Ah werkt niet op mobiel zie ik. Ik trek me terug nw!
Ja ik logde in! Maar kan niks zien of typen
Ik vind dit toch wel erg slecht te volgen. Studentenverenigingen mogen geen enkele activiteiten organiseren. Geen borrel niks. Maar alle andere mensen mogen activiteiten doen (vrijgezellenfeesten, bowlen, varen, uit eten, borrelen, gewoon alles), maar studenten mogen dat niet? En dan gaat het dus ook echt om studenten zijnde mensen die studeren. Terwijl het volgens mij jonge mensen in het algemeen zijn waar nu veel besmettingen zijn en die kunnen zonder het georganiseerde verband wel gewoon met groepen doen wat ze willen.
Jammer dat hij niks zegt over thuis werken.
Maar de grens is nu niet een bepaalde groepsgrootte of maatregelen zoals de horeca. Het is gewoon alles wat studentenverenigingen organiseren mag niet
advies is nog steeds werk zoveel mogelijk thuis.
Ja tot 1 sept nu. Ik wil voorkomen dat mijn werk wilt dat we op 1 sept er allemaal zijn.
Er wordt weer helemaal niets gezegd over lange termijn gevolgen van corona? Alles focust zich alleen maar op IC opnames.
Snap ik, ik zou in eerste instantie tot 1 sept thuis werken. is veranderd toen ik mijn verlof had. Moet nu 3x per week naar kantoor maar als de cijfers weer om hoog gaan; dikke neus (Zit meestal toch alleen op de afdeling, is het niet waard)
Precies dit. Ik denk dat als je het financiele deel garandeert (en dat is voor veel verenigingen relatief goedkoop), je de perverse prikkel weghaalt. Je hebt te maken met onervaren bestuurders, leden die staan te springen om weer te gaan en een vereniging van wie horeca de hoofdinkomst is. Horeca valt weg, dus is het in je belang om een grote lichting binnen te halen. Dat stimuleert het kiezen voor wat mogelijk is ipv voor wat honderd procent veilig is.
Valt me sowieso op dat er pittig hard naar jongeren wordt uitgehaald, terwijl veel meer mensen laks geworden zijn en het overheidsbeleid daar echt aan heeft bijgedragen. Oorspronkelijk routepad: pas in september sport etc. Toen alles vervroegd want het ging zo goed. Dat zie je terug in het gedrag van mensen. Waarom mocht je zo vroeg al reizen in vormen waarbij de regels handhaven onmogelijk is, zonder gedwongen quarantaine? Waarom sport mijn sportvereniging binnen, terwijl we een prima buitenalternatief hadden en de coaches met superveel twintigers in slecht geventileerde ruimtes komen? Waarom is er nog steeds geen stevig testbeleid (teststraten zijn op sommige plekken slecht bereikbaar)? Waarom laat je voetbal met publiek plaatsvinden als de harde kern van de supporters protesteert tegen maatregelen? De overheid koos de soepele ietswat lakse weg en de burger ging daarin mee.
De Jonge zegt ook zeer verbaasd: tientallen contacten hebben mensen gehad. Eh ja: contacten limiteren is geen basisregel. Ik denk dan: geef hƩƩl duidelijk aan wat wel en wat niet passend gedrag is. Mensen hebben het nodig.
Maar dat studentenverenigingen niks mogen organiseren verandert daar imo weinig aan. Dezelfde jaargroepen kunnen namelijk wel gewoon de horeca in en huisfeestjes geven.
Ik bedoel het niet van zij mogen het wel, maar ik zie de logica gewoon echt niet. Ik vind het symboolpolitiek.
Denk dat als je de verenigingen stevig ondersteunt, zij zelfs een veiligere omgeving voor jongeren kunnen creĆ«eren dan wanneer je zegt: het mag niet. Die feestjes komen er echt wel. Er is een examenklas die zes maanden thuis heeft gezeten en start met studeren zonder introās. Hen is constant vertelt dat ze niet zo kwetsbaar zijn, de 18- ers mochten zelfs weer dichtbij elkaar komen. Dan ga je als jongere echt niet niks organiseren als de verenigingen dat ook niet doen. Ik denk dat er echt gefocust moet worden op de alternatieven die er wel zijn.
Bij georganiseerde activiteiten door verenigingen kan toch juist gecontroleerd worden? Wat @Shaaar hier beneden zegt idd
Mijn vereniging heeft een paar dagen terug al laten weten dat huisfeestjes (met mensen die er niet wonen uiteraard) in die periode niet mogen doorgaan en zelfs aankomende eerstejaars huizen niet mogen bezoeken. Anders kan je een (redelijk zware) sanctie verwachten.
Ben benieuwd hoe dit laat lopen.
Ik zit me al op te winden voordat ik überhaupt bedacht wat voor gevolgen het voor mij persoonlijk heeft. Ik heb me letterlijk vandaag ingeschreven voor een studentenvereniging. Ik ben wel ouderejaars, dus vind het vast minder erg als eerstejaars. Maar ik hoop toch wel heel erg dat ik iets aan mijn lidmaatschap zal gaan hebben. Dat borrels binnenkort wel weer door mogen gaan om toch mensen te kunnen leren kennen.
Ik ben benieuwd wat dit met de inschrijvingen gaat doen. Er zullen toch wel minder mensen zich inschrijven als er toch niks georganiseerd kan gaan worden
Mag je zuur vinden. Het gaat nu al in grote steden onder veel jeugd niet goed. Prima dat er online dingen georganiseerd worden, maar er zullen alsnog mensen op die fysieke dagen wel elkaar opzoeken na een officieel deel, men zal echt niet nuchter blijven en sowieso ook dat bepaalde studenten-/studieverenigingen dan zelf toch dingen onderhands gaan organiseren. Nou handhaaf daar maar eens op? In elke stad waar een uni of hbo instelling ligt? Dat gaat niet gebeuren en maak mij de kat wijs dat de gemiddelde mens zelf verantwoordelijkheid neemt. Denk dat het wel gebleken is de afgelopen maanden dat dit voor veel mensen te āmoeilijkā is.
Maar in een vriendengroep zitten toch telkens dezelfde leden? Met zoān introgroepje zit je weer met nieuwe mensen, dus ik vind die vergelijking niet opgaan. Plus als je wat nieuwe studiegenoten ontmoet en er de hele dag mee optrekt ga je waarschijnlijk ook sneller over op nog ergens een feestje meepakken. Neemt niet weg dat ik het sneu vind voor de studenten hoor. Ik begin aan een nieuwe master en ik baal dat ik mijn nieuwe studiegenoten digitaal moet ontmoeten, laat staan hoe dat moet voelen voor een eerstejaarsstudent.
Verzinnen ze vast wel een online variant voor met video bellen etc.
Ik kan nergens vinden per wanneer de horeca maatregelen ingaan? Morgen lijkt me nogal kortdag om te regelen maar geen datum = per direct?
Er is toch weinig lastigs aan? Leg een stapel notitieblaadjes neer en laat elke tafel die binnenkomt naam, nummer, datum en tijd opschrijven, klaar.
In Duitsland hebben ze veel qr-codes op de tafels, dan kun je zelf online je gegevens achterlaten.