Ik vind het heel interessant om bij mezelf te merken hoe mijn houding tegenover Corona veranderd is, en ik ben daar niet blij mee. Op het begin was ik echt van de Coronapolitie en vond ik iedereen die iemand anders al een hand gaf een egoïstische klootzak. Maar ik werd vanochtend wakker met keelpijn en ik merk toch dat ik denk: ach ik heb het toch niet en de afspraak van vanavond is echt heel leuk. Blabla. Ik snap nu die mensen beter die op het begin losser waren. Die clash tussen ‘ja het is erg’ máár ik heb het toch niet. Terwijl dat echt onzin is. Ik moet gewoon m’n verantwoordelijkheid nemen.
Dat ligt aan Kroatië zelf volgens mij, omdat ze de besmettingen niet regionaal bijhouden.
Edit: O spuit 11, excuus.
Waarschijnlijk betekent het niet eens minder vlees eten want er zijn nu zoveel overschotten van alles.
Ik begrijp het ook niet. Het aantal van 15 terug brengen naar een lager aantal, was een duidelijk signaal geweest. Vorige week hebben we met collega’s “de congé ingezet” (= iets gaan drinken op een terras) en ik was letterlijk de enige die het over Corona had en met de maatregelen bezig was. Alsof iedereen de hele lockdown en alles al was vergeten.
Ik sta hier zo 1000% achter en ik hoop dat er ooit (liefst nu) een politieke partij op staat die hier vol voor gaat
Nou ik zit toch met mijn klachten bij de huisarts. Ben benieuwd of ze hier testen of dat ze alleen kijken of ik me moet laten testen. Ik ben bang voor de wattenstaaf
Heb jij gezondheidsklachten die op Corona kunnen duiden gehad de afgelopen maanden?
- Ja, ernstige
- Ja, milde
- Nee
- Weet ik niet
0 stemmers
Ben je toen thuisgebleven?
- Ja, met ernstige klachten
- Ja, met milde klachten
- Nee, ik ben met ernstige klachten toch gegaan
- Nee, ik ben met milde klachten toch gegaan
- Ik zei toch al dat ik geen klachten heb gehad
0 stemmers
Ik snotter en heb een loopneus door allergieën, ook nies ik wel eens. Ik vind dat geen klachten die op corona kunnen wijzen omdat dit heel normaal is voor mij. Als daarin iets verandert waardoor m’n ‘klachten’ abnormaal worden zou ik me laten testen. Maar ik kan me voorstellen dat anderen, die me niet kennen, met deze symptomen al denken dat ik me zou moeten laten testen.
Oh succes! Ik ben benieuwd waarom je bij de huisarts zit? Is het niet zo dat als je klachten hebt, je vooral niet naar de huisarts toe moet komen? Of geldt dat niet meer? (Of zit je daar voor iets anders)
Ja ik moest er aan denken omdat ik vaak dingen voorbij zie als “helft Nederlanders gaat werken met klachten” (in het nieuwsbericht hierboven bv ook), maar als ik er over na denk heb ik helemaal geen klachten gehad de afgelopen tijd dus ik heb er ook nooit over na hoeven denken, of ik een afspraak moest afzeggen of niet. Ik vroeg me af of ik daar de enige in was, maar duidelijk niet dus.
Idd wel een beetje hooikoorts maar dat heb ik inmiddels zo lang dat ik het verschil tussen een lichte loopneus en een echte verkoudheid heel duidelijk merk, dus die tel ik niet mee. Als die klachten langer zouden aanhouden zou ik wel opletten, maar ik heb nu alleen een snotneus als ik buiten ben en zodra ik een tijdje binnen zit is het weer over. Voor zover ik weet beperkt Corona zich niet slechts tot buiten vier muren dus dat zit wel snor.
In het begin was ik wel even snotterig, maar toen mochten we in de zorg alleen thuisblijven met koorts en dat heb ik niet gehad.
Niet dat jullie denken dat ik een ongehoorzame burger ben
Ik woon in DE! Is hier anders geregeld ze hadden een wachtkamer op het balkon en daar werd ook de test afgenomen haha, tussen de bloemetjes. heb meteen een test gehad, gelukkig in mijn keel en niet neus. Mag morgen het lab bellen voor de uitslag… ben benieuwd
Ah zo! Ooh ik ben ook benieuwd. Wat voor klachten heb je?
Sinds gisteren heb ik keelpijn met hoesten en opgezette klieren. Dus echt heel licht en gewoon classic verkoudheid, maar ja je weet het nu gewoon niet. Oja of ik de komende dagen even afstand tot mijn huisgenoten wil houden man en kind van 1 jaar haha, succes.
Ik ben in het begin verkouden geweest, maar alleen als ik ging liggen, en durf 99% zeker te zeggen dat dit door de zwangerschap kwam… dit was vorige zwangerschap namelijk ook…
Ik mocht/moest ook gewoon werken (gehandicaptenzorg), en deed dus ook boodschappen. Dan had ik dr klachten niet (ik lig niet als ik boodschappen doe😜), maar was dus nooit 24u klachten vrij zeg maar. Maar toen was testen nog onmogelijk tenzij je praktisch dood neer viel…
Ik ben in discussie met een vriendin van mij, haar zus heeft klachten als keelpijn, snotneus etc en die wilt zich niet laten testen. Reden; echt geen zin in hoor ben een beetje verkouden. Die vriendin heeft haar zus nog afgelopen dagen gezien (zonder afstand en gewoon knuffelen) en wij gingen vanavond afspreken dus dat heb ik afgezegd. En nu is ze daar pissig over.
Sowieso had ik vanavond afgezegd (na dit verhaal) maar ik snap gewoon echt niet dat die zus zich niet laat testen en gewoon overal naar toe gaat en met jan en alleman afspreekt.
Dit is echt heel persoonlijk. Leuk dat je dit zo roept maar voor de één is de ervaring anders dan voor de ander.
Die keelswab deed mij persoonlijk niks maar dat wattenstaafje in mijn neus vond ik écht ontzettend naar en daar heb ik nog 1,5 dag last van gehad. Ik heb een hoop ervaring in het ziekenhuis en een hoop behandelingen al gehad, maar dat wattenstaafje in mijn neus vond ik een van de naarste dingen. Geef mij maar een prik of een uitstrijkje.
Dit heb ik dus ook en ik noem het wel ‘milde klachten die op corona kunnen wijzen’ maar ik weet ook wel dat dat het niet is. Ik vraag me dus ook af hoe die enquêtes zijn gedaan. Benoemen ze milde klachten als een snotneus of echt keelpijn en hoesten?
Weten jullie een manier waardoor mijn bril niet beslaat als ik een mondkapje draag?
Ik zag een oproep vaker mondkapjes te dragen en wil daar best in meegaan maar ik zie echt niks door m’n bril en das ook niet veilig.
Ja, heel irritant. Basic tip, maar ik zorg ervoor dat ik absoluut niet hoef te haasten als ik een mondkapje op en dus heel rustig en relaxed adem haal. Dat is voor mij het enige wat enigzins helpt.