Coronatopic #5

Ik las een twitter draadje over de nieuwe horeca maatregelen en mensen zaten alweer stoer te zeggen dat ze een valse naam en telefoonnummer gingen opgeven :roll_eyes:

Nee zeker niet lastig, dat was mijn vraag ook niet.
Wel handig om te weten wanneer maatregelen ingaan zodat medewerkers juist geĂŻnformeerd zijn en met gasten om kunnen gaan die de persconferentie misschien niet gezien hebben.

Ik hoop voor jou dat jouw vereniging ook creatief is. Op jaarlaag/dispuut/jaarclub/andere groepjes-niveau kan en mag er ontzettend veel en kan het ook veilig op afstand. Hoe dan ook hoop ik dat je een leuk lidmaatschap hebt!

@Shaaar
Jij verwoordt het echt een miljoen keer beter. Het is heel makkelijk en populair om uit te halen naar jongeren, scholieren en studenten maar het is niet altijd fair. Het is ook niet eerlijk om hun behoeften als ‘onzinnig’ weg te zetten als je zelf wel gewoon een vrije schooltijd/studententijd hebt gehad. Natuurlijk is het niet het einde van de wereld, maar dat zie je op die leeftijd niet zo.

10 likes

Gelukkig hebben we Fokke en Sukke nog!

17 likes

Klopt! Maar ik was verbaasd over de mensen die gelijk weer zo rebels gingen doen.

Ik snap nu alleen niet wat ze bedoelen met die 14 dagen isolatie bij terugkeer, wordt het nu verplicht bij code oranje ?

Dat was toch al verplicht? Alleen die teststraat op Schiphol als je terugkomt uit een oranje/rood gebied is niet verplicht

Ik had begrepen dat het een dringend advies was bij oranje en een plicht bij rood. Even los van wat verstandig is
 Maar ik lees al wat Ovenschaal zegt

Maar als je dan negatief test moet je dan alsnog die 14 dagen isolatie? Er zijn vandaag zoweinig extra regels bijgekomen maar ik snap het nog steeds niet. Ik vind het vaak mega onduidelijk, vraag me soms echt af of ik wel geschikt ben voor de samenleving daardoor. :flushed:
Overigens zou ik sowieso niet voor mijn lol naar een code oranje gebied gaan hoor, maar ik vraag me af hoe ik zou reageren onder druk van ouders of schoonouders. Wij hebben eind oktober een vakantie geboekt (was al ‘voor corona’ geboekt) en als het dan niet veilig is (of twijfelachtig zoals nu) dan wil ik eigenlijk gewoon niet gaan maar het gaat echt wel veel van mijn niet bestaande zelfvertrouwen vergen om tegen familie in te gaan. (Die vinden waarschijnlijk dat het makkelijk kan namelijk.)
Lekkere dagboekpost dit maar daar maak ik me best druk over, terwijl ik tegen ieder ander zou zeggen: ‘Je moet gewoon nee zeggen!’

*die bruiloft waar ik overigens ook dagboekposts over had geschreven is verplaatst, voor wie advies had gegeven en het eind nog wilde weten.

2 likes

Ja als je negatief test moet je ook in quarantaine. De Jonge zei dat omdat Je zo vroeg test en het soms later wel corona kan zijn.

3 likes

Het is helaas niet zo simpel, zeker niet met een terras en wanneer veel mensen alleen maar wat komen drinken (dus een snelle doorwisseling en veel man). De meeste mensen lopen bij de ingang (van het terras) gewoon door naar een tafel, zonder hun handen te desinfecteren en gaan het liefst uiteraard ook nog aan een vieze tafel zitten. Wij doen als personeel echt ons best om ons aan de regels te houden, maar gasten maken het soms zo lastig :imp: In theorie is er inderdaad weinig lastigs aan, maar in de praktijk is het anders.

2 likes

Ik snap dus niet waarom er geen avondklok ingesteld is, ook in de horeca merk ik dat gasten in de late avond laks worden wat betreft de regels door voornamelijk alcohol. En ook in de parken, zelfde verhaal. Sowieso 1,5 meter en alcohol werkt niet. Misschien is een avondklok dan rigoureus maar toch

2 likes

Of gewoon een alcoholverbod :wink: zien wat de reacties dan zijn :joy:

Ben je gek?! Omg neeeee ik kan niet zonder wijn :joy::joy::joy:

1 like

Denk dat we dan een burgeroorlog krijgen

Ik voel me ook echt dom soms hoor, dat ik echt niet begrijp wat ik nou moet. Ik heb de persconferentie van gisteren niet gezien, maar Grapperhaus zei bijv. twee weken geleden ook weer “blijf zoveel mogelijk thuis”. Maar waarom is dan alle horeca enzo open??? Ik zou het dan best fijn vinden als er een soort richtlijn is, als je dan zegt “horeca kan wel, maar max 1x per week” ofzo, weet ik veel. En ik kan sowieso grotendeels niet thuiswerken dus vraag me af of ik nou per ongeluk een gevaar voor de samenleving ben of dat het allemaal wel meevalt?

8 likes

Ik heb ook in de horeca gewerkt, ik weet hoe mensen zijn, maar ergens in het proces komt er een medewerker bij die mensen terecht, dan doe je op dat moment de gezondheidscheck en geef je je formuliertje af, als je echt niet kan voorkomen dat mensen zelfstandig het terras op banjeren. Hier in de stad zijn de meeste terrassen afgebakend met plantenbakken en dergelijke zodat mensen gedwongen door de ingang en dus langs een medewerker moeten.

Omdat dit nog steeds een vrij land is en ze continu op zoek zijn naar de balans tussen het virus onder controle houden en de impact op het leven van burgers door de manier waarop? Denk je zelf niet?

Dat hier nu een club zit die zichzelf met alle liefde 14 dagen thuis opsluit, is niet bepaald een goede afspiegeling van de samenleving als geheel.

Zoals we er nu mee omgaan is precies wat ik me voorstelde toen er in het begin gesproken werd over dat we voorlopig moeten leren leven met het virus.

8 likes

Ja ik vind het ook echt wel sneu voor die eerstejaars hoor. Ik heb intakegesprekken gedaan met aankomend eerstejaars en daar waren er ook best wel een paar bij die eigenlijk een tussenjaar hadden willen nemen, maar inderdaad geen bijbaantje plus niet kunnen reizen
 En dan ook al geen fijne afronding van hun middelbare school hebben gehad. Zijn toch allemaal wel vormende momenten als je nog zo jong bent. Ze snapten het ook allemaal wel, maar het blijft sneu

14 likes

Jep Nederlandsers zijn echt verwend ja. Ben nu in Frankrijk en je bent binnen 3 dagen gewend aan het dragen van een mondkapje in winkels. Op de camping moet je een mondkapje op in het toiletgebouw want die is afgesloten en raad eens welke aso’s dat niet doen
 jep 80 procent van de Nederlanders terwijl iedereen anders het wel doet. Echt gĂȘnant gewoon.

15 likes