Coronatopic #5

Ik vind dat zo vreemd als mensen je daarom gaan uitlachen. Als jij keihard zou lachen dat ze elkaar 3 zoenen geven dan zitten ze toch ook van wat doe je raar.

Met dit hele corona heb ik vooral ook geleerd dat mensen geen respect naar elkaar hebben. Prima als iemand anders wel een ander wil aanraken maar als ik dat niet wil laat mij dan ook in mijn waarde.

6 likes

Maar wat zou jij bijvoorbeeld een goede maatregel vinden?

Ik zit daar dus al de hele dag over na te denken, maar ik vind het zo lastig om in te schatten wat ze gaan doen/zouden kunnen doen. Versoepelingen terugdraaien lijkt me een beetje vroeg omdat de besmettingen niet specifiek bij contactberoepen/sportscholen etc. vandaan komen. En illegale huisfeestjes/verjaardagen etc. voorkomen lijkt me ook lastig. Dus het enige wat ik zou kunnen bedenken is strengere controle in de horeca…

Nou, misschien moeten we dan toch wel weer een limiet hebben op visite dat je in huis kan ontvangen. Ik zou het ook niet weten eigenlijk, je zou denken ok, we mogen wat meer maar we moeten wel afstand houden maar als men dat gewoon niet doet, wat moet je dan?

Als ik de nieuwsberichten lees is het probleem voornamelijk bij de huisfeestjes en horeca, maar horeca houdt zich grotendeels wel al aan de maatregelen (tenminste restaurantjes enz).

1 like

Hier veel filmpjes van binnen uit de optocht.

https://twitter.com/JackenWodan250

Wat een figuren.

Lol ik zat ff op de pagina van die virus waarheid te kijken en er zijn allemaal leuke gifjes beschikbaar! Actie! :sob:

Ik vind die mondkapjes regel in Rotterdam heus niet zó verwarrrend hoor. Het is gewoon echt het drukke winkelgebied waar ze op moeten. En juist fijn dat het op Weena (en blaak) niet hoeft, dan kun je makkelijk om het centrum heen fietsen zonder onderweg je mondkapje op te hoeven doen als het centrum op je route ligt. Daar is het ook niet idioot druk, dat is het vooral in de winkelstraten.

Haha, ziet er niet uit als het meest slimme volk iig. :see_no_evil:

Hier zijn ze begonnen met de parkeerplaatsen bij de stranden af te zetten.Nu is het verboden om daar te parkeren.

1 like

okeeeee
okeeesss

azd

38 likes

Ik verbaas me zo over het aantal mensen dat naar een strand/pretpark whatever gaat en zegt ‘‘omg het is hier zo druk en niemand houdt zich meer aan de regels!!’’ Snappen ze dan niet dat ze onderdeel zijn van het probleem? Waarschijnlijk denkt letterlijk iedereen dat die daar rondloopt.

28 likes

Ben blij dat ik door de glitters deze shitzooi niet kan lezen

1 like

Totaal niet prioriteit voor velen; maar is er eigenlijk iets over de Sinterklaas intoch bekend al?
Want… zo iets kost mega veel voorbereiding (& geld als die voorbereidingen voor Jan lul zijn), en zou opzich niet gek zijn om daar binnenkort een uitspraak over te doen toch?

Ik weet bijv dat dr dansschool waar ik jaren heb gedanst vanaf medio september al begint te trainen. En dat de meeste vlaggen & versiering met “intoch 2020” ook rond september wel besteld wordt :see_no_evil:

Volgens mij gaat de landelijke niet door zoals normaal.
Verder zal per stad/dorp bekeken moeten worden denk ik.

Offtopic: ik werk in een dorp en wij kregen voor de vakantie al een mail met daarin dat wij als schoolbestuur alleen maar roetveegpieten gebruiken komend jaar (op de scholen) :tada:

23 likes

Ik hoop stiekem dat Corona icm Black Lives Matter de hele transitie naar roetveegpieten in een stroomversnelling brengt.

16 likes

Stond het duidelijk aangegeven waar je hem wel en niet op moet?

Er staan wel dit soort borden, maar kan beter eigenlijk. De helft draagt ook geen mondkapje nog. Denk dat als je niet mega bekend bent je nog wel kan twijfelen, het is op zich maar een vrij klein deel.

2 likes

"Aboutaleb wilt de Sharia invoeren":tired_face:
Wat een niveau weer…

2 likes

Ik was met een vriendin aan het praten over mondkapjes en blijkbaar wast zij die van haar eigenlijk nooit. Ik vroeg me af hoe het bij de rest zit dus even een poll. Tussenhaakjes staat een optie voor wie verschillende kapjes heeft en afwisselt, het gaat me dus gewoon om hoe lang je je huidige masker draagt alvorens te wassen of vervangen.

• Ik draag nooit een mondkapje
  • Ik draag enkel wegwerpmondkapjes
  • Ik was mijn mondkapje na ieder gebruik of na iedere dag (of ik neem een nieuwe)
  • Ik draag mijn mondkapje meerdere dagen voor ik het was (of een nieuwe neem)
  • Ik draag mijn mondkapje meerdere weken voor ik het was (of een nieuwe neem)
  • Ik was mijn mondkapje (of neem een nieuwe) wanneer ik eraan denk
  • Ik was mijn mondkapje nooit

0 stemmers

Beetje chaotisch maar hopelijk is het duidelijk :sweat_smile:

Meerdere weken => ik draag hooguit 1 a 2 keer per week kort een mondkapje voor 10 minuten of zo (en ook sommige weken helemaal niet) dan was ik die pas na enkele weken.

1 like

Nee want heb het eigenlijk nog niet nodig gehad!