Coronatopic #5

Whuut ze bellen anoniem? Ik heb die optie zelfs uit staan op mijn telefoon dus ze zouden mij niet eens kunnen bellen. Het is dat ik dit nu lees en het aan zal zetten :eek:

Oh, waar ik was droeg iedereen overal binnen (restaurants, winkels, hotel, campingsanitair) een mondkapje. 1.5 meter zag ik geen verschil in, hier wijkt bijna niemand voor elkaar uit, daar ook niet. Kan inderdaad ook verschillen per deelstaat.

Over dat laatste: wat ik las was dat de ggd opgeschaald was en mensen toen niets zaten te doen. Vervolgens zijn mensen weet weggestuurd en nu is er een tekort. Las dat in een artikel op nos. Vond dat zelf zo bizar, meer korte termijn denken kan bijna niet.

Dat verschilt per GGD denk ik, ik ben afgelopen week gebeld omdat ik uit contactonderzoek naar voren ben gekomen en dat telefoontje kwam van een 088 nummer.

Haha over testen op jongeren.
Moest hier wel om lachen . :rofl:

7 likes

Het kwam en komt in mijn omgeving ook echt heel weinig voor. Ik kende een geval en daar is maandag een tweede bijgekomen. Meer niet.

Maar ja dat waren twee positieve testen dus. Kan veel meer zijn geweest

Ik woon in het oosten en ken echt niemand die het heeft gehad, ook niet viavia. Ik heb ook familie in Brabant en Amsterdam en daar ook niemand.

1 like

Ik kom ook uit de regio van de brandhaarden tijdens de eerste golf, praktisch mijn hele vriendenkring en familie heeft onbeschermd in de zorg gewerkt en ken één geval waarvan de huisgenoot (echtgenoot) overigens niet besmet was geraakt, ondanks het laat testen

Las in een interview met ggd amsterdam dat ze uitgegaan zijn van een te gunstige berekening (wat gebeurt er als virus oplaait maar mensen zich wel aan de regels houden). Hoe dan? Echt al tijdens de maatregelen (rondom pinksteren) was duidelijk dat mensen zich niet aan de regels hielden.

Kreeg laatst trouwens een vacature voor de testlijn toegestuurd. 10 euro per uur, flexibele inzet en je moet een laptop met vrij specifieke specificaties zelf voorzien. Voor contactonderzoek moet je een medische achtergrond hebben. Zo ga je die plekken niet vullen.

2 likes

Ik heb afgelopen weken 3 zakelijke afspraken gehad waarvan diegene mijn hand wilde schudden (in Nederland) met de vraag : doen jullie aan corona? .
Mijn schoonzus verzorgd bruiloften en die vertelde ook dat er weer massaal wordt gekust en handen geschud en zelfs met oudjes erbij…
Het is eerder reculcistrant gedrag van ja we doen het lekker wel dan laksigheid want dat is wel de eerste maatregel die makkelijk na te leven is. Ik snap dat echt niet?

2 likes

2260451db8c3611a37a80ef71097e893

16 likes

Ja er zijn daar echt heel, heel veel mensen overleden. Ik schrok echt van de grote hoeveelheid meldingen die wij iedere keer kregen dat er weer iemand was overleden( wij leveren medicatie aan tehuizen).

En dan ook nog wat indirect als in niet zelf corona maar door de gevolgen ervan (eenzaamheid bijvoorbeeld)

Ik werd dus niet anoniem gebeld met de uitslag van mijn test en ging even op het nummer googlen. Ik vond hier dat best wat mensen niet kunnen opnemen of niks horen:
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31850659075
Lijkt me ook best rot als je op de uitslag wacht…

Vind Dokkum anders best noordelijk haha
https://www.lc.nl/friesland/Zorgen-bij-GGD-Fryslân-17-nieuwe-coronabesmettingen-vooral-onder-feestvierende-jongeren-25910930.html

Flauw inderdaad dat mensen je soms belachelijk maken om het wél volgen van de regels.

1 like

herkenbaar, mijn schoonfamilie geeft vandaag een grote bbq (echt, wtf) en begrijpen ook niet dat ik niet meekom… is ook heel raar inderdaad :roll_eyes:

Oh ja dat zal best hoor, maar dan kan je dus alsnog niet zeggen dat ‘in het noorden geen corona is’ vind ik.

Ah ja ik volg de cijfers vrijwel niet meer, maar had dit toevallig voorbij zien komen. Wel echt idiote situatie, hopelijk blijft het hier dan voorlopig bij.

Ik was dit weekend op een hele hippe camping (geen bakkum haha) waar ook activiteiten waren. Op de website werd het gepromoot als corona veilig, veel rust en heel veel ruimte enz. Nou het was echt verschrikkelijk, niemand hield afstand zelfs wanneer je vroeg of je er door mocht. We konden geen eten halen omdat niemand in de rij afstand hield of mee doen met activiteiten want dan kwam er iemand pal naast je zitten. De mensen die de activiteiten organiseerde hadden ook nog nooit van corona gehoord en liet mensen elkaars handen vast houden om dan je ogen dicht te doen want “dan zie je corona niet” ???. Wij zijn veel eerder huis gegaan omdat het echt niet chill meer was, maar hoe dan???

16 likes

Hahaha, ik kan bijna niet geloven dat dit echt is :astonished:

1 like