Coronatopic #5

Ja precies, dat heb ik ook gezegd tegen mijn leidinggevende. Gelukkig was het achteraf dus niet helemaal zo bedoeld, maar alsnog echt niet netjes.

@Pax zoals @Milkyway zegt zou ik even bellen en het uitleggen. Zeker omdat je wel graag bij de begrafenis wil zijn. Ik neem aan dat ze dat wel zullen begrijpen.

Ik zie dat de situatie opgelost en uitgesproken is. Toch vind ik het best raar dat ze uit stress zo een manipulatieve bericht sturen. Diegene kan best een communicatie cursus gebruiken.

1 like

Testen er ook meer mensen of is dat niet bekend?

Ja er testen meer mensen dus dat heeft er zeker mee te maken. Nog geen reden tot paniek denk ik.

Het rare vind ik dat ze Tilburg kermis dus gewoon door laten gaan? Wel in kleinere vorm maar komop zeg, dat is toch vragen om meer besmettingen?

4 likes

Ja ik vind dat ook bizar. Maar misschien omdat het buiten is?

ben bang dat dat een gezellig carnaval 2.0 kickstart van het nieuwe coronaseizoen wordt hoor

3 likes

Ik zie op meerdere plekken in Nederland dat een kermis gewoon doorgaat. Gelukkig zijn dit meestal van die kinderkermisjes, waar iedereen ongeveer onder de 12 is. Dus dat zal denk ik minder kwaad kunnen.

Ik maak me vooral zorgen over iedereen die weer terug op kantoor komt naar het vakantieseizoen. Ik heb dan toch bewust gekozen om thuis te blijven, maar daar heb ik natuurlijk weinig aan als iedereen straks rechtstreeks vanuit de Costa del Sol weer achter zijn bureau gaat zitten naast mij. :sweat_smile:

Ik begrijp ook echt niet dat dit kan. Elk evenement in Nederland wordt afgelast, maar de Tilburgse kermis gaat wel door
 Heel bizar.

Ik word wel echt gek van al die mensen op Facebook die alweer aan het roepen zijn dat ‘er helemaal geen versoepelingen hadden moeten komen en dat dit het gevolg is daarvan’. Toen de kappers open ging het goed, toen het OV weer meer gebruikt mocht worden ging het goed, toen de horeca open ging ging het goed. Dus nee Gerda en Els, dat is niet de oorzaak van deze plotselinge stijging.

1 like

Ik ben wel bang voor een tweede golf. Voornamelijk omdat ik er zelf gewoon echt geen zin meer in heb. Ik vind thuiswerken saai en stom en mis de vrijheid om overal te gaan en te staan.

6 likes

Pffff ik was net eventjes in het centrum van mijn stad maar ben heeeeel snel weer weggegaan. Heb het nog nooit zo druk gezien en mensen hielden echt geen afstand. Echt niet te doen.
Ook super veel toeristen overal.

2 likes

Helemaal mee eens. Ik vraag me af wat ze dan hadden gedacht toen we ineens weer massaal naar de Costa del sol mochten afreizen. Dat iedereen daar echt met z’n mondkapje aan het strand gaat zitten?

2 likes

Ik snap ook niet wat er zo moeilijk is aan anderhalve meter afstand houden en even niet iedereen knuffelen en een hand geven. Met zulke aanpassingen kom je al heel ver, kun je zelfs gewoon nog je ding doen en uiteten of wat dan ook, maar zelfs dat lijkt te moeilijk voor veel mensen. Gaan mensen dan alleen luisteren als er aan de lopende band boetes worden uitgedeeld?

10 likes

Ja en hoe vaak heeft de mensheid al bewezen dat we die verantwoordelijkheid niet kunnen dragen? Het is nou niet alsof dit allemaal niet te verwachten was. Je geeft een vinger en 80% neemt de hele hand.

Als je je fiets in Amsterdam neerzet zonder slot en dan zeuren dat ie gestolen wordt - zou ook niet moeten maar gebeurt sowieso wel.

11 likes

Ergens vind ik het bijna een opluchting dat het nu zo voorzichtig aan toeneemt, in een relatief onschuldige groep. De twintigers lopen toch over het algemeen minder risico.
Daardoor wordt iedereen misschien net genoeg wakker geschud om het bij de risico groep weg te houden, ziekenhuis / ic shit te voorkomen, maar wel weer wat aan te scherpen

2 likes

Veel mensen worden ook echt onvoorzichtiger. Ik zat vandaag in de bus en er kwam een oude vrouw dicht bij een andere oude vrouw zitten. Die ene vrouw begon over anderhalve meter. Die anderhalve meter is onzin volgens de andere vrouw. En ze krijgt toch geen Corona, want dat krijgt zij gewoon niet. Toen begin ze te klagen over dat er iemand een paar dagen eerder had gezegd dat het kapje ook over haar neus moest. Want nee! Dat hoefde niet! Want het is een mondkapje, en geen neuskapje. zucht.

5 likes

Als ik op instagram kijk dan schrik ik hoeveel feestjes er weer zijn en hoeveel mensen pochen over een coronafeestje. Wat een domme mensen allemaal.

10 likes

ff lachen tussendoor

29 likes

Kwam dit tegen in een artikel van Linda op Facebook. Dus als je je niet aan de regels houdt ben je avontuurlijk, en als je je er wel aan wil houden moet je je maar opsluiten en ben je saai

Er bestaat ook nog zoiets als een middenweg

9 likes

Wauw wat slecht zeg! Met wie is dit een interview?