Coronatopic #5

Hier, het gaat dus enkel om Vlaanderen, niet heel België.

Waarom worden mensen met negatieve uitslag eigenlijk niet gewoon even gemaild met een standaardmailtje en mensen met positieve uitslag gebeld? Scheelt al zoveel qua werkdruk lijkt mij

3 likes

Inderdaad. Of een sms, of inloggen op een website. Toen ik hoorde dat iedereen telefonisch wordt geïnformeerd waande ik mezelf weer even in 1995.

1 like

hahaha ja idd
Mn schoonmoeder vertelde dat zij via via had gehoord dat iemand zelf moest bellen voor de uitslag.
dus 8 uur: geen uitslag, bel over een uur maar terug
9 uur: geen uitslag, bel over een uur maar terug
10 uur: geen uitslag, bel over een uur maar terug
11 uur: ja negatief.

Wat is dit??!

Ik begrijp je helemaal. Heb je allemaal een eigen huisje of is het 1 groot huis dat jullie samen delen? In het eerste geval zou ik wel overwegen om te gaan, in het laatste geval zou ik toch cancellen. Uitleggen dat je het te spannend vindt. Als ze hier geen begrip voor hebben… tja. Liever een beetje onbegrip dan ziek worden.

2 likes

It’s 1995!!!

Hahahah drama.

Niet goed niet.

NL is niet veel beter volgens mij trouwens hoor, ook nog steeds zelf de assistente van de huisarts bellen voor een uitslag.

Behalve soa-testen, daar is het dan weer wel goed geregeld :sweat_smile: :rofl:

2 likes

Nu wordt het in België toch wel echt een gigantische soep, met een wildgroei aan verschillende aanpassingen op de maatregelen en iedere gemeente die iets anders beslist. Echt een duidelijk signaal naar de burger :roll_eyes::grimacing:.

Pff… gisteren was ik op een bruiloft aan het filmen en er was een ceremonie in de kerk waar ± 100 mensen op af kwamen. Na de ceremonie ging het bruidspaar buiten staan samen met ouders om vervolgens die 100 man de knuffelen / zoenen voor de felicitaties. Wtf! Ik weet niet wat ik zag. En er was maar een enkeling die het ook niet vond kunnen.

8 likes

Ik heb nog steeds een weekje vakantie geboekt in België en geeen idee hoe dit gaat lopen/wat ik moet doen

Goede column!

16 likes

:upside_down_face:
Vond die column trouwens die hierboven werd gedeeld erg sterk!

3 likes

Net door de teststraat gegaan, want veel keelpijn. Het viel me alles mee! Afspraak was zo gemaakt, het testen ging snel. Ben benieuwd naar de uitslag. Nu maar even een borduur marathon houden :innocent:

7 likes

ik moest hier een beetje om gniffelen. Wat een topcolumn

Als ik die column lees en die gelinkte artikelen denk ik echt van wtf. Wat zijn wij als burgers toch overgeleverd aan de overheid en verwante organisaties. RIVM die onzin verkondigt, GGD dat capaciteit niet op orde heeft.
Ik vind het ergens ook irritant dat iedereen naar het buitenland gaat. Kan dat niet één jaartje overgeslagen worden? Lees ik dus dat ministers ook naar Zuid-Frankrijk gaan. Had die “blijf zoveel mogelijk thuis” -boodschap niet langer verkondigd moeten worden? Of in ieder geval; zoek iets minder mensen op dan pré-corona.

15 likes

Ja, ik snap al die mensen die nu massaal ergens in Europa zitten ook niet zo goed. Ik sta voor de klas en de laatste lessen vroeg ik wie er allemaal op vakantie gaan en echt in elke klas ging meer dan de helft weg?! Sta ik daar half augustus weer lekker met m’n goede gedrag voor al die kids… Vraag me ook echt af of de scholen ook echt weer open gaan na de zomervakantie, ik hoop het heel erg maar als het zo door gaat heb ik er een hard hoofd in.

7 likes

Wij hebben wel bericht gehad van kdv dat als je op vakantie bent geweest naar oranje gebied, je je kind 14dgn niet mag brengen.
Dus als kinderen / leerlingen de laatste weken van de vakantie weg zijn geweest (of de docent!) dan … zullen die er wellicht ook niet zijn? Als zo iets ook voor onderwijs wordt gezegd straks

3 likes

Nou dat hoop ik echt al helemaal niet, want ik moet niet denken aan de achterstanden die je dan gaat krijgen (bovenop de achterstanden die er al zijn). Plus het is dan super chaotisch dat leerlingen de start van het jaar missen, is toch altijd wel waar je je basis qua regels voor het jaar legt en de planners uitlegt en alles (ik werk in het VO). Voor een kdv is dat denk ik veel makkelijker te bewerkstelligen omdat zij niet echt met leerstof zitten. Al gaat niet iedereen natuurlijk in de laatste weken van de vakantie weg dus zal het in de praktijk misschien wel meevallen, maar goed zo op papier krijg ik er al nachtmerries van haha.

Ik denk gewoon echt dat de overheid hier veel duidelijker in had moeten zijn, zoals @ellegirltalk al zegt. Echt typisch weer dat we straks maatregelen gaan treffen als het eigenlijk al te laat is, net als de vorige keer. En dan komen ze weer met het bericht van ja als we eerder hadden opgetreden hadden mensen het niet geaccepteerd net als ze nu over carnaval zeggen.

3 likes

Jaa eens hoor dat het chaos wordt! Maar als je leerlingen gaat verplichten dan gaat niemand nog in die 14 dagen quarantaine denk ik…

Maar niet iedereen gaat ook naar een oranje gebied natuurlijk :)! Frankrijk enzo zijn niet oranje (nog).

Argh mijn uitslag zou eigenlijk vandaag komen, maar was er nog niet dus nu wordt het maandag. Irritaaaaant