Coronatopic #5

Oh van mij mag zeker iedereen klagen! Uiteindelijk komt een groot deel ook er op neer dat het om het financiele plaatje draait. In welke branche dan ook.

Het enige waar ik slecht op ga bij de klagers is dat het de afgelopen maanden wel lijkt wie het hardst schreeuwt krijgt als eerste gelijk. Kappers zijn dicht; we gaan gewoon open als we ons zin niet krijgen. Horeca gaat dicht; we dreigen gewoon met open gaan. Sportschool precies het zelfde. Ik ben zelf ondernemer dus ik snap echt de angst en stress van een bedrijf maar het komt heel egoistisch over, van onze branche boven de gezondheid.

Maar terug op de verenigingen; ik zou zelf juist denken laten we de intro low key doen. Het is koffie dik kijken maar straks komt er weer een piek dan is het makkelijk vinger wijzen van zie je de verenigingen. Met misschien daar gevolgen weer voor dat ze dicht moeten. Maar dat is ook maar speculatie

1 like

@Beekeeper @Foefjeisthuis
Ja zou mooi zijn als bedrijven/organisaties/etc. die zich super top aan de regels houden eens extra beloond (of eigenlijk gecompenseerd) zouden worden. En mensen die op die manier dreigen of dus bij Berend-Jan op de zolderkamer gaan feesten gestraft.

3 likes

Ugh ik baal wel onwijs als het onderwijs online plaats gaat vinden. Ik heb na lang twijfelen mij aangemeld voor een studie, en het deel dat mij overhaalde om mij in te schrijven was omdat ik graag nieuwe sociale contacten op wil doen hier. Maarja het is helaas niet anders dan.

2 likes

Als de introweken echt verboden worden is dat imo alleen voor de bune. Ik lees hier dingen over introductieweken die in de verste verte niet lijken op de dagen die nu door georganiseerd worden. Bij mijn uni hebben ze een heel online programma en één dag dat je naar de stad mag komen. Dat is dan alleen overdag in een groepje wat activiteiten zonder alcohol. Dat is echt niet de boosdoener als de horeca wel gewoon open is met grote groepen aan een tafel, bruiloften en andere feesten geen Max aantal mensen hebben en er in het land gewoon kermissen zijn

3 likes

Ik vind dat hier veel te weinig aandacht voor is. Echt veel te weinig. Als dit duidelijk uit zou worden gemeten in de media, dag in dag uit, kan ik het me niet voorstellen dat jongeren nog steeds hetzelfde gedrag zouden vertonen.

Ik ben hier zelf echt doodsbang voor en het heeft mijn gedrag heel erg veranderd. Eerder dacht ik ‘laat mij het maar krijgen dan ben ik er vanaf’ maar nu let ik echt veel beter op.

2 likes

Bijna alle uni’s/hbo’s hebben al bekendgemaakt dat het onderwijs in de eerste maanden online is toch? Iig hoorcolleges

Het laatste wat ik weet is dat ze wilden kijken of eerste jaars wel klassikaal lessen kunnen volgen omdat dit erg belangrijk is om goed in te kunnen komen. Ook van precies mijn opleiding is nog geen startinformatie beschikbaar haha, het wordt allemaal nu pas geregeld.

De meeste studentensteden hebben al laten weten dat de introductieweken op een heel andere manier plaats gaan vinden dan normaal. Het is grotendeels online en daarnaast mag je één dag met een klein groepje nieuwe medestudenten naar de stad voor een rondleiding, bezoek aan de uni/wat verenigingen, etc. Die dagen zijn verspreid over een week zodat er per dag maar 400 nieuwe studenten naar de stad komen (op stad van meestal 100.000+ inwoners, zo groot zijn de meeste studentensteden wel). Er zijn verder geen feestjes/alcohol/gelegenheid om zelfstandig naar verenigingen e.d. te gaan. Totaal anders dan hoe het normaal is natuurlijk, maar ze doen hun best. Ik vind het juist een hele verantwoorde manier om toch een introductieactiviteit door te laten gaan en ik snap dit (vrij zure, sorry) commentaar erop niet zo goed?

Voor de meeste nieuwe studenten is juist het sociale aspect van de introductieweek heel belangrijk. Nu al het onderwijs ook al online gaat plaatsvinden zijn al die contactmomenten er ook niet. Studeren gaat niet alleen om leren maar ook om nieuwe vrienden maken (in een nieuwe stad waar je soms helemaal alleen heen gaat), zelfstandig worden, genieten van je vrijheid, etc. Ik denk zelf dat zo’n introductieweek dus inderdaad heel belangrijk is, jĂșist nu, nu dat ongeveer de het enige fysieke moment is om je nieuwe medestudenten te leren kennen. En het kan ook echt wel op een verantwoorde manier, zoals ik hierboven heb omschreven.

8 likes

Hugooooo

1 like

ik zit al in de sjet. benieuwd wat voor leleke schoenen De Jonge nu weer aan heeft.

3 likes

Ik lees mee :nerd_face:

Die arme Rutte heeft ook nauwelijks vakantie gehad

Edit: niet dat dat het ergste is natuurlijk

Waar is Irma?

ja maar hallo, da kan nie!

Irma heeft bedankt, en groot gelijk heeft ze.

7 likes

Ze is niet de enige gebarentolk in heel Nederland. Juist goed als gebarentolken en niet alleen Irma genormaliseerd worden.

21 likes

Dat zou inderdaad wel handig zijn, want er is al bewezen dat we ons niet spontaan aan de regels houden.

1 like

“Oerstom“ is wel heel leuk gezegd haha

2 likes

Dacht dat er geen chat was dit keer maar wel dus?

Ik vraag me steeds af of ik onder jongeren val haha :older_woman:t3: (29)

9 likes