Coronatopic #5

Volgens mij gaat de landelijke niet door zoals normaal.
Verder zal per stad/dorp bekeken moeten worden denk ik.

Offtopic: ik werk in een dorp en wij kregen voor de vakantie al een mail met daarin dat wij als schoolbestuur alleen maar roetveegpieten gebruiken komend jaar (op de scholen) :tada:

23 likes

Ik hoop stiekem dat Corona icm Black Lives Matter de hele transitie naar roetveegpieten in een stroomversnelling brengt.

16 likes

Stond het duidelijk aangegeven waar je hem wel en niet op moet?

Er staan wel dit soort borden, maar kan beter eigenlijk. De helft draagt ook geen mondkapje nog. Denk dat als je niet mega bekend bent je nog wel kan twijfelen, het is op zich maar een vrij klein deel.

2 likes

"Aboutaleb wilt de Sharia invoeren":tired_face:
Wat een niveau weer…

2 likes

Ik was met een vriendin aan het praten over mondkapjes en blijkbaar wast zij die van haar eigenlijk nooit. Ik vroeg me af hoe het bij de rest zit dus even een poll. Tussenhaakjes staat een optie voor wie verschillende kapjes heeft en afwisselt, het gaat me dus gewoon om hoe lang je je huidige masker draagt alvorens te wassen of vervangen.

• Ik draag nooit een mondkapje
  • Ik draag enkel wegwerpmondkapjes
  • Ik was mijn mondkapje na ieder gebruik of na iedere dag (of ik neem een nieuwe)
  • Ik draag mijn mondkapje meerdere dagen voor ik het was (of een nieuwe neem)
  • Ik draag mijn mondkapje meerdere weken voor ik het was (of een nieuwe neem)
  • Ik was mijn mondkapje (of neem een nieuwe) wanneer ik eraan denk
  • Ik was mijn mondkapje nooit

0 stemmers

Beetje chaotisch maar hopelijk is het duidelijk :sweat_smile:

Meerdere weken => ik draag hooguit 1 a 2 keer per week kort een mondkapje voor 10 minuten of zo (en ook sommige weken helemaal niet) dan was ik die pas na enkele weken.

1 like

Nee want heb het eigenlijk nog niet nodig gehad!

Ik ga heen en weer met de trein, dat is dus 1 dag maar wel 2x dragen

Heb standaard 1 wegwerp mondkapje in mijn tas en als ik die nodig heb pak ik die. Heb hem bijna nooit nodig gaat meer erom dat ik verplicht ben om die te dragen als ik in het OV stap, dat ik wat heb.

Hahaha ik zit echt hard op te lachen; op FB komt er een bericht voorbij:

Stop corona! Als we stoppen met testen dan is er vanzelf geen corona meer. Geen test is geen besmetting. Zo simpel is het!

Hahahah ja laten we stoppen met snelheids overtredingen, dan rijdt niemand te hard. Laten we stoppen met betalen in winkels dan is niemand meer een dief. Laten we stoppen met criminelen op pakken dan is er geen criminaliteit meer, zo simpel is het!

Echt HOE kunnen deze mensen zo denken?! Als je je niet test voor bijv een soa betekend het ook niet dat je die niet hebt :joy:

35 likes

Hahaha koekoekkk

2 likes

Hahaha ja precies :joy::joy: gewoon doen alsof iets er niet is dan is het er ook gewoon niet. Fantasy world reality!

2 likes

Maar diiiiiit. zoveel mensen die ik hoog had zitten zijn zoveel gedaald in mijn achting. Ik ga er nog redelijk soepel mee om, maar heb gewoon bepaalde grenzen voor mezelf. Mensen buiten mijn bubbel aanraken doe ik niet en bepaalde situaties vermijd ik. En nog worden mensen om mij heen soms pissig omdat ik dat doe. Ik vind het zo de omgekeerde wereld?! Ik probeer letterlijk te doen wat er wordt voorgeschreven en dat leidt dan tot zo veel boze reacties. Heb inderdaad gewoon een beetje respect voor elkaar. Zeker voor de mensen die de regels wel netjes opvolgen.

6 likes

Ja heb ik inderdaad ook! Ik was laatst ook op een verjaardag en ik zat met een groepje op afstand in een hoek buiten. Helemaal prima. Een ander groepje stond zonder afstand bij elkaar ook prima.

Op een gegeven moment ging 1 iemand weg, ik beschouw diegene als een kennis die ik max 2x per jaar zie. Ik zat met mijn groepje te kletsen en ik word ineens volop vast gepakt en er werden 3 zoenen op mijn wangen geplant. Ik probeerde mij los te trekken en diegene zat zo ja stel je niet aan. Hoezo stel ik mij aan?! Ik heb je bij binnenkomst geen persoonlijk gedag gezegd, ik heb je de hele avond niet gezien of gesproken dus hoezo moet je nu perse mij zo gedag zeggen?! En dan ook op zo een manier dat ik geen kant op kan. Je weet ook niet wat mijn thuis situatie is (mijn ex en ik waren toen nog samen en hij woont thuis bij zijn ouders, waarmee ik dus misschien zijn ouders in gevaar kon brengen) dus doe het gewoon niet.

1 like

Mijn nieuwe huisgenoot stuurt net dat zn vriendin over twee weken komt en dat ze dan samen twee weken in quarantaine moeten. Moet ik dan ook iets doen?

Met Jodenster? Mensen zijn echt van de pot gerukt man

16 likes

Het erge is nog dat het me niet zou verbazen als die er komen :sob::exploding_head:

1 like

Ik ook hahaha. Oh wauw wat zijn mensen voorspelbaar en erg eigenlijk… :frowning:

Zou toch te sneu zijn voor woorden :face_with_raised_eyebrow:

Is er sprake van een risico gebied? kunnen ze niet ergens anders in q? Ze hebben ook een verantwoordelijkheid naar jou toe.