Coronatopic #5

Ik ga heen en weer met de trein, dat is dus 1 dag maar wel 2x dragen

Heb standaard 1 wegwerp mondkapje in mijn tas en als ik die nodig heb pak ik die. Heb hem bijna nooit nodig gaat meer erom dat ik verplicht ben om die te dragen als ik in het OV stap, dat ik wat heb.

Hahaha ik zit echt hard op te lachen; op FB komt er een bericht voorbij:

Stop corona! Als we stoppen met testen dan is er vanzelf geen corona meer. Geen test is geen besmetting. Zo simpel is het!

Hahahah ja laten we stoppen met snelheids overtredingen, dan rijdt niemand te hard. Laten we stoppen met betalen in winkels dan is niemand meer een dief. Laten we stoppen met criminelen op pakken dan is er geen criminaliteit meer, zo simpel is het!

Echt HOE kunnen deze mensen zo denken?! Als je je niet test voor bijv een soa betekend het ook niet dat je die niet hebt :joy:

35 likes

Hahaha koekoekkk

2 likes

Hahaha ja precies :joy::joy: gewoon doen alsof iets er niet is dan is het er ook gewoon niet. Fantasy world reality!

2 likes

Maar diiiiiit. zoveel mensen die ik hoog had zitten zijn zoveel gedaald in mijn achting. Ik ga er nog redelijk soepel mee om, maar heb gewoon bepaalde grenzen voor mezelf. Mensen buiten mijn bubbel aanraken doe ik niet en bepaalde situaties vermijd ik. En nog worden mensen om mij heen soms pissig omdat ik dat doe. Ik vind het zo de omgekeerde wereld?! Ik probeer letterlijk te doen wat er wordt voorgeschreven en dat leidt dan tot zo veel boze reacties. Heb inderdaad gewoon een beetje respect voor elkaar. Zeker voor de mensen die de regels wel netjes opvolgen.

6 likes

Ja heb ik inderdaad ook! Ik was laatst ook op een verjaardag en ik zat met een groepje op afstand in een hoek buiten. Helemaal prima. Een ander groepje stond zonder afstand bij elkaar ook prima.

Op een gegeven moment ging 1 iemand weg, ik beschouw diegene als een kennis die ik max 2x per jaar zie. Ik zat met mijn groepje te kletsen en ik word ineens volop vast gepakt en er werden 3 zoenen op mijn wangen geplant. Ik probeerde mij los te trekken en diegene zat zo ja stel je niet aan. Hoezo stel ik mij aan?! Ik heb je bij binnenkomst geen persoonlijk gedag gezegd, ik heb je de hele avond niet gezien of gesproken dus hoezo moet je nu perse mij zo gedag zeggen?! En dan ook op zo een manier dat ik geen kant op kan. Je weet ook niet wat mijn thuis situatie is (mijn ex en ik waren toen nog samen en hij woont thuis bij zijn ouders, waarmee ik dus misschien zijn ouders in gevaar kon brengen) dus doe het gewoon niet.

1 like

Mijn nieuwe huisgenoot stuurt net dat zn vriendin over twee weken komt en dat ze dan samen twee weken in quarantaine moeten. Moet ik dan ook iets doen?

Met Jodenster? Mensen zijn echt van de pot gerukt man

16 likes

Het erge is nog dat het me niet zou verbazen als die er komen :sob::exploding_head:

1 like

Ik ook hahaha. Oh wauw wat zijn mensen voorspelbaar en erg eigenlijk… :frowning:

Zou toch te sneu zijn voor woorden :face_with_raised_eyebrow:

Is er sprake van een risico gebied? kunnen ze niet ergens anders in q? Ze hebben ook een verantwoordelijkheid naar jou toe.

Colombia en geen idee, hij stuurde gewoon een berichtje van hoi we gaan 2 weken in quarantaine dus kom niet te dichtbij

Lekker dan.

Ja ik vind het ook stom maar woon er nog niet eens officieel dus wat kan ik doen

Echt uit hun buurt blijven en ze vragen of ze zo veel mogelijk uit de gemeenschappelijke ruimtes willen blijven. Ga maar lekker op je kamer van 10m2 zitten. (Je moet het iets genuanceerder brengen lol).

1 like

met een gedwongen mondmasker op kan niemand zien of zwarte piet wel echt zwart geschminkt is = censuur!!!

2 likes

Vrienden van ons trouwen in September en daar is een vrijgezellenfeest voor georganiseerd. Super leuk, kan makkelijk Corona proof zou je denken. Hebben de organisatoren bedacht om met een bootje te gaan varen. Een bootje voor 18 personen terwijl we met 16 dames zijn? Dan kun je toch nooit geen 1,5 meter afstand houden. Als je er iets van zegt dan wordt er gereageerd met dat je niet zo flauw moet doen. Ik vind dat echt zo een raar dat er dan zo gereageerd wordt.

2 likes

Ik ben heel benieuwd naar de pers conferentie vanavond wat er allemaal qua maatregelen etc komt.

5 likes

Mag het hopen van niet. Is duidelijk dat dat toch niet gaat helpen.

1 like