Nee dat duurde zeker een uur.
Ik vind het zo dom dat je nu zelf moet nakijken of je in een straat zit waar je een mondkapje op moet. Verplicht het gewoon overal. Nu gaan mensen het alleen maar als lastig en verwarrend ervaren denk ik.
Maar dit gaat denk ik om Rotterdam centrum, daar woon jij uren vandaan
Ja in Rotterdam is het super raar en random, je moet echt per straat kijken of het wel of niet moet
Hadden ze dan niet lantaarnpalen/bordjes/whatever kunnen voorzien van bijvoorbeeld bepaalde linten en dat je daar een mondkapje moet dragen.
Ik ben niet zo bekend in Rotterdam maar zelfs ik vond het een vreemde kaart in die vorm… doe gewoon de binnencirkel? Of kan dat daar niet?
“Ik vind het een onderdrukking van het volk”, zegt een deelnemer. "Ik wil terug naar het normale."
Ja jezus wie niet he
Ja precies ik denk ook dat ze zoiets gaan zeggen, terwijl ze gewoon harde maatregelen moeten nemen vind ik. Want men luistert hier gewoon NIET.
Wij hadden afgelopen weekend ook een vrijdag van neefje van mijn man hij werd 1 en zou in het klein worden gevierd. Nou prima, dus wij daar toch heen in de veronderstelling dat er alleen directe familie zou zijn. Nou nee hoor, huis zat stampvol met allerlei neven, nichten en zelfs VRIENDEN van de ouders. IEDEREEN, werkelijk IEDEREEN behalve mijn man en ik raakte elkaar aan, gaven elkaar gewoon 3 kusjes. Wij waren de enige die weigerden om mensen de hand te geven en toen werden we ook nog eens glashard uitgelachen.
Wij zijn na een uurtje buiten te hebben gezeten dus mooi naar huis gegaan…
Ik vind dat zo vreemd als mensen je daarom gaan uitlachen. Als jij keihard zou lachen dat ze elkaar 3 zoenen geven dan zitten ze toch ook van wat doe je raar.
Met dit hele corona heb ik vooral ook geleerd dat mensen geen respect naar elkaar hebben. Prima als iemand anders wel een ander wil aanraken maar als ik dat niet wil laat mij dan ook in mijn waarde.
Maar wat zou jij bijvoorbeeld een goede maatregel vinden?
Ik zit daar dus al de hele dag over na te denken, maar ik vind het zo lastig om in te schatten wat ze gaan doen/zouden kunnen doen. Versoepelingen terugdraaien lijkt me een beetje vroeg omdat de besmettingen niet specifiek bij contactberoepen/sportscholen etc. vandaan komen. En illegale huisfeestjes/verjaardagen etc. voorkomen lijkt me ook lastig. Dus het enige wat ik zou kunnen bedenken is strengere controle in de horeca…
Nou, misschien moeten we dan toch wel weer een limiet hebben op visite dat je in huis kan ontvangen. Ik zou het ook niet weten eigenlijk, je zou denken ok, we mogen wat meer maar we moeten wel afstand houden maar als men dat gewoon niet doet, wat moet je dan?
Als ik de nieuwsberichten lees is het probleem voornamelijk bij de huisfeestjes en horeca, maar horeca houdt zich grotendeels wel al aan de maatregelen (tenminste restaurantjes enz).
Lol ik zat ff op de pagina van die virus waarheid te kijken en er zijn allemaal leuke gifjes beschikbaar! Actie!
Ik vind die mondkapjes regel in Rotterdam heus niet zó verwarrrend hoor. Het is gewoon echt het drukke winkelgebied waar ze op moeten. En juist fijn dat het op Weena (en blaak) niet hoeft, dan kun je makkelijk om het centrum heen fietsen zonder onderweg je mondkapje op te hoeven doen als het centrum op je route ligt. Daar is het ook niet idioot druk, dat is het vooral in de winkelstraten.
Haha, ziet er niet uit als het meest slimme volk iig.
Hier zijn ze begonnen met de parkeerplaatsen bij de stranden af te zetten.Nu is het verboden om daar te parkeren.
Ik verbaas me zo over het aantal mensen dat naar een strand/pretpark whatever gaat en zegt ‘‘omg het is hier zo druk en niemand houdt zich meer aan de regels!!’’ Snappen ze dan niet dat ze onderdeel zijn van het probleem? Waarschijnlijk denkt letterlijk iedereen dat die daar rondloopt.
Ben blij dat ik door de glitters deze shitzooi niet kan lezen
Totaal niet prioriteit voor velen; maar is er eigenlijk iets over de Sinterklaas intoch bekend al?
Want… zo iets kost mega veel voorbereiding (& geld als die voorbereidingen voor Jan lul zijn), en zou opzich niet gek zijn om daar binnenkort een uitspraak over te doen toch?
Ik weet bijv dat dr dansschool waar ik jaren heb gedanst vanaf medio september al begint te trainen. En dat de meeste vlaggen & versiering met “intoch 2020” ook rond september wel besteld wordt