Maar dat studentenverenigingen niks mogen organiseren verandert daar imo weinig aan. Dezelfde jaargroepen kunnen namelijk wel gewoon de horeca in en huisfeestjes geven.
Ik bedoel het niet van zij mogen het wel, maar ik zie de logica gewoon echt niet. Ik vind het symboolpolitiek.
Bij georganiseerde activiteiten door verenigingen kan toch juist gecontroleerd worden? Wat @Shaaar hier beneden zegt idd
Mijn vereniging heeft een paar dagen terug al laten weten dat huisfeestjes (met mensen die er niet wonen uiteraard) in die periode niet mogen doorgaan en zelfs aankomende eerstejaars huizen niet mogen bezoeken. Anders kan je een (redelijk zware) sanctie verwachten.
Ben benieuwd hoe dit laat lopen.
Ik zit me al op te winden voordat ik ĂŒberhaupt bedacht wat voor gevolgen het voor mij persoonlijk heeft. Ik heb me letterlijk vandaag ingeschreven voor een studentenvereniging. Ik ben wel ouderejaars, dus vind het vast minder erg als eerstejaars. Maar ik hoop toch wel heel erg dat ik iets aan mijn lidmaatschap zal gaan hebben. Dat borrels binnenkort wel weer door mogen gaan om toch mensen te kunnen leren kennen.
Ik ben benieuwd wat dit met de inschrijvingen gaat doen. Er zullen toch wel minder mensen zich inschrijven als er toch niks georganiseerd kan gaan worden
Mag je zuur vinden. Het gaat nu al in grote steden onder veel jeugd niet goed. Prima dat er online dingen georganiseerd worden, maar er zullen alsnog mensen op die fysieke dagen wel elkaar opzoeken na een officieel deel, men zal echt niet nuchter blijven en sowieso ook dat bepaalde studenten-/studieverenigingen dan zelf toch dingen onderhands gaan organiseren. Nou handhaaf daar maar eens op? In elke stad waar een uni of hbo instelling ligt? Dat gaat niet gebeuren en maak mij de kat wijs dat de gemiddelde mens zelf verantwoordelijkheid neemt. Denk dat het wel gebleken is de afgelopen maanden dat dit voor veel mensen te âmoeilijkâ is.
Maar in een vriendengroep zitten toch telkens dezelfde leden? Met zoân introgroepje zit je weer met nieuwe mensen, dus ik vind die vergelijking niet opgaan. Plus als je wat nieuwe studiegenoten ontmoet en er de hele dag mee optrekt ga je waarschijnlijk ook sneller over op nog ergens een feestje meepakken. Neemt niet weg dat ik het sneu vind voor de studenten hoor. Ik begin aan een nieuwe master en ik baal dat ik mijn nieuwe studiegenoten digitaal moet ontmoeten, laat staan hoe dat moet voelen voor een eerstejaarsstudent.
Verzinnen ze vast wel een online variant voor met video bellen etc.
Ik kan nergens vinden per wanneer de horeca maatregelen ingaan? Morgen lijkt me nogal kortdag om te regelen maar geen datum = per direct?
Er is toch weinig lastigs aan? Leg een stapel notitieblaadjes neer en laat elke tafel die binnenkomt naam, nummer, datum en tijd opschrijven, klaar.
In Duitsland hebben ze veel qr-codes op de tafels, dan kun je zelf online je gegevens achterlaten.
Ik las een twitter draadje over de nieuwe horeca maatregelen en mensen zaten alweer stoer te zeggen dat ze een valse naam en telefoonnummer gingen opgeven 
Nee zeker niet lastig, dat was mijn vraag ook niet.
Wel handig om te weten wanneer maatregelen ingaan zodat medewerkers juist geĂŻnformeerd zijn en met gasten om kunnen gaan die de persconferentie misschien niet gezien hebben.
Ik hoop voor jou dat jouw vereniging ook creatief is. Op jaarlaag/dispuut/jaarclub/andere groepjes-niveau kan en mag er ontzettend veel en kan het ook veilig op afstand. Hoe dan ook hoop ik dat je een leuk lidmaatschap hebt!
@Shaaar
Jij verwoordt het echt een miljoen keer beter. Het is heel makkelijk en populair om uit te halen naar jongeren, scholieren en studenten maar het is niet altijd fair. Het is ook niet eerlijk om hun behoeften als âonzinnigâ weg te zetten als je zelf wel gewoon een vrije schooltijd/studententijd hebt gehad. Natuurlijk is het niet het einde van de wereld, maar dat zie je op die leeftijd niet zo.
Klopt! Maar ik was verbaasd over de mensen die gelijk weer zo rebels gingen doen.
Ik snap nu alleen niet wat ze bedoelen met die 14 dagen isolatie bij terugkeer, wordt het nu verplicht bij code oranje ?
Dat was toch al verplicht? Alleen die teststraat op Schiphol als je terugkomt uit een oranje/rood gebied is niet verplicht
Ik had begrepen dat het een dringend advies was bij oranje en een plicht bij rood. Even los van wat verstandig is⊠Maar ik lees al wat Ovenschaal zegt
Maar als je dan negatief test moet je dan alsnog die 14 dagen isolatie? Er zijn vandaag zoweinig extra regels bijgekomen maar ik snap het nog steeds niet. Ik vind het vaak mega onduidelijk, vraag me soms echt af of ik wel geschikt ben voor de samenleving daardoor. 
Overigens zou ik sowieso niet voor mijn lol naar een code oranje gebied gaan hoor, maar ik vraag me af hoe ik zou reageren onder druk van ouders of schoonouders. Wij hebben eind oktober een vakantie geboekt (was al âvoor coronaâ geboekt) en als het dan niet veilig is (of twijfelachtig zoals nu) dan wil ik eigenlijk gewoon niet gaan maar het gaat echt wel veel van mijn niet bestaande zelfvertrouwen vergen om tegen familie in te gaan. (Die vinden waarschijnlijk dat het makkelijk kan namelijk.)
Lekkere dagboekpost dit maar daar maak ik me best druk over, terwijl ik tegen ieder ander zou zeggen: âJe moet gewoon nee zeggen!â
*die bruiloft waar ik overigens ook dagboekposts over had geschreven is verplaatst, voor wie advies had gegeven en het eind nog wilde weten.
Ja als je negatief test moet je ook in quarantaine. De Jonge zei dat omdat Je zo vroeg test en het soms later wel corona kan zijn.
Het is helaas niet zo simpel, zeker niet met een terras en wanneer veel mensen alleen maar wat komen drinken (dus een snelle doorwisseling en veel man). De meeste mensen lopen bij de ingang (van het terras) gewoon door naar een tafel, zonder hun handen te desinfecteren en gaan het liefst uiteraard ook nog aan een vieze tafel zitten. Wij doen als personeel echt ons best om ons aan de regels te houden, maar gasten maken het soms zo lastig
In theorie is er inderdaad weinig lastigs aan, maar in de praktijk is het anders.