Colombia en geen idee, hij stuurde gewoon een berichtje van hoi we gaan 2 weken in quarantaine dus kom niet te dichtbij
Lekker dan.
Ja ik vind het ook stom maar woon er nog niet eens officieel dus wat kan ik doen
Echt uit hun buurt blijven en ze vragen of ze zo veel mogelijk uit de gemeenschappelijke ruimtes willen blijven. Ga maar lekker op je kamer van 10m2 zitten. (Je moet het iets genuanceerder brengen lol).
Deze periode heeft mij wel echt geleerd wie iets voor een ander zou doen en bij wie het eigen levensgeluk centraal staat. Wij hebben een vriendin waarvoor we extra voorzichtig moeten zijn. Stond er gister een met 10 man op een bootje, twee zijn op vliegreis geweest, een spreekt elke avond met anderen af en vindt afstand houden bullshit want wij zijn jong.
met een gedwongen mondmasker op kan niemand zien of zwarte piet wel echt zwart geschminkt is = censuur!!!
Vrienden van ons trouwen in September en daar is een vrijgezellenfeest voor georganiseerd. Super leuk, kan makkelijk Corona proof zou je denken. Hebben de organisatoren bedacht om met een bootje te gaan varen. Een bootje voor 18 personen terwijl we met 16 dames zijn? Dan kun je toch nooit geen 1,5 meter afstand houden. Als je er iets van zegt dan wordt er gereageerd met dat je niet zo flauw moet doen. Ik vind dat echt zo een raar dat er dan zo gereageerd wordt.
Ik ben heel benieuwd naar de pers conferentie vanavond wat er allemaal qua maatregelen etc komt.
Mag het hopen van niet. Is duidelijk dat dat toch niet gaat helpen.
Er is al uitgelekt dat introductieweken niet door mogen gaan
Ik heb exact hetzelfde (met een andere activiteit erbij) en het feest is in Rotterdam zelfs. Enkele weken geleden al gemaild of er een ander plan was als de stijging zo doorging en toen kreeg ik echt een reactie van: geeeen idee wat we zouden moeten doen. Nu nog steeds niks gehoord van een nieuw plan, dus ik voorzie ook al dat ik ga afzeggen en het belachelijk gevonden wordt.
ik dacht dat die allang van de baan waren. Mijn universiteit doet alles online dan zou het een beetje suf zijn om dat wel live te doen.
Ik las dat ze in Tilburg een online én offline programma hadden. Ik denk dat de studenten echt overschat worden in hun vermogen om na te denken na 14 bier, dus ik mag hopen dat dat afgelast wordt.
De overheid? De linkse elite zul je bedoelen!
Ik denk ook dat het heel lastig is wat nou goede maatregelen zijn. Echt dingen verbieden en sluiten lijkt me nu niet gepast. Maatregel als blijf zoveel mogelijk thuis of zie max zoveel mensen per week, zullen op dit moment niet meer goed aanslaan denk ik. In het begin van corona hielden de meeste mensen zich wel aan dat soort vagere richtlijnen die niet echt verboden zijn, maar nu we alweer aan zoveel gewend zijn denk ik niet dat dat er nog ingaat.
Maar wat bedoel je met ‘goede’ maatregelen? En waarom zijn dingen verbieden niet gepast? Het lijkt me dat elke maatregel die verspreiding van het virus tegen gaat nu het weer uit de hand loopt een goede en gepaste maatregel is. Of hoe bedoel jij het?
Dat had ik niet meer verwacht eigenlijk. In Leiden doen ze een online programma en één dag met je groepje in de stad. Hebben ze natuurlijk veel werk ingestopt en dan mag het opeens niet meer doorgaan. En snap ook wel dat het extra zuur is, omdat ze organisaties van introweken wel hun best hebben gedaan om zich aan de maatregelen te houden en ze juist aan al die illegale studentenfeestjes niks (kunnen) doen. Ik bedoel maar zo’n groepje had bij wijzen van spreke zelfstandig zonder band met introductieweek de stad in kunnen gaan zoals elke andere vriendengroep en dan was er geen probleem geweest
Ik bedoel niet echt iets met goede maatregel, gewoon maatregel die de overheid kan nemen die nu goed zouden zijn.
Ja in theorie is elke maatregel die het virus tegengaat goed en gepast, maar het moet toch wel proportioneel zijn? Dat bedoel ik met gepast. Ik verwacht niet dat ze versoepelingen gaan terugdraaien en weer dingen gaan verbieden cq sportscholen en horeca dicht.
Awh ik heb wel een beetje medelijden met 16-, 17- en 18-jarigen. Geen eindexamengala, aangepast diploma-uitreikingen (al zagen die er leuk uit!), geen(?) examenreis. En dan nu geen introductieweek en waarschijnlijk ook (deel van) het eerste jaar online. Ik verhuisde naar een andere stad waar ik niemand kende dus ik kan me zo voorstellen dat dit echt moeilijk is.
En jajaja ik weet dat iedereen lijdt en blablablabla maar is gewoon stom voor ze.
Nouja het is zijn eigen huis, waar moet hij anders heen? Ik snap dat het vervelend is voor @Luzarl hoor, maar wat moet je dan? De meeste mensen hebben geen tweede leegstaand huis paraat voor een eventueel geval van quarantaine.