Coronatopic #5

Nee ik begrijp dat dat is hoe zij het heeft ervaren maar mijn punt is dat het volslagen zinloos en onnozel is om ervaringen te vergelijken van ons in coronatijd en van iemand die in de oorlog gewoon een normaal dagelijks leven had. Dat laatste gaat namelijk zwaar voorbij aan wat de oorlog inhield en dat is wel degelijk een bagatellisering.

6 likes

Vanaf nu is ieder concert een metal concert. Wel bijzonder dat ze op deze manier hebben geëxperimenteerd.

Edit: dus iedereen een mini koelkast. Dan mis ik alleen nog een dixie per groepje. :stuck_out_tongue:

20 likes

Ik denk dat je het toetreden en verlaten van het veld in goede banen moet zien te leiden, anders heb je op die twee momenten alsnog geen afstand. Maar verder lijkt het me best leuk om op zo’n manier naar een concert te gaan!

Afhankelijk van het genre zou ik dit wel of niet leuk vinden. Ik vind het normaal al verschrikkelijk om een zitplaats te hebben als ik graag wil dansen (al kan dat hier dan weer wel).

Dit lijkt me echt een droom eigenlijk, je kan alles goed zien, niemand trapt op je hielen of beukt je omver, je krijgt geen bier over je heen.

Hoewel dat allemaal ook een beetje de charme is hahah

10 likes

Zover ik weet ( werk in de zorg) is er gewoon therapie aangeboden geworden.
Bij mijn werkgever iig wel.

Oh ik zou hier ook echt wel boos om zijn. Vertel het dan in het begin zodat jij kan beslissen wat je wil doen, blijven of niet.

Vind sowieso dat mensen zo ondoordacht zijn soms. De vriendengroep van mijn vriend hebben elkaar de hele coronaperiode, vanaf maart, constant gezien. Zonder afstand. Nu zijn er ook nog een paar op vakantie geweest en heeft een stel zaterdag a.s. opeens housewarming en geeft een andere vriend de week erop een feestje? Ik wil echt niet gaan, ook omdat mijn moeder en haar vriend beiden in een risicogroep zitten. Ik wil liever dat mijn vriend ook niet gaat omdat we toch samenwonen en als hij het dan krijgt, krijg ik het ook. Maar voel me ook zo’n zeikerd omdat we ze dus al heel lang niet zien en zij elkaar wel. Pff.

Dit ziet er eigenlijk juist heeel chill uit ipv je tussen de zweterige menigte te moeten wurmen, met links iemands haar of rugtas die aan je vastplakt en rechts iemand die in je oor staat te schreeuwen.

Edit: zie dat @EllaFitzgerald dit al zegt. Helemaal eens dus :ok_hand:

3 likes

Vandaag kwam er een vriendin spontaan langs, we bleven bij de deur / buiten maar de afstand zal eerder 1m zijn geweest. Zegt ze ineens ‘oja wij zijn net terug uit Spanje!’

Toen schrok ik ook wel even. Moet je niet sowieso in quarantaine dan ook? Na een reis?

Nee, tenzij het land waar je op vakantie bent geweest code oranje (advies) of rood heeft (plicht)

Ik vraag me ook echt af wanneer je medisch gezien geen mondkapje hoeft te dragen omdat het onveilig is, het eerste wat in mij opkomt is astma of wellicht iets waardoor het mentaal moeilijk is?

Mensen met en verstandelijke beperking kunnen hier ook een uitzondering voor krijgen.

3 likes

oh ja tuurlijk! Wel echt triest dat mensen gebruik proberen te maken van een uitzonderingsgrond waar ze overduidelijk niet onder vallen. Überhaupt het hele gezeik om mondkapjes in het vliegtuig, als je dus wel gewoon een mondkapje kan dragen? Wees blij dat je kan reizen/op vakantie kan gaan

2 likes

Heel herkenbaar dit. Mijn man is ook wat minder strikt met de maatregelen dan ik, en ik wil enerzijds niet moeilijk doen en hem zijn leven laten leiden zoals hij dat wil, maar anderzijds denk ik: ja hallo, als jij corona oploopt is de kans dat ik het krijg ook heel groot. Blegh.

1 like

Ik had laatst iets soortgelijks met een vriendin. Heb ik hier toen ook gepost. Eerlijk gezegd ben ik nog steeds not amused en boos op haar. Vond het zo gaar dat ze er zo mee omging terwijl ze weet dat ik oplet omdat ik zwanger ben.

Heb haar er toen ook direct op aangesproken maar haar daarna niet echt meer gesproken want ik ben er eerlijk gezegd ff helemaal klaar mee en het is nu al 3 weken geleden. Gelukkig geen klachten gekregen maar het gaat om het principe.

Ze deed er ook nog eens heel nonchalant over. Bah het maakt me nu weer boos nu ik dit typ. :triumph:

5 likes

Ja snap ik! Erg is dat he. Mij zou het zo logisch kijken om van te voren aan te geven van “goh mijn zusje waarmee ik in 1 huis woon, heeft klachten en is getest”

Gelukkig ben je niet ziek geworden, ik hoop dat het in mijn geval ook mee zal vallen… maar eerst even afwachten dus

1 like

Ja snap ik. Mijn vriend gaat er sowieso slechter op dan ik dat hij zijn vrienden niet kan zien, ik heb daar minder problemen mee en kan het beter relativeren. Hij is wel heel begripvol hoor maar inderdaad, je wil hem ook niet teveel opleggen of verbieden…

Maar hij kan ze toch gewoon zien op 1,5 meter? Ik weet niet of jullie samenwonen maar als dat zo is dan heeft hij niet een verantwoordelijkheid voor zichzelf maar ook voor jou en de mensen die jij ziet. Ik snap dat je hem niet alles wil verbieden maar dit kun je wel van iemand vragen hoor, vind ik.

Een goede vriendin van mij die best wel erg risicogroep is, gelooft opeens in viruswaarheid/waanzin. Ik heb mij altijd afzijdig gehouden aan die groep en gehoopt dat het zou overwaaien of in ieder geval dat mijn omgeving er niets mee zou doen. Maar de wereld is echt zooo anders in 2020.

Ja ik kreeg 2 dagen erna last van mn keel dus dacht echt dat ik wat had opgelopen, maar gelukkig trok dat toen weer weg. Hoop ook voor jou dat ze niets aan je heeft doorgegeven.

Ik ben nu wel weer bang dat alles straks in september weer op slot gaat als al die vakantievierders weer terug zijn.
Hoorde net al op het nieuws dat ze toch bang zijn voor een 2e golf in september. Top :expressionless:

1 like