Coronatopic #5

Dat is hun waarheid ja!!!?

1 like

@Oprah let je op :stuck_out_tongue:

Nee snap wel dat er een Persco weer nodig is. Iedereen hier op kantoor focust zich nog op 1 sept 100% naar kantoor. Maar persoonlijk vind ik dat echt niet haalbaar.

6 likes

Shit.

Doutzen was gisteren ook weer die rare krant aan het promoten. Heb haar toen ontvolgt. Ik heb er normaal echt een hekel aan als mensen dit zeggen, maar ik dacht: ā€˜Als jij nou lekker doet waar jij goed in bent (modellenwerk o.a.) en de coronacrisis overlaat aan mensen die daar verstand van hebben.’

7 likes

Die andere krant? Ik volg die omdat ik benieuwd ben, hoop niet dat mensen nu denken dat ik een tokkie ben

Ben wel echt heel benieuwd wat die eventuele regionale maatregelen gaan inhouden… Kan me er niet echt iets bij voorstellen eigenlijk, ook omdat ze natuurlijk al die mondkapjesplicht gaan invoeren in Rotterdam en Amsterdam.

Misschien dat de Eurekaweek nog verder wordt aangepast/niet doorgaat? En meer controle in de horeca en in parken etc.?

Ook wel gek, ik las net het ā€˜lichtpuntje’ dat de r-waarde wel was gedaald (top dus). Maar nu staat op het NOS liveblog:

De zogeheten r-waarde is in Nederland gedaald van 1,40 naar 1,20, heeft het RIVM bekendgemaakt, maar de berekening loopt enkele weken achter. De waarde die nu bekend is, dateert van 17 juli.

Onhandig dat die data dan niet ā€˜gelijk loopt’ met de besmettingsdata…

2 likes

Vandaag voor het eerst een soort van fittie gehad. Je mag met max. 3 personen in de draaideur en er was al 1 persoon en toen mijn man en ik. Duwt een vrouw zich er nog even bij…ik zeg netjes dat er max. 3 in mogen waarop zij zegt ā€˜ik kan wel tellen hoor’ en ā€˜ik ben niet bang het te krijgen’… :face_with_symbols_over_mouth: Nee maar WIJ wel want JIJ vervoert continu zieke mensen van en naar het ziekenhuis. Echt bizar joh, wat een trol

2 likes

Mag ik vragen hoe je dit weet/waar ik dit kan vinden over Denemarken? Een vriend van me gaat over 2 weken naar Denemarken voor studie dus mocht je een linkje hiervan hebben? :slight_smile:

Ik vind het echt bs maar goed, iedereen moet dat zelf bepalen.

O neee ik heb nu echt zo’n gevoel van gaan we weer

1 like

Bedankt! Dat vermoeden had ik idd al, aangezien ik het met een beetje googlen niet kon vinden!

1 like

Hahaha ja nu je t zegt zie ik het ook.

1 like

Ik ook echt niet inderdaad
Maar tegelijkertijd lees ik die 1 september en denk ik jezus het is gewoon al bijna zover? En we zitten nog steeds met de gebakken peren.

1 like

Ben hier ook wel bang voor.

Sowieso ook wel voor mijn studie nu. Zat me al weer te verheugen op weken fysiek les, kreeg al een globale planning daarvan doorgestuurd voor de vakantie, maar betwijfel of dat nu doorgaat aangezien de besmettingen onder studenten zo hoog zijn. Zou daar wel echt van balen

Ik snap vooral niet waarom er geen controle is op reizigers die uit risicogebieden komen. In de eerste plaats snap ik al niet waarom op vakantie gaan toegestaan was. Maar daarnaast, wat heeft het voor zin om een quarantaine aan te raden voor mensen die uit een risico land komen als daar nul controle op is? Laat al die mensen een test doen. Zij kiezen er zelf voor om naar het buitenland te reizen, wetend wat de risico’s zijn.

19 likes

Ik snap dat ook niet zo! Vrienden van mij gingen ook op vakantie met beide een baan waar thuis werken niet mogelijk is. Ik zo en hoe gaan jullie doen als je in quarantaine moet? Ja dat ga ik echt niet doen hoor… ehm ok maar je gaat bewust naar een land waar sommige plekken al op oranje staan. Hoezo doe je dat?!

1 like

Ik baal dus als een stekker, heb maanden niks speciaals gedaan omdat corona, heb ik na deze week vakantie, zit alles weer in de stijging omdat ze in de Maas plassen staan te housen. (Kort door de bocht dan, zal vast met meer dingen te maken hebben) we wilden niet op vakantie dit jaar, hebben allebei een vitaal beroep dus doorgewerkt, maar ik had wel graag wat dagtripjes gemaakt. Baal er enorm van als we twee weken thuis opgesloten moeten zitten.
De Efteling valt al af als ik het zo in het nieuws lees…

Ja het zure is echt dat mochten de maatregelen weer aanscherpen dat de mensen die zich nergens aan hebben gehouden een soort van pauze hebben gehad, terwijl de mensen die het wel goed volhouden het alleen nog maar langer moeten volhouden.

30 likes

Je geeft zelf al antwoord. Quarantaine wordt aangeraden, dus is niet verplicht. Daardoor is er geen controle nodig.

1 like