Coronatopic #5

Volgens mij heb je pas ook door hoe dat is als je echt alleen woont. Tenminste in mijn omgeving ken ik niet veel die echt alleen gewoond hebben. Altijd of met huisgenoten of samengewoond. En ook al ben je dan geen knuffelig persoon, je hebt wel altijd mensen om je hen en dat is dan ook al wel genoeg.

Zeg maar die 1,5 meter is ook niet echt mens eigen. Toen die regel met in ging was ik echt verbaasd hoe ver weg iedereen was en hoe naar dat voelde. Zelfs buiten op straat viel het me op. Nou ik hoef echt niet met elke willekeurige voorbijganger te knuffelen, liever niet zelfs, maar zoveel afstand voelt wel echt onnatuurlijk. De mens is toch wel echt een kuddedier.

En ik vind het idd ook fijn dat eigenlijk altijd ergens wel iemand herkend wat je hebt of wat je denkt. Virtuele hug ')

6 likes

Ja dat snap ik ook heel goed hoor! Ik ben vanuit huis ook helemaal niet opgevoed met veel knuffelen en heb er ook een hekel aan als mensen me zomaar vanuit het niks een knuffel of kus geven. Dus dat is ook niet persĆ© iets wat ik nu heel erg mis (ik zie overigens ook gewoon m’n date momenteel dus ik heb daar ook genoeg fysiek contact aan), maar ik kan me voorstellen dat als je dat normaal heel erg gewend bent en geen partner hebt, dat echt heel lastig kan zijn.

Ja nu ik dit lees, hier ben ik het inderdaad wel mee eens! ik hoef geen fysiek contact (liever niet dus zelfs haha) maar het is wel fijn om niet helemaal alleen te zijn en aanspraak enzo te hebben met mensen.

1 like

Ik vind dat je het goed verwoord, mooi ook dat je kan inzien dat anderen die behoefte wel hebben ookal heb je dat zelf niet.

Ik en mijn partner gaan door een best wel moeilijke periode en juist nu heb ik zoveel behoefte aan knuffels van mensen. Gelukkig heb ik dus wel mijn partner, anders had ik waarschijnlijk wel een knuffelmaatje uitgekozen om zo toch aan die fysieke behoefte te kunnen voldoen. Snap ook goed dat singles daar voor kiezen.

Maarja het leven is af en toe gewoon erg kut en als ik met mijn gedrag kan voorkomen dat iemand anders onnodig iemand gaat verliezen, dan breng ik graag dat offer.

Daarom vind ik dat onnodig knuffelen ook zo pijnlijk om aan te zien. Ja, ik snap de behoefte aan fysiek contact, maar 30 mensen knuffelen en kussen op feestjes Is echt geen eerste levensbehoefte.

2 likes

Dat is hun waarheid ja!!!?

1 like

@Oprah let je op :stuck_out_tongue:

Nee snap wel dat er een Persco weer nodig is. Iedereen hier op kantoor focust zich nog op 1 sept 100% naar kantoor. Maar persoonlijk vind ik dat echt niet haalbaar.

6 likes

Shit.

Doutzen was gisteren ook weer die rare krant aan het promoten. Heb haar toen ontvolgt. Ik heb er normaal echt een hekel aan als mensen dit zeggen, maar ik dacht: ā€˜Als jij nou lekker doet waar jij goed in bent (modellenwerk o.a.) en de coronacrisis overlaat aan mensen die daar verstand van hebben.’

7 likes

Die andere krant? Ik volg die omdat ik benieuwd ben, hoop niet dat mensen nu denken dat ik een tokkie ben

Ben wel echt heel benieuwd wat die eventuele regionale maatregelen gaan inhouden… Kan me er niet echt iets bij voorstellen eigenlijk, ook omdat ze natuurlijk al die mondkapjesplicht gaan invoeren in Rotterdam en Amsterdam.

Misschien dat de Eurekaweek nog verder wordt aangepast/niet doorgaat? En meer controle in de horeca en in parken etc.?

Ook wel gek, ik las net het ā€˜lichtpuntje’ dat de r-waarde wel was gedaald (top dus). Maar nu staat op het NOS liveblog:

De zogeheten r-waarde is in Nederland gedaald van 1,40 naar 1,20, heeft het RIVM bekendgemaakt, maar de berekening loopt enkele weken achter. De waarde die nu bekend is, dateert van 17 juli.

Onhandig dat die data dan niet ā€˜gelijk loopt’ met de besmettingsdata…

2 likes

Vandaag voor het eerst een soort van fittie gehad. Je mag met max. 3 personen in de draaideur en er was al 1 persoon en toen mijn man en ik. Duwt een vrouw zich er nog even bij…ik zeg netjes dat er max. 3 in mogen waarop zij zegt ā€˜ik kan wel tellen hoor’ en ā€˜ik ben niet bang het te krijgen’… :face_with_symbols_over_mouth: Nee maar WIJ wel want JIJ vervoert continu zieke mensen van en naar het ziekenhuis. Echt bizar joh, wat een trol

2 likes

Mag ik vragen hoe je dit weet/waar ik dit kan vinden over Denemarken? Een vriend van me gaat over 2 weken naar Denemarken voor studie dus mocht je een linkje hiervan hebben? :slight_smile:

Ik vind het echt bs maar goed, iedereen moet dat zelf bepalen.

O neee ik heb nu echt zo’n gevoel van gaan we weer

1 like

Bedankt! Dat vermoeden had ik idd al, aangezien ik het met een beetje googlen niet kon vinden!

1 like

Hahaha ja nu je t zegt zie ik het ook.

1 like

Ik ook echt niet inderdaad
Maar tegelijkertijd lees ik die 1 september en denk ik jezus het is gewoon al bijna zover? En we zitten nog steeds met de gebakken peren.

1 like

Ben hier ook wel bang voor.

Sowieso ook wel voor mijn studie nu. Zat me al weer te verheugen op weken fysiek les, kreeg al een globale planning daarvan doorgestuurd voor de vakantie, maar betwijfel of dat nu doorgaat aangezien de besmettingen onder studenten zo hoog zijn. Zou daar wel echt van balen

Ik snap vooral niet waarom er geen controle is op reizigers die uit risicogebieden komen. In de eerste plaats snap ik al niet waarom op vakantie gaan toegestaan was. Maar daarnaast, wat heeft het voor zin om een quarantaine aan te raden voor mensen die uit een risico land komen als daar nul controle op is? Laat al die mensen een test doen. Zij kiezen er zelf voor om naar het buitenland te reizen, wetend wat de risico’s zijn.

19 likes