Hahahah het is geen neuskapje ok qua woord heeft die mevrouw gelijk maar het is toch bizar dat mensen dat ding niet goed op doen. Ik vind het ook niet heel chill maar als ik met ov moet dan doe ik het gewoon op. Het is voor mij net iets als inchecken geworden, die regel volg je ook gewoon omdat je anders niet mee mag met het ov.
Frank Oostdam van de algemene Nederlandse vereniging van reisondernemingen (ANVR). Hij heeft belang bij het verkopen van zoveel mogelijk reizen…
Ja daar gaan we weer op kantoor. We hebben Team A en Team B. En natuurlijk is er nu iemand van Team A op kantoor terwijl Team B deze week dienst heeft. Gaat weer eens lekker.
Terwijl persoon ook zegt dat hij even liever op kantoor is omdat ze logees thuis hebben.
EUHHH, daar gaat het systeem.
Ik erger me ook oprecht aan mensen die ik ken die insta volspammen met hun o zo leuke vakantie foto’s op dit moment. Rot op.
Ik moet wel zeggen dat ik het bijzonder vind dat ze er niet net als in Spanje en Portugal niet voor kiezen om alleen regio’s in Kroatië als oranje aan te merken in plaats van heel het land.
Ik ben jarig dit weekend en vier het dus corona proof, verdeeld over 3 dagen en dan 3 momenten per dag en telkens mensen die samenwonen of elkaar toch al constant zien. Ik heb zelf al corona gehad dus dan is dit nu helemaal veilig toch? Of zie ik iets over het hoofd?
Bij mij op werk werd best moeilijk gedaan dat ze toch een bezetting wilde op kantoor elke dag, beetje gemiep over thuiswerken terwijl de werkzaamheden dat prima toelaten, en nu: iemand van de directie heeft corona. Lekker je personeel verplichten naar kantoor te komen en ze vervolgens ook nog aan het risico blootstellen. Goed management wel
Als je afstand houdt is het prima lijkt me.
Ja het is met afstand, in de tuin, max 3 personen buiten mezelf per keer.
Mijn werkgever neemt corona zo niet serieus. Mijn vriend heeft koorts en voor morgen een coronatest ingepland. Dus ik bel net mijn leidinggevende, geef dit aan en zeg vervolgens dat ik morgen dus niet kan komen werken. Hij schoot daarna helemaal uit zijn plaat en zei telkens van ja je hebt zelf geen klachten dus je moet gewoon komen. Que? Het is 10:00 en we hebben een pool van minstens 10 mensen die mij zouden kunnen vervangen… Ik dus telkens de RIVM richtlijnen noemen maar tevergeefs, hij bleef vinden dat ik gewoon moest komen. Heb nu maar zelf vervanging geregeld want vind dat ik gewoon verantwoordelijk draag naar mijn medemens en niet met ov kan gaan reizen/werken terwijl er kans op corona besmetting is. … Hoe kan je als werkgever zo zijn in deze tijden?
Er zou eigenlijk een meldpunt moeten zijn. Hoor dit zo vaak.
Balen, maar better safe than sorry toch? Wie weet valt het mee en weet je dat binnen 48 uur.
Als je nu een test doet en het is negatief, dan weet je het toch binnen ong. 48 uur? Zou sowieso bellen voor een test en tot die tijd binnen blijven.
Na een test heb je binnen 48 uur de uitslag. Dus als je geen Corona hebt kun je gewoon werken de komende weken met je verkoudheid!
Testen dus! Echt niet overwegen om met klachten te gaan werken als je niet zeker weer of het Corona is.
Ik denk dat de kans veel groter is dat de test negatief is en dan ben je tenminste grustgesteld.
Ik zat ongeveer in een vergelijkbare situatie dus snap je wel goed! (niet met werk maar met persoonlijke afspraken die eigenlijk heel belangrijk waren) maar uiteindelijk won m’n geweten toch haha. Ik dacht ik kan niet blijven chagrijnen op andere mensen op bv social media maar dan als ik zelf klachten heb mezelf niet laten testen.
Ik word over 'n uurtje getest…
Ik zou zsm bellen, tis zo gedaan en tis nu heel druk bij testcentra. Dus hoe eerder je belt hoe eerder je weer gewoon naar buiten kan!
Goed dat je zelf vervanging hebt geregeld! Maar het zou eigenlijk niet zo mogen gaan. Ik had gisteren ook zoiets soortgelijks op mijn werk. Hoe reageerde je leidinggevende op de vervanging?