Coronatopic #5

Hahaha, ik wist niet dat er zo’n concurrentie was tussen Antwerpen en ‘de rest’. Hoe verhoudt zich dat met Brussel?

Ah, oké :joy:

1 like

Haha heel grappig! :rofl:

1 like

Zóveel vragen hierbij als Nederlander, hahaha :joy:

16 likes

Kut mijn directe collega heeft waarschijnlijk corona. Gelukkig heb ik nu twee weken vakantie. Dus iig binnen blijven tot zij is getest.

Betekent parking dan, abstract van alleen goed om auto’s te parkeren? Nog nooit die uitdrukking gehoord. Dat iets = parking.

2 likes

Ik zou naar België gaan maar ik twijfel nu zo erg om op vakantie te gaan. (Ardennen).

Gisteren op een terras was er een discussie ontstaan tussen mensen die overduidelijk niet uit 1 huishouden kwamen en dus aparte tafels moesten, ja maar als we van het terras nu afgaan houden we ook geen 1,5 meter afstand en straks zitten we met zijn allen in 1 auto.
Ik heb zoveel medelijden met al die mensen in de horeca die ook maar gewoon hun werk doen en al super lange shifts draaien, zou helemaal overspannen raken van al die domme discussies.

7 likes

Dat is ook alleen maar een uitdrukking die gebruikt wordt in combinatie met Antwerpen. Antwerpenaren worden vaak als dikke nekken en arrogant gezien, terwijl ze het zelf omschrijven met “Antwerpen is 't stad en de rest is parking” (enkel Antwerpen is belangrijk en de rest doet er niet toe/daar is niets).

Los van A’pen heeft het verder geen betekenis (het is geen Vlaamse belediging ofzo :laughing:).

1 like

Antwerpen is dus eigenlijk een soort van Amsterdam

2 likes

Wooow. Ik ken wel mensen die bewust voor een huisarts kiezen die ‘ook wat met alternative geneeskunde doet’ maar dat gaat dan om cranberry pillen of visolie ofzo. Dit gaat wel erg ver.

4 likes

Dat knuffelen is nou precies wat je niet moet doen. Oxytocine helpt geen drol tegen Corona, maar het is wel een goede manier om iemand te besmetten. Ik ben allergisch voor kwakzalvers.

5 likes

Maar opzich is het wel goed toch dat er ook tegengeluid komt? Misschien niet dat dit dan perse de beste geluiden zijn omdat zij ook doen waar ze tegen zijn, namelijk te ver doorschieten in maatregelen/ideeën. Alleen kritisch zijn is niet perse verkeerd en ook nodig.

Misschien dat het lastige is dat er meerdere discussies door elkaar lopen. Staat de inperking van vrijheid in verhouding tot de ziekte? Want wat dit is nog ‘maar’ een griepvirus en zie hoe iedereen in de macht is van de overheid.
Daarnaast dan dat we niet genoeg weten nog van het virus. Het is ergens erger dan we denken, maar dat is dus ook niet altijd zo. We weten niet genoeg dus better safe than sorry. Zeker voor risico groepen.

Ben het eens dat bijvoorbeeld Doutzen niet echt goed documenteert enzo hoor. En dat we iets moeten doen met maatregelen lijkt mij ook meer dan logisch, maar ik denk dat juist die tegengeluiden wel zorgen voor een scherper debat over alles wat gebeuren moet. Dat was aan het begin absoluut niet zo.

2 likes

dat hele ‘omdat je in je core voelt dat het goed is’
ik kende core alleen als nachtmerriewoord uit de sportschool, waarom moet dit ineens overal gebruikt worden??

13 likes

Dit doet me er aan denken dat ik destijds die hpv prik niet heb genomen omdat mijn huisarts het me afraadde en zelfs bang maakte. Heb daar nog altijd spijt van. Ik vind dit soort dingen wel echt kwalijk want hoewel veel mensen tegenwoordig ook zelf veel ‘onderzoek’ doen, moet je toch gewoon erop kunnen vertrouwen dat een huisarts de reguliere geneeskunde gebruikt? Ik weet het niet zeker hoor maar dat zou ik logisch vinden.

@Marquez
Je vraagtekens zetten bij bepaald beleid is prima, maar je volgers/patiënten adviseren om zich niet aan de overheidsmaatregelen te houden lijkt mij niet ok. Je kunt je ook kritisch uitspreken tegen de maatregelen maar je er wel aan houden zolang ze er zijn.

17 likes

Ja dat bedoel ik ook idd! Kon het even niet zo goed verwoorden.

1 like

Dit is ‘de huisarts zonder medicijnen’, ik denk dat ze sowieso al een heel specifiek publiek in haar praktijk heeft.

2 likes

Ja weet ik eigenlijk niet, ze heeft geen reguliere praktijk, dus mensen die bij haar komen weten waar ze terecht komen. En als je dan wel naar een ‘normale’ dokter verwijst als je het met zingen en mediteren niet kan oplossen ben je volgens mij niet tuchtrechterlijk aansprakelijk, maar ik vraag me dan wel af of je dat onder de titel ‘huisarts’ moet en mag doen.

6 likes

Maar je moet voor je BIG-registratie toch altijd een x aantal uur gewerkt hebben als zorgverlener in jouw vak? Mag toch hopen dat dit soort zang- en meditatieuurtjes dan niet meetellen in je uren als huisarts.

Super chill dat ze dit zegt. Ik ga direct mijn insuline weggooien want dat beschadigd mij ook alleen maar.

https://www.washingtonpost.com/nation/2020/05/08/plandemic-judy-mikovits-coronavirus/

Dit is nog zo’n kwakzalver. Judy Mikovits. Zij denkt dat de stranden worden afgesloten omdat lopen op het strand het geneesmiddel is tegen Corona en dat de elite dat ons niet wil vertellen. Ze heeft een PHD in biochemie…

4 likes

ugh zo is een van mijn collega’s ook inderdaad. Gisteren kwam ik met het bericht dat er littekenweefsel is aangetroffen bij het hart van verschillende corona patiënten. Dat ik dat toch zorgelijk vond. Krijg ik als enige reactie ‘je moet niet zoveel het nieuws lezen. Het valt allemaal wel mee maar ja jij kiest er altijd de dramatische berichten uit’.

??? Oh en jij kiest altijd alle hoax berichten eruit

6 likes