Ik snap dus niet waarom er geen avondklok ingesteld is, ook in de horeca merk ik dat gasten in de late avond laks worden wat betreft de regels door voornamelijk alcohol. En ook in de parken, zelfde verhaal. Sowieso 1,5 meter en alcohol werkt niet. Misschien is een avondklok dan rigoureus maar toch
Of gewoon een alcoholverbod
zien wat de reacties dan zijn 
Ben je gek?! Omg neeeee ik kan niet zonder wijn 

Denk dat we dan een burgeroorlog krijgen
Ik voel me ook echt dom soms hoor, dat ik echt niet begrijp wat ik nou moet. Ik heb de persconferentie van gisteren niet gezien, maar Grapperhaus zei bijv. twee weken geleden ook weer âblijf zoveel mogelijk thuisâ. Maar waarom is dan alle horeca enzo open??? Ik zou het dan best fijn vinden als er een soort richtlijn is, als je dan zegt âhoreca kan wel, maar max 1x per weekâ ofzo, weet ik veel. En ik kan sowieso grotendeels niet thuiswerken dus vraag me af of ik nou per ongeluk een gevaar voor de samenleving ben of dat het allemaal wel meevalt?
Ik heb ook in de horeca gewerkt, ik weet hoe mensen zijn, maar ergens in het proces komt er een medewerker bij die mensen terecht, dan doe je op dat moment de gezondheidscheck en geef je je formuliertje af, als je echt niet kan voorkomen dat mensen zelfstandig het terras op banjeren. Hier in de stad zijn de meeste terrassen afgebakend met plantenbakken en dergelijke zodat mensen gedwongen door de ingang en dus langs een medewerker moeten.
Omdat dit nog steeds een vrij land is en ze continu op zoek zijn naar de balans tussen het virus onder controle houden en de impact op het leven van burgers door de manier waarop? Denk je zelf niet?
Dat hier nu een club zit die zichzelf met alle liefde 14 dagen thuis opsluit, is niet bepaald een goede afspiegeling van de samenleving als geheel.
Zoals we er nu mee omgaan is precies wat ik me voorstelde toen er in het begin gesproken werd over dat we voorlopig moeten leren leven met het virus.
Ja ik vind het ook echt wel sneu voor die eerstejaars hoor. Ik heb intakegesprekken gedaan met aankomend eerstejaars en daar waren er ook best wel een paar bij die eigenlijk een tussenjaar hadden willen nemen, maar inderdaad geen bijbaantje plus niet kunnen reizen⊠En dan ook al geen fijne afronding van hun middelbare school hebben gehad. Zijn toch allemaal wel vormende momenten als je nog zo jong bent. Ze snapten het ook allemaal wel, maar het blijft sneu
Jep Nederlandsers zijn echt verwend ja. Ben nu in Frankrijk en je bent binnen 3 dagen gewend aan het dragen van een mondkapje in winkels. Op de camping moet je een mondkapje op in het toiletgebouw want die is afgesloten en raad eens welke asoâs dat niet doen⊠jep 80 procent van de Nederlanders terwijl iedereen anders het wel doet. Echt gĂȘnant gewoon.
Mm favoriete corona woord is ROVERHEID
Jep en hallo het is ook gewoon super vervelend om te kakken met zoân mondkap op dus ze moeten gewoon ff normaal doen die Fransen
Ik wou echt dat rutte dit had voorgelezen gisteren
Wow, gaat het goed met jullie bloeddruk? Mijn God.
Een achterlijke comment als gevolg van een achterlijk overdreven rant.
Soort omgekeerde viruswaanzin sekte lijkt het wel als ik dat zo lees.
Ik vind het heel individualistisch van de Nederlandse overheid en andere groepen om tegen het gebruik van een mondkapje te zijn in het openbaar. Ik weet dat onze cultuur zo in elkaar zit, tot voor kort vond ik ook niet nodig.
Alleen het is nu zo stom om zo te denken. Je geeft je vrijheid niet op. Je beschermt je eigen vrijheid door nu je verantwoordelijkheid te nemen en te denken aan het collectief.
Een mondkapje dragen verschilt niks van de andere nudges/regels waar we ons al tijden aan houden. Bijvoorbeeld het wassen van je handen of het dragen van een auto riem.
Ik vond deze artikelen wel vrij interessant. Al zijn ze wel wat lang haha.
https://www.nature.com/articles/s41562-020-0884-z#Fig1
Ik ga vanaf nu ook mondkapjes dragen op drukke plekken. We waren laatst bij iemand die dat al deed. Ook al beschermt het jezelf niet echt op dit moment. Als genoeg mensen het zien en zelf gaan doen draagt het wel bij aan de algehele gezondheid.
Ja tuurlijk, de vraag lukt uiteindelijk wel. Het was ook even meer een algemene rant naar gasten in de horeca en dat dingen niet zo makkelijk zijn daardoor
Lees nu wel dat we van Ăedere gast de gegevens moeten noteren? Dat vind ik wel een beetje vreemd, je zou zeggen dat 1x contactgegevens per gezelschap genoeg zou zijn. Oh en die gezondheidscheck is echt het meest nutteloze wat ze ooit hebben verplicht, er is niemand die ooit âjaâ zou zeggen op de vraag of ze klachten hebben/ziek zijnâŠ
Ons terras is ook afgebakend met rood/wit lint, maar er staat niet altijd een medewerker bij de ingang want wij zijn ook gewoon aan het werk natuurlijk. Oh en er is ook de zeldzame gast die gewoon over het lint heenstapt?? Dat vind ik echt zo vreemd en asociaal.
Dat iedereen zijn gegevens achter moet laten, is dat niet ook omdat nu blijkbaar mensen weigeren te vertellen met wie ze contact hebben gehad? Dat soort berichten hoorde ik wel vaker deze week. Als nu iemand besmet blijkt te zijn en niet wil vertellen met wie hij op het terras heeft gezeten is dat tenminste nog terug te vinden.
Ja of omdat je t simpelweg niet weet misschien?
Als ik gisteren een restaurant het aambeeld heb gegeten en ik heb nu corona, dan weet ik niet hoe al die mensen uit dat restaurant heten. Als ze dan de administratie erbij pakken kunnen iedereen bellenâŠ
Ik wist niet dat er mensen waren die dat weigerden, maargoed dan nog vind ik de gegevens per persoon een beetje overdreven⊠Als restaurant zou het voldoende moeten zijn om het gezelschap te bellen en dan is het hun verantwoordelijkheid imo om het door te geven aan de personen binnen dat gezelschap.
Ik snap sowieso niet echt dat mensen een mondkapje zoân enorme vrijheidsbeperking vinden. (Mensen die iets medisch hebben waardoor het kut is natuurlijk daargelaten.) Ik vond âblijf zo veel mogelijk thuisâ echt een veel grotere beperking. Zou echt met liefde overal een mondkapje dragen als dat de kans op een lockdown kleiner maakt. (Natuurlijk in de eerste plaats ook voor anderen, maar om het even in de egoĂŻstische âmijn vrijheid wordt beperktâ sfeer te houden.)