Dus je doet een coronatest, besluit tóch te gaan werken in het cafe… want zogenaamd geen klachten en dan blijk je positief te testen. Hoe dom ben je dan, je doet die test toch niet voor de lol; of je hebt klachten of andere goede redenen om aan te nemen dat je bent besmet. Dus dan blijf je thuis tot je de uitslag hebt. Zucht.
Eigenlijk best gek dat Witte de With er niet onder valt
Ja maar dat is voornamelijk horeca en daar zouden geen extra regels op komen. Stadhuisplein valt er ook niet onder bijv.
Ahaa, wel gek want WdW op een vrijdagavond is drukker dan het rode gebied op een vrijdagavond. Maar goed het is denk iksws allemaal een beetje discutabel
geen maatregelen maar wel een ‘Nederland jullie doet het HARTSTIKKE GOED maar ik wil jullie ECHT op het hart drukken om afstand te houden’
waar je helemaal niks aan hebt
ik ben nu 6 maanden zwanger en ben de afgelopen week bezig geweest met allerlei dingen cancellen waar we voor zijn uitgenodigd (zoals een bruiloft, groot verjaardagsfeest) omdat het risico op een vroeggeboorte een stuk groter is als ik nu corona krijg. het zou mij een pak ellende, en zelfs een soort van schaamte voor het cancellen schelen als de regering zou zeggen dat grote feesten etc. weer niet door mogen gaan ipv dEnK aAn jE eIgEn VerAnTwoORdeLiJkHEiD wat dus voor mn gevoel niemand doet
Dat gebied is zo ontzettend lukraak aangewezen. Zou mij niks verbazen als de ambtenaar in kwestie koffie had gemorst op een map van Rotterdam en dat gewoon als gebied heeft aangewezen.
Ja helemaal mee eens hoor… ik woon zelf in het centrum en ik ben echt verbaasd wat er wel en niet onder valt
Ja, hier ook. Ga dus zo voor het eerst naar buiten met mondkapje en ben benieuwd hoe goed ze de grenzen hebben aangewezen eigenlijk.
Ik ben voorlopig nog op vakantie, dus ik ben heel benieuwd wat me te wachten staat bij terugkomst haha
Haha ja dit inderdaad. Ik begrijp ook gewoon echt niet waarom Stadhuisplein er niet bij hoort. Paar weken geleden liep ik er op vrijdagavond en het was echt onmogelijk om afstand te houden omdat er overal rijen stonden om naar binnen te kunnen. Politie stond er hoofdschuddend tussen, maar deed ook niks.
Ik ben gister boos op me leiding gevende geworden , over een collega die zich gister had ziek gemeld met ‘Corona klachten ‘ en wilt doodleuk vandaag weer komen werken. Huisarts had zelfs tegen haar gezegd dat ze thuis moet blijven maar de ggd doodleuk dat ze geen test hoeft!? Nou heeft ze paar weken geleden ook met oa dezelfde klachten getest maar dat zegt niks.
Ik heb heel duidelijk gemaakt dat iemand laten testen niet verplicht kan worden. Maar dat ze volgens de regels van het rivm alsnog gewoon thuis moet blijven met deze klachten, dus voor het bedrijf is het handiger die test wel te doen dan kan ze evt ook weer sneller aan het werk…
En heb gezegd als zij alsnog komt ik bij deze alvast meld dat ik dan genoodzaakt ben me zelf ziek te melden aangezien dit niet veilig is.
Toen heeft ze de regio manager gebeld voor advies en die zei dus precies hetzelfde als mij en ze moet nu dus een test doen en thuis blijven. Beetje jammer dat ik eerst wel ‘boos’ moet worden en dat het kwartje niet gelijk viel
Ik vraag me dan echt af of de GGD dit heeft gezegd of dat ze die test gewoon niet wilde doen? Kan het me bijna niet voorstellen. Maar wel goed dat je boos bent geworden.
Precies dit dus! Vond het wel heeel toevallig nl dat ze afgelopen vrijdag nog zei dat de test vreselijk is dus dat ze die nooit meer wilt doen zeker niet als ze weer ‘gewoon’ dezelfde klachten krijgt…
Volgens mij was het naar aanleiding van dat cafe in Hillegom dat er klachten waren gekomen over de GGD. Er werd namelijk gezegd dat er uitsluitend wordt getest bij klachten en niet als je alleen in aanraking bent gekomen met iemand die Corona heeft en je geen klachten hebt. Maar goed als je echt getest wil worden omdat je denkt dat de kans vrij groot is dat je Corona hebt, kun je je klachten natuurlijk ook aandikken…
Ik denk ook dat het weer een advies wordt.
Goed van je dat je dit soort uitnodigingen afslaat. Jij en je baby zijn op dit moment prioriteit!
Ik heb wel eerder gelezen dat de GGD medewerkers aan de telefoon wel aansturen op: blijf thuis tot je geen klachten meer hebt. Wellicht om de drukte in de teststraten wat te verminderen?
Goed dat je je baas hebt aangesproken!
Voor de mensen die getest zijn, kregen jullie direct een bevestigingsmail/sms? Ik heb 20 min geleden een afspraak gemaakt maar nog niks binnen.
Ik heb even voor je nagekeken en ik kreeg de sms 40 minuten nadat ik had gebeld.
Toen ik mij ging melden voor de test vroeg ze of ik de sms had gehad. Zo niet dan registreren ze op dat moment alsnog je goede nummer waarop ze je kunnen bellen voor de uitslag.
Ik niet! Mijn vriend kreeg 'm meteen binnen, ik pas een paar uur later. Degene die ik sprak om de afspraak te plannen zei toevallig ook al dat het soms lang duurde voor er een bevestiging binnen kwam en dat het zelfs niet erg is als je de bevestiging helemaal niet krijgt (is alleen makkelijker tijdens het testen, want dan kunnen ze de barcode uit je mail scannen ipv dat ze je handmatig op moeten zoeken).