Coronatopic #5

Denk dat je het beste eerlijk kan uitleggen, weet niet of je werk er iets mee doet. Maar mocht de uitslag positief zijn van je zwager, heb je het in ieder geval gemeld op werk.

1 like

Hoop dat je een negatieve test hebt!

Las net dat Nederlandse toeristen in Griekenland direct na aankomst op de eerste vlucht terug zijn gezet omdat de gezondheidsverklaring niet tijdig was ingevuld. Ben ik de enige die hierom gniffelt :speak_no_evil:

25 likes

Dit begrijp ik echt niet met de berichten van eerder deze week

4 likes

Wat ik me eigenlijk afvraag he, stel nou een land gaat op code oranje. Mogen toeristen uit die landen dan nog wel naar NL? De kustplaatsen overspoelen weer met Duitsers bv (tenminste die waar mijn moeder woont). Maar stel nou dat Duitsland weer code oranje wordt en wij het advies krijgen er niet heen te gaan, geldt dat dan ook andersom?

1 like

Ik snap ergens wel dat ze het proberen. Het zou natuurlijk te gek voor woorden zijn als de rechter hier in meegaat, maar die horecaondernemers zien ook wat er in het vliegtuig allemaal wel mag en in hun restaurant niet. Daar word je behoorlijk misselijk van als het om jouw brood gaat. Dit krijg je wanneer je als overheid bepaalde branches beschermt en andere niet.

Edit: dt fout.

8 likes

Deze geldt ook voor een hoop van mijn kennissen :unamused:

36 likes

Dat is toch wel vrij uhm
 apart. Alsof inwoners het dan niet meenemen :woman_facepalming:t2:

Ben sinds 2 dagen verkouden en voel mij sinds vandaag beroerd. Ik ben eigenlijk nooit ziek en heb fus ook geen vergelijkingsmateriaal. Zaterdag heb ik de test, vind het toch een beetje spannend. Hopelijk gewoon negatief :crossed_fingers:

Hoe oké is het om iemand te vragen of ze een test hebben gedaan? Ik had vandaag schilders over de vloer (had ik sowieso liever niet gehad) en één van hen was constant aan het snotteren. Ik werk thuis en woon in een studio dus zat er de hele tijd naast en heb uiteindelijk dus toch maar gevraagd of hij getest was. Antwoord was nee maar hij had altijd een snotneus dus zeker geen corona :roll_eyes:. Hij begreep mijn vraag wel en zei dat hij zich aan alle regels hield. Maar het voelde toch een beetje privé om dat een vreemde te vragen.

1 like

Vind ik in deze tijd een heel terechte vraag hoor! Zeker in deze setting.

3 likes

Vragen mag altijd. Hij hoeft alleen niet te antwoorden, privacy.

Ik probeer dat soort mensen te negeren. Ik ken zelf mensen die aan corona overleden zijn of erdoor in het ziekenhuis hebben geleden, dus meestal benoem ik dat gewoon.
Mijn vriend stuurde dit plaatje, vond ik ook wel ‘duidelijk’.

6 likes

Wie heeft de laatste Instagram post van Doutzen gezien? Dat o.a. de overheid ons niet wil vertellen dat je door supplementen gezond kunt blijven. En dat er te veel belang is bij een uitbraak😅. Dat ze uuuren research heeft gedaan, en dat ze hierdoor wel weet hoe t in elkaar steekt.

Ook best veel bekende mensen die hier positief op reageren. Was ook wel blij dat @zeikschrift hier op gereageerd had.

Echt hoe komt het in sommige mensen’s hoofd op dat ze door een paar uur te googlen (met waarschijnlijk discutabele bronnen) meer te weten dan virologen die hier jaren voor hebben gestudeerd?

Als mensen haar ook vragen om bronnen, zegt ze dat het te beste is als iedereen zijn eigen research doet​:sob::sob: oftewel, die bronnen zijn er niet. En dan ga je er ook vanuit dat de gemiddelde burger weet hoe je een goede bron herkent, wat al vaker is gebleken dat veel mensen dit niet kunnen.

7 likes

Het ging er al over in het boulevard topic. Echt een lachertje

Oh dan ga ik daar even kijken! Vond het al zo gek dat ik niemand er nog over gehoord had.

1 like

Jeetje ik zie bijna alleen maar positieve reacties onder die post. Wat is er mis met mensen?!

1 like

Huh? Maar als zij naast elkaar in de auto hebben gezeten is de kans toch vrij aanwezig dat hij je schoonvader heeft besmet
 zou dan idd even twee weken afstand nemen! Volgens mij is dat ook het advies voor mensen die in nauw contact zijn geweest mrt besmette personen? Twee weken thuisquarantaine?

Maar had je je vriend ook tijdelijk niet willen zien als hij was meegegaan zoals eerst het plan was?

Ja ik heb ze ook geliked😁. Had Doutzen’s post ook gerapporteerd, maar nu kan ik het dus niet meer in de gaten houden😅. Toen ik t laatst keek, stond de reactie van zeikschrift wel erg bovenaan met veel likes gelukkig.

2 likes