Coronatopic #5

Nee, dat is ook zo niet iedereen zit in een land dat nu oranje is. Maar vind het ook weinig verschil als je net twee dagen terug bent in NL en dat land daarna op oranje komt te staan. Dan ben je wat mij betreft alsnog een risico. Vraag me ook af hoe lang landen zoals Spanje en Frankrijk nog geel blijven want de getallen lopen steeds meer op.

1 like

Huh ik verwijderde volgens mij m’n post :’)?
Kan dat haha?

However, ik zei…

Ik werd laatst uitgenodigd voor een borrel/etentje en dat zou buiten zijn maar… weer was flut. Dus toen gingen ze foto’s sturen hoe ze het toch geregeld hadden dat we met 14 mensen binnen pasten. Op de bank enzo.
Dus ik zei dat ik graag 1.5m wilde bewaren en dat dit er niet zo uit zag. Toen kreeg ik als antwoord dat ik dan m’n eigen stoel mee moest nemen en die op gewenste afstand kon zetten.
Denk niet dat iĆ©mand ook dacht dat ik dat zou doen haha, maar ik zat daar op m’n eigen stoel, op 1.5/2m afstand van de rest :’)…

Toen was ik ook het gekkie… Maarja :see_no_evil:

32 likes

Wat een wanvertoning van die dude bij op1. Wat is dat voor complotdenker?

1 like

https://www.rivm.nl/documenten/wekelijkse-update-epidemiologische-situatie-covid-19-in-nederland op pagina 18

1 like

Waar zou je in dit geval heen bellen? Het algemene nummer (waar je ook de afspraak moet maken) of het nummer van de GGD in de buurt? Inmiddels is het 72+u geleden en vind het nu wel erg lang duren

Ja dat heb ik ook… ik begeleid leerlingen individueel, maar wel zo’n 25 per week. Wij blijven thuis omdat we het buitenland te gevaarlijk vinden dit jaar (en zullen ook in Nederland zoveel mogelijk de drukke plaatsen vermijden) maar de helft van mijn leerlingen gaan allemaal naar Frankrijk, ItaliĆ«, Oostenrijk… ben in staat te zeggen dat we de eerste week van het schooljaar nog beeldbellen…

Hangt denk ik van de manier van contact af.

Als je twijfelt kun je het algemene nummer bellen.

Ggd uit jouw regio, >48u kan je hun bellen.

1 like

Hier kreeg iedereen een folder mee waar dat instaat, het staat online bij de info over testen Ʃn in de bevestigingsmail. Denk dat er gewoon geen tijd is om het ook nog individueel bij idereen te noemen, beetje logisch nadenken lijkt me.

En met die extra persoon mee is inderdaad wat vreemd maar ook niet anders mogelijk qua logistiek. De persoon die getest wordt moet schuin achter de persoon zitten die dan brengt, chauffeur kan nog ervoor kiezen een mondkapje op te doen

3 likes

Ik heb zelf maar gebeld en toen ik eenmaal door de wachtrij heen was (tegen betaald tarief trouwens?) had ik binnen 'n minuut de uitslag: negatief :grin:

5 likes

Nu kan hij nog stelliger beweren dat het allemaal meevalt :unamused:

Jammer dat het niet van Belgiƫ uit opgelegd wordt, maar goed, het is een begin en hopelijk volgen de rest van de provincies.
'T is in ieder geval al beter dan al die dwaze mondmaskerregels overal.

Ze is hier al een tijdje geleden een keer besproken (op het forum, niet in dit topic) de allereerste medicijnvrije huisarts.

https://www.ninefornews.nl/wakkere-huisarts-spreekt-zich-uit-over-coronamaatregelen-doe-hier-niet-aan-mee/

Vandaag getest vanwege lichte klachten.
Heb wel bewondering voor de mensen die daar elke dag wattenstaafjes in neuzen staan te porren. Ze waren heel vriendelijk (had gezegd dat ik een beetje zenuwachtig was) en hebben alles goed uitgelegd. Blij dat ze er zijn!

9 likes

Domme huisarts.

Prima als je kritisch bent op RIVM en anderen, dat mag. Er zijn wel meer artsen sceptisch geweest over bepaalde beslissingen die zijn genomen, maar onderbouw. Publiek zulke domme kreten uiten als arts (ā€™ā€˜sta achter datgene waar jij in gelooft, omdat je in je core voelt dat dat het juiste is om te doen’’), echt zum kotzen :nauseated_face:

Ah, paar jaar geleden overgestapt naar de alternatieve geneeskunde, I’m not surprised.

Het is een heel bijzonder figuur. Had eerlijk gezegd ook niet veel anders verwacht.

2 likes

Wat een vreselijk persoon is dat. Wel bijzonder dat je dus ook blijkbaar van wetenschappelijk bewijs naar kwakzalver kan gaan in je gedachtengoed.

Echt he? Haar zusje is ook huisarts maar dan gewoon een ā€˜normale’. Ik ben benieuwd hoe het er daar op verjaardagen aan toe gaat :sweat_smile:

2 likes

Omg dat moet echt zo awkward zijn. Kan haar zus niet een column erover schrijven haha.

1 like

Lief dat je dit post! Mijn zus heeft de testen afgenomen, maar is weer gestopt omdat het echt enorm zwaar was. Hier in de regio was er veel te weinig personeel waardoor ze amper tot geen pauzes konden houden. Zij werkte er precies toen het zo enorm warm was, dus stond ze dan in 30 graden in een soort noodgebouw (zonder airco of ventilatie) in zo’n pak. Met dus amper mogelijkheid om water te drinken oid tussendoor. Ze ging elke dag met zware migraine weg daar.

1 like