Coronatopic #5

Ik denk dat veel restaurants zich ook wel een soort van gedwongen voelen. Want als andere restaurants het niet doen en zij wel, lopen ze misschien klanten mis terwijl ze het al echt moeilijk hebben. Daarom moet je als klant denk ik juist naar restaurants gaan die zich er wel aan houden/dan worden die een soort van beloond.

Maar zijn er plekken waar dit echt zo gebeurd? Ik ging met drie vriendinnen wat drinken en eentje had gebeld met dat cafĂ© en ze zeiden “ja geen probleem we zetten jullie 1,5m uit elkaar aan tafel”, maar dat was in praktijk echt niet zo. Natuurlijk ook mijn eigen schuld dat ik ben blijven zitten daar hoor, maar vond het wel gek omdat ze aan de telefoon juist wel zo duidelijk waren

Ik ben twee keer uit eten geweest. Een keertje met iemand uit mijn eigen huishouden maar toen zette het personeel alles op een soort bijzettafel waardoor er 1,5 meter afstand was. Een keertje met een grote groep met mensen buiten mijn huishouden en dat was echt op 1,5 meter afstand van elkaar, alleen kwam het personeel wel dichterbij (ze hadden wel handschoenen en mondkapjes). Ik was dus ook in de veronderstelling dat het op de meeste plekken wel zo zou gaan maar zo te lezen niet.

1 like

Het personeel hoeft toch niet 1,5 meter te houden van de gasten? Tenminste dat heeft mijn werkgever mij verteld en lijkt zo op de KHN website te staan. (Weet niet zeker of dit waar is, maar heb deze discussie ook al 4 keer gehad met mijn werkgever en wil niet de enige zijn die erover zeikt)

Wij vragen wel bij gezelschappen van 3 of meer of het een huishouden is, maar dit is echt een gedoe hoor. Mensen zijn superasociaal en doen alsof ze nog nooit van die regel gehoord hebben. Sommige zeggen dan JA WE ZIJN EEN HUISHOUDEN (6 volwassenen, ja sure. Daarom reageer je ook zo agressief op een compleet normale vraag). Maar je wilt ze ook niet wegsturen als hun ja zeggen want dan heb je meer minder omzet. Dus zit er een tafel met 6 volwassenen en komt er een groepje van 3 dat zegt, uhh nee we zijn geen huishouden? En daarna kwaad wordt dat ze uit elkaar moeten en wijzen naar dat ‘‘huishouden’’ van 6. Krijg echt dagelijks 10 x de vraag ‘oh dus ik had moeten liegen?’. Zeik gewoon niet zo. Je kan nog prima bij ons praten op 1,5 meter.

Sorry megarant, ik kan echt een Charles Dickens boek hierover schrijven. Ik haat mijn werk deze periode zo hard. Ik ben leidinggevende op een dag en zit de hele tijd collega’s achter de broek aan of ze wel vragen of een groep een huishouden is omdat ze dat niet durven. (Wat ik snap van 18 jarigen, want mensen vallen je bijna aan over die vraag) OF krijg zelf de wind van voren.

9 likes

Ik ging laatst uit eten met z’n zessen en er zat misschien 20 centimeter tussen de tafels in? Ik vond het echt raar. Er werd ook aan de telefoon gezegd dat we twee aan twee moesten zitten, maar dat heeft toch geen zin met zo weinig afstand ertussen.

Ik zie op insta bij Andy Torres (stylescrapbook) In haar stories dat ze nu in en of ander Italiaan resort is en een covid-test moet doen voor ze het resort op mag. Iedereen moet negatief testen, anders mag je het resort niet in en je hoeft dan daar binnen geen mondkapjes enzo meer te dragen. Maar die test die gaat dus via een vingerprik?

Ik weet niet hoor maar daarmee kun je toch niet testen of iemand op dat moment positief is? Antistoffen achteraf zijn al discutabel via een bloedtest en hebben een grote foutmarge :woman_facepalming:t2:

1 like

Ah oke, leuk om te weten haha.

Lol wat ik zou hier echt nooit heen gaan, vast allemaal mensen met een vals gevoel van veiligheid dan die overal schijt aan hebben?

Ja dit! Al die mensen gaan er dus vanuit dat ze het niet hebben dus denken dat ze elkaar lekker kunnen knuffelen en aflebberen de hele vakantie. Dat lijkt me nog gevaarlijker dan niet testen.

Ik heb toch ook maar een afspraak gemaakt, kon helaas pas woensdag terecht

Edit: vraag me trouwens af (kan er online niets over vinden) maar als je gaat testen, moet je dan in je auto ook een mondkapje dragen?

Nee, hoeft niet. In principe heb je de hele tijd je raam dicht tot het moment van het staafje zeg maar.

1 like

@Flamoes nou dat dus. Lekkere schijnveiligheid.

Ik baal echt van die uitbraak in Hillegom :frowning: Mijn vaders bedrijf is in Hillegom gevestigd en ik doe af en toe freelance wat dingen voor hem. Zat een groot project aan te komen, maar vanwege Corona uitgesteld. Nu ben ik daar maanden niet geweest en vorige week voor het eerst sinds februari 1 dag. Ze houden zich daar verder keurig aan alle voorschriften en regels en zijn nog net wat voorzichtiger binnen het pand dan de regels voorschrijven. Ongeveer de helft van zijn personeel komt uit Hillegom en kent persoonlijk mensen die nu besmet zijn via die kroeg. En ook al heb ik alleen bij mijn vader op kantoor gezeten (hij heeft een eigen kantoor, afscheiden van de andere kantoren), ben daar wel in de keuken en wc’s geweest en heb wel andere personeelsleden gezien en dingen mee besproken (op goede afstand dat wel). Heb wel na ieder keuken/toiletbezoek goed mijn handen gereinigd enzo. Maar ik krijg daar echt de kriebels van, vooral omdat ik in een risicogroep val voor heftiger verloop en omdat ik zwanger ben (en I know geen extra risicogroep, maar wil het niet uittesten of meemaken of het echt geen gevolgen heeft voor je baby). Als dit toen al in het nieuws was geweest had ik gezegd joeh we doen dit een andere keer. Het zal wel loslopen, maar zit me niet helemaal lekker gewoon.

Oh ik snap dat het je niet lekker zit! Hopelijk hebben jij en familie niks :pray:t5:

https://www.ad.nl/binnenland/vrees-voor-nieuwe-coronagolf-door-lakse-bevolking-heel-zorgwekkend~a604233e/

Brr dit klinkt niet echt chill. nog zo’n grote lockdown lijkt mij echt zo naar, echt geen zin in. Dus hopelijk valt het mee

Edit: bedenk me nu pas dat dit klinkt alsof er een lockdown weer gaat komen. Dat bedoelde ik niet. Meer van als we echt zo laks blijven dan moet dat straks misschien weer. Worst case scenario

Iemand hier een goede tip hoe je om kan gaan met collega’s die Corona allemaal niet zo serieus nemen. Ik heb denk ik veel last van hooikoorts, maar mijn neus blijft ondanks de pilletjes vol zitten. Dus ik vertrouwde het vandaag niet en heb gebeld dat ik niet naar kantoor kwam en een Corona test ga laten doen. Nu werd er tegen me gezegd dat ik geen verantwoordelijkheid nam voor m’n afdeling en dat ik toch maar naar kantoor moet komen. Uiteraard ben ik niet gegaan, maar het voelt niet chill.

Wat vervelend zeg dat ze je in zo’n positie brengen. Ik vind dat je daar zelfs achteraf best nog op terug zou mogen komen bij je leidinggevenden om aan te geven dat je zo’n reactie niet kan waarderen.

3 likes

@Ovenschaal Ja daar heb je gelijk in! @quarterlife Ik heb het inderdaad bij mijn leidinggevende aangegeven, hij vond het ook een rare reactie van het hoofd van personeelszaken (waar ik me heb afgemeld voor kantoor). Nu zag ik net een berichtje dat ze nogal veel stress had en dat ze me vandaag echt nodig had en daarom zo reageerde (ivm inwerken van een nieuwe collega). Dus gelukkig is het inmiddels opgelost! Bedankt voor de tip!

7 likes

Wat goed dat je het hebt aangegeven en fijn dat ze achteraf wel goed hebben gereageerd!

1 like

Ik heb echt een dilemma. Een familielid is overleden en wordt waarschijnlijk vrijdag begraven. Nu is m’n vriend gisteren even naar m’n familie geweest (ik kon niet door werk) maar niemand houdt daar dus afstand en het hele huis staat vol met mensen. Ik vind dat echt vervelend en wil er dus liever niet heen tot de begrafenis, maar dat voelt erg asociaal tegenover mijn familie :pensive: ik werk in het ziekenhuis met (corona) patiĂ«nten en wil gewoon echt voorzichtig zijn

Lol. Ik zou dat (“geen verantwoordelijk voor je afdeling”) juist vinden als je niks doet en lekker blijft komen :sweat_smile:?
Heel nare opmerking 

1 like