Coronatopic #5

Mocht iemand stiekem twijfelen over het doen van een coronatest, ik vond het echt heel erg meevallen. Hopelijk krijg ik snel de (negatieve) uitslag!

Edit: negatief getest joepie

12 likes

Ik woon nog niet heel lang en België en heb dus geen bubbel van 5 personen hier. Het voordeel is dat het wel makkelijk is om de regels vol te houden en zo min mogelijk contacten te hebben, want mijn sociaal leven hier is gewoon nog niet zo uitgebreid.

In verband met Corona

Een dagje naar een pretpark

• Zou ik nu niet doen
  • Zou ik wel doen
  • Heb ik al gedaan

0 stemmers

Een dagje naar een dierentuin

• Zou ik nu niet doen
  • Zou ik wel doen
  • Heb ik al gedaan

0 stemmers

Een dagje winkelen en toeristen in een andere stad in Nederland/België

• Zou ik nu niet doen
  • Zou ik wel doen
  • Heb ik al gedaan

0 stemmers

Met warm weer een dagje naar het strand

• Zou in nu niet doen
  • Zou ik wel doen
  • Heb ik al gedaan

0 stemmers

Met mensen buiten je eigen huishouden uit eten gaan/borrelen op een terras

• Zou ik nu niet doen
  • Zou ik wel doen
  • Heb ik al gedaan

0 stemmers

Met mensen van je eigen huishouden uit eten gaan/borrelen op een terras

• Zou ik nu niet doen
  • Zou ik wel doen
  • Heb ik al gedaan

0 stemmers

1 like

Op de een of andere manier vind ik in een pretpark of dierentuin beter afstand te houden dan op het terras of op restaurant. Daar lopen de mensen toch dichter langs je.
Ben pas geleden in een pretpark geweest en daar was het ontzettend goed geregeld, overal 1,5 m afstand en een stuk rustiger dan normaal

1 like

Ik dacht gelezen te hebben dat het wel moet? Maar ik volg het allemaal niet meer geloof ik :woozy_face:

Maar wat ik me afvraag bij pretparken, is… is het nu ergens rustig? Het is toppunt zomer vakantie en schijnt dat de Efteling elke dag bomvol is…
Dat vind ik wel een groot verschil met een dierentuin, daar kan je gewoon doorlopen, bij een pretpark moet je toch sneller in zo’n zigzag rij gaan staan…

1 like

Wij waren afgelopen zaterdag in Walibi en ik vond het inderdaad heel erg druk. Je moest via een website steeds je plekje in een wachtrij reserveren, met als gevolg dat het in het park zelf ontzettend druk was omdat mensen in het park moesten wachten ipv in de wachtrijen. In de wachtrij zelf stond duidelijk met vakken aangegeven waar je mocht staan, zodat er voldoende afstand tussen iedereen zat. Maar in de praktijk hield bijna niemand zich hieraan waardoor wij continu iedereen achter ons moesten aanspreken. Wij zijn dus ook niet lang gebleven. Geen aanrader wat mij betreft :sweat_smile:

1 like

Code oranje voor regio Antwerpen…

Nou Ik heb een annuleringsverzoek naar onze Airbnb gestuurd, vanwege het negatieve reisadvies. Duimen dat ze het goedkeuren…

Ben het met je eens hoor! Ik zou behalve het pretpark al deze dingen doen, mits je anderhalve meter afstand van anderen kan houden en je niet te veel binnen hoeft te zijn. Pretpark vind ik een twijfelgeval, in die achtbanen gaan mensen gillen en ik geloof juist dat het virus zich makkelijk verspreidt met schreeuwen/hard zingen etc.

Ik bedoelde de vraag trouwens ook echt als zou jíj́ dit nu doen en niet als vindt je anderen onverantwoord als ze dit wel doen.

1 like

Dank je! Ja toch beter dat ik thuis ben gebleven want voel me wel steeds minder goed. Maar alsnog niet ‘ziek’. Morgenochtend weer testen en dan zit ik sowieso de rest van de werkweek nog wel thuis volgens de regels denk ik.

Ja ik snap precies je gevoel. Hopelijk komt er niks uit de test.

Het kutte is dat ik geen hoogte krijg van mijn manager, door zijn reacties voel ik me niet op mijn gemak zitten thuis dat ik er goed aan heb gedaan. Terwijl het nu eigenlijk verplicht is het op deze manier aan te pakken maar hij is niet zo voor al het thuiswerken heb ik het idee. En dan krijg ik een kortaf berichtje en dan weet ik gewoon niet hoe dat te plaatsen :confused:

Heel de provincie zelfs… Mijn ouders hebben een eigen vakantiehuisje net op de rand van de provinciegrens. Zijn ze mooi mee nu. Ben bang dat ik over twee weken niet even een dagje langs kan gaan daar. :slightly_frowning_face:

Edit: Ze gaan naar huis appen ze net.

Hoe langer het duurt, hoe zorgwekkender ik het allemaal vind worden😅

Ik vind het ook zorgwekkend. En voel nog meer de urge om het virus niet op te lopen. Maar dat laat me weer denken van wtf komen we hier ooit vanaf. Dat vaccin komt er vast, maar of het dan 100% ziekte uitsluit? (De griep kun je ook nog oplopen na een griepprik al wordt het dan minder heftig qua infectie. Maar corona kan bij lage viral load blijkbaar ook al veel aanrichten als in rest symptomen en dus hart/longschade). Ik wil gewoon wakker worden en dat deze ellende voorbij is.
Ik zie het ook al voor me dat mijn werkgever ons tot december sowieso laat thuiswerken (nemen heel erg hun verantwoordelijkheid). Pff. Ik kan me niet voorstellen dat volgende zomer alles weer normaal is hoor.

Eerst had ik heel erg de vibe van ‘oh voor mezelf ben ik niet bang maar voor mijn ouders wel’. Inmiddels ben ik daar ook wel voorbij, het voelt inmiddels als haast onmogelijk maar ik zou toch liever onbesmet blijven.

3 likes

Ja eerst hadden veel mensen iets van laat het me nu maar krijgen dan ben ik er vanaf. Maar met al die restsymptomen bedank ik daar vriendelijk voor…

1 like

Dat inderdaad. Zeker nu niet eens zeker is dat je er dan vanaf bent.

Ah balen! Maar wel fijn dat ze snel naar huis toe kunnen. Hoop echt dat ze het virus weer snel kunnen indammen maar ik ben er echt bang voor :slightly_frowning_face:

@Wonderland ik volg hem ook op twitter. Hij geeft echt een heldere uitleg over de (interpretatie van) coronacijfers.

Succes!