Coronatopic #5

Mondkapje goed omhoog over je neus trekken en dan je bril op het mondkapje zetten, dan blaas je wel jezelf de hele tijd in je ogen, maar dan komt die warme lucht niet tegen je brilglazen aan.

4 likes

jeetje wat flauw van haar zeg. jammer dat je dus zo vaak dit soort situaties krijgt met mensen die gewoon een soort van schijt hebben. je voelt je dan ook meteen zo’n aansteller (althans, ik haha)

Ik ben woensdagmiddag getest en had toch wel verwacht inmiddels de uitslag te hebben maar ben helaas nog niet gebeld.

Hier alleen keel ja! Ik keek de vrouw die het ging doen heel blij aan en zei: nicht in die Nase? En zei meteen: ā€˜ehhh ja hoezo? Ja nou weet ik het niet meer hoor. Even navragen.’ En toen kwam ze terug en zei ze: ja het is alleen een Corona test dus dat is keel, neus doen ze bij gewone griep. Dus geeeeen idee waarom maar ik was BLIJ

@Sedana wat doet scheerschuim dan voor goeds met je bril?

Ik heb mijn zusje door Corona dus al 5 maanden niet gezien, ze is gehandicapt en woont in een instelling. Omdat ik verkouden ben mag ik nu ook niet langs. Ze mag wel weer logeren bij mijn moeder dit weekend, en nu verteld ze dus dat ze gaat winkelen en uiteten gaat. Ligt het aan mij of is dit krom? Vooral vanuit mijn moeder snap ik hier niks van, iemand die zo vatbaar is naar drukke plekke meenemen

Ja dat zei ik ook, vooral omdat ik morgen mijn vriend zie die bij zijn ouders woont. Dan ga ik niet vanavond risico lopen. Ik heb echt geen angst voor mezelf maar wel om anderen te besmetten

Ja inderdaad dat snap ik ook. Maar ze laat dan ook vrienden op bezoek komen en ze gaan bij andere mensen langs. Voelt voor mij raar dat ze nu al zoveel mensen mag zien, terwijl ik haar pas sinds deze week mag opzoeken.

1 like

Ik ben geweest hoor, @MyMoon bedankt voor de geruststellende woorden, het viel me inderdaad mee. En het is voor een goed doel, dus ik zou het zo weer doen als nodig!

1 like

Ik snap daar ook niks van. Familie woont in BelgiĆ« in het centrum van een grote stad en zij moeten dus direct als ze deur de uitstappen een masker op. In het begin van dit alles hadden we nogal discussie over hoe ā€˜verkeerd’ Nederland in hun ogen bezig was. Maar nu had ik ook zoiets, ja leuk die mondkapjes maar schaf eerst die bubbels maar eens af. Volgens mij wordt je daar toch veel eerder besmet dan in de buitenlucht.
Het is geloof ik ook bedoeld om toeristen af te schrikken. Hopelijk komen die dan niet deze kans op.

2 likes

Bij mij duurde de uitslag ook meer dan 48 uur. Ik had me dinsdag 12 uur ā€˜s middags laten testen en kreeg donderdag rond half 5 de uitslag. Ze zeiden dat het erg druk was.

1 like

Ik weet niet in welke gemeente je natuurlijk zit, maar ik las op de site van de gemeente van Rdm dat ze ernaar streven om bij een positieve uitslag je binnen 24 uur te laten bellen door de GGD en bij een negatieve uitslag binnen 72 uur door een landelijk centrum ivm drukte. Dus wellicht morgen in de loop van de dag resultaat

Ik was afgelopen week met een vriendin gaan afspreken die aan het einde van de dag doodleuk vertelde dat ze de dag ervoor op een begrafenis waar ze was had geknuffeld met veel mensen en dat er minimaal 200 mensen waren uit het hele land.

Gelukkig hadden we buiten afgesproken maar ik ben eigenlijk nog steeds boos op haar dat ze het pas aan het einde van de dag vertelde en niet de dag voor onze afspraak.

Ik heb gezegd dat ik het belachelijk vond dat ze zich liet knuffelen door al die mensen en het ook wel even eerder aan mij had mogen vertellen zodat ik de keuze had gehad nier met haar af te spreken aangezien ik zwanger ben.
ā€œ Maar zij had toch al corona gehad in februari dus er was vast niets aan de handā€
Zon kutreactie. Ben echt nog steeds kwaad. Zo egoĆÆstisch ook.
Alsof je het dan niet nogmaals kan krijgen of eventueel kn overdragen.

Als het andersom was geweest had ik het liever niet op mn geweten gehad een zwangere vriendin aan te steken oid. Sowieso niemand aan te steken. Dan meld je dat toch ff eerst?? Nu heb ik zelf met haar afgesproken en heb ik daar ook spijt van inmiddels aangezien ik vanochtend wakker werd met keelpijn. Gelukkig is dat weer weggetrokken en was het wrs hooikoorts ofzo maar ik spreek voorlopig even wat minder af met mensen want mn vertrouwen is echt een beetje weg nu. :unamused:
En haar hoef ik voorlopig ook ff niet meer te zien.

Heb nog een paar dingen op de planning staan waar ik nu eigenlijk gewoon een beetje tegenop kijk. Gatverdamme.

Edit : misschien kan dit eigenlijk beter in het ā€œ
Leed dat vriendschap heetā€ topic :nerd_face:

8 likes

Goed om te horen!

Dat is wel laat ja, je zou evt zelf kunnen bellen als het haast heeft.
Ik werk op een coronateststraat en wat we nu aangeven dat je in principe binnen 2 dagen wat hoort (dus, ongeacht hoe laat je die dag getest bent, voor het eind van de 2e dag erna). Maar de centrale kan de drukte eigenlijk niet aan, dus kan helaas langer duren.

1 like

Ja ik wacht morgen nog maar even af, heb geen mega belangrijke plannen ofzo maar had m’n vriend toch wel graag gezien dit weekend. Maar hopelijk kan het een dagje later toch!

Begrijp er ook niets van. In plaats van die bubbels te veranderen. Als ik zie hoeveel vrienden gezellig een BBQ houden en tegen het einde van de avond allemaal gezellig rond elkaar hangen…

1 like

Wat vervelend zeg! Ik snap je heel goed dat je het niet ziet zitten. Is dit al lang geleden geboekt? Het is nu ook best kortdag om er nog onderuit te kunnen komen.

Inderdaad te bizar de regels hier. Tussen de weilanden een mondkapje op maar wel met 15 man afspreken. Lees dat Belgiƫ nu code oranje heeft gekregen. Nog even en mensen mogen hier niet meer naar toe reizen.

2 likes

Waar zie je dit?

Ik vermoed deze: https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea

(Nog) geen reisadvies code oranje, maar wel markering dat het de verkeerde kant op gaat.