Ik snap wat je zegt over jouw situatie. Ik ben ook alleen actief in een studievereniging, maar het belangrijke verschil Is natuurlijk dat je die mensen wel fysiek zag. Dat maakt een band opbouwen sowieso makkelijker. Dan spreek je makkelijker af na college of zo. De studenten die nu beginnen missen dat sowieso het eerste semester. Ik heb in ieder geval al gehoord van mijn universiteit dat ze waarschijnlijk geen onderwijs aanbieden het eerste semester. In een vreemde stad is face to face wel heel belangrijk.
Ik vraag me af hoe ze dit allemaal onder controle willen houden, ik zie echt geen hoop. Moest deze avond tram op de dam pakken en echt alle straten vol, overal mensen dicht op elkaar drinken etc. Ik ben zelf natuurlijk geen engel maar de hoeveelheid toeristen helpt echt niet. Feestende nederlanders zijn al moeilijk onder controle te houden en dan nog meer mensen en niemand snapt waneer je een mondkapje op moet. Beetje het zelfde hoe nederlanders naar BelgiĂ« gingen, gaan nu britten en duitse jongerren naar Amsterdam. (heb niks tegen toeristen maar de straten zijn gewoon niet gemaakt voor veel mensen en als je dan ook afstand zou moeten houden etcâŠ)
Er wordt inderdaad echt nergens afstand gehouden in de stad
Hier in mijn straat is het ook al de hele avond lallende engelsen over straat. Ik hoorde net zelfs ook ballonnetjes dus ik keek naar buiten en daar stonden ze lekker hutje mutje aan ballonnen te lurken.
Dat ligt er dan wel aan waar je bent, denk ik. Ik zit dit weekend ook in Duitsland en kom net naar dit topic om mân ergernis uit te spreken. Hier in Hamburg doen mensen wel netjes hun mondkapje op als ze naar binnen gaan, maar niemand houdt afstand. Buiten al helemaal niet. Heb gister maar hele stukken over de weg gelopen, omdat niemand aan de kant gaat. Zelfs straten overgeslagen omdat die volgepakt stonden met mensen die lekker met zn allen op straat stonden te borrelen alsof het de Zeedijk was tijdens Pride in normale tijden.
Verder hebben heel veel mensen hun kapje onder de neus zitten. In bijvoorbeeld de metro ligt die verhouding veel hoger dan in een Nederlandse trein/metro.
Ik snap de regels wat betreft mondkapjes in Duitsland niet precies. In de supermarkt draagt iedereen mondkapjes behalve de medewerkers, op terrassen dragen medewerkers wel mondkapjes. Ik zat op het terras en wilde naar de wc. Ik liep het restaurant binnen zonder mondkapje, heel stom maar totaal niet aan gedacht dus liep weer snel terug om een mondkapje op te halen. Binnen zag ik weer een medewerker achter de bar staan zonder mondkapje. Verder ben ik nog bij een drogist geweest en iedereen droeg een mondkapje. En bij 1 kledingwinkel en daar droeg bijna niemand een mondkapje maar dat moet daar toch ook? En die medewerkers droegen geen mondkapje. Maar misschien verschilt het in Duitsland ook per regio. Ik kan me zo voorstellen dat buitenlanders ook niet weten dat je in Rotterdam op bepaalde plekken een mondkapje buiten moet dragen. En idd wat betreft 1.5 meter afstand houden merk ik in Duitsland wel verschil TOV Nederland. Op de stoep enzo gaat niemand voor elkaar aan de kant.
Nee wat raar joh! 1 van de eerste maatregelen tijdens corona was géén handen schudden. En dat is ook nog eens een hele makkelijke op te volgen maatregel.
Whuut ze bellen anoniem? Ik heb die optie zelfs uit staan op mijn telefoon dus ze zouden mij niet eens kunnen bellen. Het is dat ik dit nu lees en het aan zal zetten 
Over dat laatste: wat ik las was dat de ggd opgeschaald was en mensen toen niets zaten te doen. Vervolgens zijn mensen weet weggestuurd en nu is er een tekort. Las dat in een artikel op nos. Vond dat zelf zo bizar, meer korte termijn denken kan bijna niet.
Dat verschilt per GGD denk ik, ik ben afgelopen week gebeld omdat ik uit contactonderzoek naar voren ben gekomen en dat telefoontje kwam van een 088 nummer.
Haha over testen op jongeren.
Moest hier wel om lachen . 
Het kwam en komt in mijn omgeving ook echt heel weinig voor. Ik kende een geval en daar is maandag een tweede bijgekomen. Meer niet.
Maar ja dat waren twee positieve testen dus. Kan veel meer zijn geweest
Ik woon in het oosten en ken echt niemand die het heeft gehad, ook niet viavia. Ik heb ook familie in Brabant en Amsterdam en daar ook niemand.
Ik kom ook uit de regio van de brandhaarden tijdens de eerste golf, praktisch mijn hele vriendenkring en familie heeft onbeschermd in de zorg gewerkt en ken één geval waarvan de huisgenoot (echtgenoot) overigens niet besmet was geraakt, ondanks het laat testen
Ik heb afgelopen weken 3 zakelijke afspraken gehad waarvan diegene mijn hand wilde schudden (in Nederland) met de vraag : doen jullie aan corona? .
Mijn schoonzus verzorgd bruiloften en die vertelde ook dat er weer massaal wordt gekust en handen geschud en zelfs met oudjes erbijâŠ
Het is eerder reculcistrant gedrag van ja we doen het lekker wel dan laksigheid want dat is wel de eerste maatregel die makkelijk na te leven is. Ik snap dat echt niet?

Ja er zijn daar echt heel, heel veel mensen overleden. Ik schrok echt van de grote hoeveelheid meldingen die wij iedere keer kregen dat er weer iemand was overleden( wij leveren medicatie aan tehuizen).
En dan ook nog wat indirect als in niet zelf corona maar door de gevolgen ervan (eenzaamheid bijvoorbeeld)
Ik werd dus niet anoniem gebeld met de uitslag van mijn test en ging even op het nummer googlen. Ik vond hier dat best wat mensen niet kunnen opnemen of niks horen:
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31850659075
Lijkt me ook best rot als je op de uitslag wachtâŠ
Vind Dokkum anders best noordelijk haha
https://www.lc.nl/friesland/Zorgen-bij-GGD-FryslĂąn-17-nieuwe-coronabesmettingen-vooral-onder-feestvierende-jongeren-25910930.html
Flauw inderdaad dat mensen je soms belachelijk maken om het wél volgen van de regels.