Ik vraag me dan echt af of de GGD dit heeft gezegd of dat ze die test gewoon niet wilde doen? Kan het me bijna niet voorstellen. Maar wel goed dat je boos bent geworden.
Precies dit dus! Vond het wel heeel toevallig nl dat ze afgelopen vrijdag nog zei dat de test vreselijk is dus dat ze die nooit meer wilt doen zeker niet als ze weer ‘gewoon’ dezelfde klachten krijgt…
Volgens mij was het naar aanleiding van dat cafe in Hillegom dat er klachten waren gekomen over de GGD. Er werd namelijk gezegd dat er uitsluitend wordt getest bij klachten en niet als je alleen in aanraking bent gekomen met iemand die Corona heeft en je geen klachten hebt. Maar goed als je echt getest wil worden omdat je denkt dat de kans vrij groot is dat je Corona hebt, kun je je klachten natuurlijk ook aandikken…
Ik denk ook dat het weer een advies wordt.
Goed van je dat je dit soort uitnodigingen afslaat. Jij en je baby zijn op dit moment prioriteit!
Ik heb wel eerder gelezen dat de GGD medewerkers aan de telefoon wel aansturen op: blijf thuis tot je geen klachten meer hebt. Wellicht om de drukte in de teststraten wat te verminderen?
Goed dat je je baas hebt aangesproken!
Voor de mensen die getest zijn, kregen jullie direct een bevestigingsmail/sms? Ik heb 20 min geleden een afspraak gemaakt maar nog niks binnen.
Ik heb even voor je nagekeken en ik kreeg de sms 40 minuten nadat ik had gebeld.
Toen ik mij ging melden voor de test vroeg ze of ik de sms had gehad. Zo niet dan registreren ze op dat moment alsnog je goede nummer waarop ze je kunnen bellen voor de uitslag.
Ik niet! Mijn vriend kreeg 'm meteen binnen, ik pas een paar uur later. Degene die ik sprak om de afspraak te plannen zei toevallig ook al dat het soms lang duurde voor er een bevestiging binnen kwam en dat het zelfs niet erg is als je de bevestiging helemaal niet krijgt (is alleen makkelijker tijdens het testen, want dan kunnen ze de barcode uit je mail scannen ipv dat ze je handmatig op moeten zoeken).
Nee dat duurde zeker een uur.
Ik vind het zo dom dat je nu zelf moet nakijken of je in een straat zit waar je een mondkapje op moet. Verplicht het gewoon overal. Nu gaan mensen het alleen maar als lastig en verwarrend ervaren denk ik.
Maar dit gaat denk ik om Rotterdam centrum, daar woon jij uren vandaan
Ja in Rotterdam is het super raar en random, je moet echt per straat kijken of het wel of niet moet
Hadden ze dan niet lantaarnpalen/bordjes/whatever kunnen voorzien van bijvoorbeeld bepaalde linten en dat je daar een mondkapje moet dragen.
Ik ben niet zo bekend in Rotterdam maar zelfs ik vond het een vreemde kaart in die vorm… doe gewoon de binnencirkel? Of kan dat daar niet?
“Ik vind het een onderdrukking van het volk”, zegt een deelnemer. "Ik wil terug naar het normale."
Ja jezus wie niet he
Ja precies ik denk ook dat ze zoiets gaan zeggen, terwijl ze gewoon harde maatregelen moeten nemen vind ik. Want men luistert hier gewoon NIET.
Wij hadden afgelopen weekend ook een vrijdag van neefje van mijn man hij werd 1 en zou in het klein worden gevierd. Nou prima, dus wij daar toch heen in de veronderstelling dat er alleen directe familie zou zijn. Nou nee hoor, huis zat stampvol met allerlei neven, nichten en zelfs VRIENDEN van de ouders. IEDEREEN, werkelijk IEDEREEN behalve mijn man en ik raakte elkaar aan, gaven elkaar gewoon 3 kusjes. Wij waren de enige die weigerden om mensen de hand te geven en toen werden we ook nog eens glashard uitgelachen.
Wij zijn na een uurtje buiten te hebben gezeten dus mooi naar huis gegaan…
Ik vind dat zo vreemd als mensen je daarom gaan uitlachen. Als jij keihard zou lachen dat ze elkaar 3 zoenen geven dan zitten ze toch ook van wat doe je raar.
Met dit hele corona heb ik vooral ook geleerd dat mensen geen respect naar elkaar hebben. Prima als iemand anders wel een ander wil aanraken maar als ik dat niet wil laat mij dan ook in mijn waarde.
Maar wat zou jij bijvoorbeeld een goede maatregel vinden?
Ik zit daar dus al de hele dag over na te denken, maar ik vind het zo lastig om in te schatten wat ze gaan doen/zouden kunnen doen. Versoepelingen terugdraaien lijkt me een beetje vroeg omdat de besmettingen niet specifiek bij contactberoepen/sportscholen etc. vandaan komen. En illegale huisfeestjes/verjaardagen etc. voorkomen lijkt me ook lastig. Dus het enige wat ik zou kunnen bedenken is strengere controle in de horeca…
Nou, misschien moeten we dan toch wel weer een limiet hebben op visite dat je in huis kan ontvangen. Ik zou het ook niet weten eigenlijk, je zou denken ok, we mogen wat meer maar we moeten wel afstand houden maar als men dat gewoon niet doet, wat moet je dan?
Als ik de nieuwsberichten lees is het probleem voornamelijk bij de huisfeestjes en horeca, maar horeca houdt zich grotendeels wel al aan de maatregelen (tenminste restaurantjes enz).