Coronatopic #5

Hij gaf aan dat hij het niet netjes vond dat ik dat achter zijn rug om had gedaan. Ik heb vervolgens aangeven dat ik achter mijn eigen besluit sta, de richtlijnen van het RIVM heb gevolgd en dus in mijn recht sta. Ik heb ook een 0-uren contract dus loop inkomsten mis dus het is niet alsof ik voor mijn plezier niet kom werken. Daarna bleef het angstvallig stil aan de andere kant…

Vervelend dat jij iets soortgelijks heb meegemaakt. Zo irritant wanneer je het juiste probeert te doen en mensen je dan dwarsbomen. Ik ging ook bijna aan mijzelf twijfelen of ik niet aan het overdrijven was.

3 likes

Ja en door dit soort dingen durven mensen juist niet zich af te melden of vrezen voor hun baan.
Heb het idee dat veel werkgevers denken dat corona helemaal voorbij is. Hoor het zoveel in mijn omgeving, ik heb toch liever dat collega’s maar gewoon thuisblijven bij enige klachten of een zieke partner

6 likes

Lastig zeg! Zeker omdat het lijkt alsof hij het gewoon niet in wil zien. Hij maakt als werkgever nu gewoon misbruik van zijn machtspositie. Dit zorgt er misschien wel voor dat jij of een andere collega zich de volgende keer niet durft af te melden. Gelukkig heb je nu zelf een oplossing gevonden, maar zoals @Flamoes zegt moet er eigenlijk gewoon een meldpunt komen.

1 like

Ik las net dat dat is omdat Kroatië de corona besmettingen rapporteert in twee regio’s (dus het hele land is opgedeeld in twee regio’s) terwijl Portugal dit veel getailleerder doet. Daarom kunnen ze over Portugal vrij specifiek aangeven waar je wel en niet naar toe kunt maar is dat voor Kroatië erg lastig.

1 like

Er is een persconferentie met Ferd Grapperhaus nu, voor wie het interessant vindt.

Ja maar ‘corona bestaat hier even nIet’

1 like

Ik heb sowieso even gemist waar die coronacamping was

Cue herhaling van het fragment waar ze allemaal dansen en zingen ‘leef alsof het je laatste dag is’

4 likes

Iemand uit mijn omgeving gaat testen, komt uit het dorp dat nu zo in het nieuws is. Heb diegene 1,5 week geleden gezien. Nohhhh. Ben weer helemaal terug in de stress van het begin.

Ommen!

Wij zijn al de gehele periode voorzichtig omdat ik in de risicogroep zit. Toen we dat vertelde reageerde iemand (via app) ‘zijn jullie zo bang dan?’ Na dat ik reageerde dat ik dat doe omdat ik dus risicopersoon ben, zei diegene ‘wat vervelend dan voor je, dat er een twee golf komt.’. :face_with_raised_eyebrow: alsof die persoon in een Corona vrije wereld leeft. Die denkt dus dat iedereen onder 30 sowieso veilig is en geen Corona kan krijgen. :woman_facepalming:

10 likes

Ik ga morgen toch maar bellen voor een test. Heb altijd wel iets van klachten van het lijstje en maak me daar normaal niet druk om, maar ivm de besmetting op mn werk en de nauwe contacten daarvan wil ik toch liever dingen uitsluiten. Ben wel nu al bang voor de evt testafname :tired_face:

Ik merk dat ik best bang ben voor die viruswaanzin mensen, is dat herkenbaar? Ik kan wel 1,5m afstand houden maar als ik iemand tegenover me heb die dat onzin vindt dan loopt diegene alsnog door mijn zone en zorgt voor mij (en mijn omgeving) voor een onveilige situatie. Het kan toch niet dat die mensen zoveel invloed hebben? Ja dat kan dus wel maar blugh het maakt me zo boos en ik ben echt bang dat het weer hetzelfde wordt. Vlakbij een uitbraak (Hillegom) en er wordt gesproken over dat een regionale lockdown dichtbij is. Ik snap niet hoe dit ineens weer aan de hand is terwijl ik dacht er rekening mee te houden. Het valt toch weer ff rauw op je dak. Lief dagboek, dit was het voor vandaag :joy:

3 likes

Ik ben zo benieuwd hoe een eventuele lockdown vorm gaat nemen, heb het idee dat we nooit meer terug kunnen naar de situatie toen in maart/april
Ben ook best moe van mensen die continu zeggen ja maar ik hou rekening met afstand en dat dus absoluut niet doen, kom er dan gewoon eerlijk voor uit

1 like

Die viel mij echt reuze mee! Het is even naar, maar dat is echt maar 2 x 2 seconden en het deed bij mij geen pijn. Succes!

2 likes

Hangt er ook vanaf van wie afstand.
Ik hou ook afstand van andere mensen buiten de mensen die ik ken. Verwacht van de mensen waar ik mee afspreek dat ze bij klachten niet afspreken maar van mensen die ik niet ken in de supermarkt etc weet ik niets en wil ik niet in mijn buurt hebben.

Als ik iets heb geleerd heb van corona is dat mensen zo hypocriet zijn als de neten. Wel op andere afgeven als ze regels ‘overtreden’, de volgende dag zelf hun moedertje knuffelen…

4 likes

En dat is nou een beetje het probleem lijkt mij, mensen denken al snel dat mensen in hun omgeving niet het virus hebben en daar worden ze dus laks van. Als iedereen zo denkt hou je het juist in stand. Als ik zie hoeveel drukke feestjes verjaardagen er allemaal al niet zijn in sociale kring dan ben ik daar eerder bang voor om corona te krijgen dan in de supermarkt

Ja maar dat betekent dus dat je echt met niemand meer kan afspreken.
Ik wil sws niet in groepen afspreken maar liefst 1-1 maar vind het dan ook nog wel spannend hoor, maar anders kan je dus eigenlijk helemaal nix, dus neem idd het risico wel omdat ik het ook wel wat waard vind om vrienden etc te zien.

Die snap ik ook maar ik denk dat we ons niet realiseren hoeveel mensen onze sociale kringen ook om zich heen hebben en die ook weer allemaal mensen om hun heen hebben. Ik hoor zoveel mensen afgeven op onbekende mensen of mensen die het in hun ogen fout doen maar ondertussen ook een groot netwerk om zich heen hebben zonder echt afstand.

3 likes