best nog op terug zou mogen komen bij je leidinggevenden om aan te geven dat je zo’n reactie niet kan waarderen.
@Ovenschaal Ja daar heb je gelijk in! @quarterlife Ik heb het inderdaad bij mijn leidinggevende aangegeven, hij vond het ook een rare reactie van het hoofd van personeelszaken (waar ik me heb afgemeld voor kantoor). Nu zag ik net een berichtje dat ze nogal veel stress had en dat ze me vandaag echt nodig had en daarom zo reageerde (ivm inwerken van een nieuwe collega). Dus gelukkig is het inmiddels opgelost! Bedankt voor de tip!
Wat goed dat je het hebt aangegeven en fijn dat ze achteraf wel goed hebben gereageerd!
Ik heb echt een dilemma. Een familielid is overleden en wordt waarschijnlijk vrijdag begraven. Nu is m’n vriend gisteren even naar m’n familie geweest (ik kon niet door werk) maar niemand houdt daar dus afstand en het hele huis staat vol met mensen. Ik vind dat echt vervelend en wil er dus liever niet heen tot de begrafenis, maar dat voelt erg asociaal tegenover mijn familie ik werk in het ziekenhuis met (corona) patiënten en wil gewoon echt voorzichtig zijn
Lol. Ik zou dat (“geen verantwoordelijk voor je afdeling”) juist vinden als je niks doet en lekker blijft komen ?
Heel nare opmerking …
Ja precies, dat heb ik ook gezegd tegen mijn leidinggevende. Gelukkig was het achteraf dus niet helemaal zo bedoeld, maar alsnog echt niet netjes.
@Pax zoals @Milkyway zegt zou ik even bellen en het uitleggen. Zeker omdat je wel graag bij de begrafenis wil zijn. Ik neem aan dat ze dat wel zullen begrijpen.
Ik zie dat de situatie opgelost en uitgesproken is. Toch vind ik het best raar dat ze uit stress zo een manipulatieve bericht sturen. Diegene kan best een communicatie cursus gebruiken.
Testen er ook meer mensen of is dat niet bekend?
Ja er testen meer mensen dus dat heeft er zeker mee te maken. Nog geen reden tot paniek denk ik.
Het rare vind ik dat ze Tilburg kermis dus gewoon door laten gaan? Wel in kleinere vorm maar komop zeg, dat is toch vragen om meer besmettingen?
Ja ik vind dat ook bizar. Maar misschien omdat het buiten is?
ben bang dat dat een gezellig carnaval 2.0 kickstart van het nieuwe coronaseizoen wordt hoor
Ik zie op meerdere plekken in Nederland dat een kermis gewoon doorgaat. Gelukkig zijn dit meestal van die kinderkermisjes, waar iedereen ongeveer onder de 12 is. Dus dat zal denk ik minder kwaad kunnen.
Ik maak me vooral zorgen over iedereen die weer terug op kantoor komt naar het vakantieseizoen. Ik heb dan toch bewust gekozen om thuis te blijven, maar daar heb ik natuurlijk weinig aan als iedereen straks rechtstreeks vanuit de Costa del Sol weer achter zijn bureau gaat zitten naast mij.
Ik begrijp ook echt niet dat dit kan. Elk evenement in Nederland wordt afgelast, maar de Tilburgse kermis gaat wel door… Heel bizar.
Ik word wel echt gek van al die mensen op Facebook die alweer aan het roepen zijn dat ‘er helemaal geen versoepelingen hadden moeten komen en dat dit het gevolg is daarvan’. Toen de kappers open ging het goed, toen het OV weer meer gebruikt mocht worden ging het goed, toen de horeca open ging ging het goed. Dus nee Gerda en Els, dat is niet de oorzaak van deze plotselinge stijging.
Ik ben wel bang voor een tweede golf. Voornamelijk omdat ik er zelf gewoon echt geen zin meer in heb. Ik vind thuiswerken saai en stom en mis de vrijheid om overal te gaan en te staan.
Pffff ik was net eventjes in het centrum van mijn stad maar ben heeeeel snel weer weggegaan. Heb het nog nooit zo druk gezien en mensen hielden echt geen afstand. Echt niet te doen.
Ook super veel toeristen overal.
Helemaal mee eens. Ik vraag me af wat ze dan hadden gedacht toen we ineens weer massaal naar de Costa del sol mochten afreizen. Dat iedereen daar echt met z’n mondkapje aan het strand gaat zitten?
Ik snap ook niet wat er zo moeilijk is aan anderhalve meter afstand houden en even niet iedereen knuffelen en een hand geven. Met zulke aanpassingen kom je al heel ver, kun je zelfs gewoon nog je ding doen en uiteten of wat dan ook, maar zelfs dat lijkt te moeilijk voor veel mensen. Gaan mensen dan alleen luisteren als er aan de lopende band boetes worden uitgedeeld?
Ja en hoe vaak heeft de mensheid al bewezen dat we die verantwoordelijkheid niet kunnen dragen? Het is nou niet alsof dit allemaal niet te verwachten was. Je geeft een vinger en 80% neemt de hele hand.
Als je je fiets in Amsterdam neerzet zonder slot en dan zeuren dat ie gestolen wordt - zou ook niet moeten maar gebeurt sowieso wel.