Coronatopic #5

Ik snap dat ook niet zo! Vrienden van mij gingen ook op vakantie met beide een baan waar thuis werken niet mogelijk is. Ik zo en hoe gaan jullie doen als je in quarantaine moet? Ja dat ga ik echt niet doen hoor… ehm ok maar je gaat bewust naar een land waar sommige plekken al op oranje staan. Hoezo doe je dat?!

1 like

Ik baal dus als een stekker, heb maanden niks speciaals gedaan omdat corona, heb ik na deze week vakantie, zit alles weer in de stijging omdat ze in de Maas plassen staan te housen. (Kort door de bocht dan, zal vast met meer dingen te maken hebben) we wilden niet op vakantie dit jaar, hebben allebei een vitaal beroep dus doorgewerkt, maar ik had wel graag wat dagtripjes gemaakt. Baal er enorm van als we twee weken thuis opgesloten moeten zitten.
De Efteling valt al af als ik het zo in het nieuws lees…

Ja het zure is echt dat mochten de maatregelen weer aanscherpen dat de mensen die zich nergens aan hebben gehouden een soort van pauze hebben gehad, terwijl de mensen die het wel goed volhouden het alleen nog maar langer moeten volhouden.

30 likes

Je geeft zelf al antwoord. Quarantaine wordt aangeraden, dus is niet verplicht. Daardoor is er geen controle nodig.

1 like

dat snap ik, maar ik denk dat het toch wel gebleken is dat iets aanraden totaal geen zin heeft :sweat_smile:

Maar het is toch helemaal niet gezegd dat mensen die op vakantie zijn geweest de oorzaak zijn van de stijging? Dat kan helemaal niet onderzocht worden toch. Mensen die in NL op vakantie gaan of gewoon thuis zijn houden zich toch ook niet meer aan de regels?

2 likes

Ik vraag me nu af of ik beter zsm een kappersafspraak kan inplannen (ik loop nog rond met mijn coronahaar) in plaats van iets reserveren voor aankomende week. :sweat_smile: Nu er weer een persco komt. Ik ben bang dat ze alles snel gaan terugdraaien.

Zo lang het maar niet aan De Eigen Bevolking ligt, hé. Te vaak dat ik hier in Antwerpen de laatste tijd die nadruk heb gehoord op de verspreiding onder de joodse, marokkaanse, etc gemeenschappen. Walgelijk dat zelfs nu ieder excuus wordt aangegrepen om de ‘schuld’ bij iemand anders dan de ‘rasechte vlaming’ (/nederlander) te leggen. In plaats van te focussen op het feit dat we allemaal mensen zijn, iedereen het virus kan oplopen en we daarom allemaal ons steentje moeten bijdragen om de verspreiding tegen te gaan.

20 likes

Oh shit ik had hier helemaal niet over nagedacht, wil donderdagmiddag gaan bij zo’n kapper waar je geen afspraak kan maken haha. Hoop maar dat er niet veel mensen denken nog even snel voor de persco te gaan

1 like

Ja dat gaat over die 2000 besmettingen. In hetzelfde artikel staat dat de bron van 70 procent van de gevallen niet op te sporen is en van de gevallen waarin dit wel is gebeurd voornamelijk binnen de bekenden kring besmettingen plaatsvinden. En bedoel ook niet dat het niet mogelijk is dat je het virus meeneemt uit het buitenland, natuurlijk wel. Maar op die groep focussen snap ik niet en verschuift juist het probleem naar waar het net zo urgent is: gewoon op een groot deel van de mensen in Nederland die in hun dagelijkse leven de maatregelen niet meer serieus nemen.

3 likes

Ik denk echt niet dat ze een lockdown gaan doen eerlijk gezegd. Alleen al vanuit economisch oogpunt. Denk eerder dat ze meer de nadruk gaan leggen op regionale maatregelen. Kom zelf uit Rotterdam en ondanks dat wij nu de brandhaard zijn kan ik me heel slecht voorstellen dat ze hier de horeca ed gaan dichtknallen.

Maarja, dat baseer ik echt op helemaal niks haha. Dus wie weet zit ik donderdagavond op de bank te schelden waarom ik nog niet naar de pedicure ben geweest toen het nog kon.

2 likes

De besmettingen zijn nu niet echt afkomstig bij kappers etc.
Denk dat eerder weer horeca wordt dichtgegooid en dat ze iets gaan doen met de 2 weken quarantaine na een reis uit risico gebied oid.

4 likes

@Bird ik denk dat ik mij zorgen maak om niks.
@bunnyslippers en @donniedarko ik denk dat jullie gelijk hebben.

Moet je trouwens bij kapperszaken nu een mondkapje dragen?
ik ben heel wat van plan en het lijkt me echt de hel op aarde om zo 4/5 uur te moeten bivakkeren. Dan ga ik nog liever voor de DIY route. :upside_down_face:

1 like

Volgens mij verschilt dat per kapper, mogen ze dat zelf bepalen!

Ik moet volgende week ook naar de kapper en heb lijkt me ook echt vreselijk om zolang zon kapje te moeten dragen.
Vind het onder die cape altijd al warm genoeg​:hot_face::hot_face:

Ik hoop ergens niet dat het ingevoerd wordt maar gezien veel van de besmettingen thuis en in de horeca plaats schijnen te vinden en in de leeftijdsgroep van twintigers denk ik dat het instellen van een avondklok wel goed zou kunnen helpen. Heb het gevoel dat mensen vooral later op de avond met wat drankjes op wat lakser worden met alle maatregelen.

1 like

Ik hoop zelf ook niet dat het ingevoerd wordt hoor, want het is nogal een beknotting van ieders vrijheid. Maar ik denk wel echt dat het zou kunnen helpen. Natuurlijk zullen er mensen zijn die dan tot 6 uur ‘s ochtends bij iemand thuis feesten, daar zul je niet aan ontkomen. Je drukt denk ik wel een heleboel risicovolle activiteiten/bijeenkomsten de kop in.
Ik heb zelf het idee dat zo’n maatregel effectiever zal zijn dan bijv. mondkapjes in drukke winkelstraten. Naar mijn idee is dat niet waar het gros van de besmettingen plaatsvindt. Maar goed, ik ben geen viroloog, (slechts amateur-viroloog, zoals nog 17 miljoen Nederlanders) dus dit is vooral gebaseerd op gevoel in combinatie met de berichtgeving dat besmetting voornamelijk plaatsvindt in huiselijke kring en tijdens kleine bijeenkomsten zoals sport, horeca etc.

Wat denken jullie: wat wordt de boodschap a.s. donderdag?

Verplicht 2 weken quarantaine als je naar bepaalde landen/gebieden gaat.
Bedrijven stimuleren om t/m 1 jan zo veel mogelijk thuis te blijven werken.

4 likes

Dat het virus niet zomaar weg is en mensen zich aan de maatregelen moeten houden. Denk niet dat er iets ‘schokkends’ aangekondigd gaat worden.

18 likes

Weena valt buiten het rode gebied.

1 like