Coronatopic #5

Hmm ja, daar heb je wel gelijk in. Mijn man gaat voor zijn hobby vanaf september weer iets doen wat niet op anderhalve meter afstand kan en daar zit ik best wel mee, maar het is heel belangrijk voor hem en hij denkt zelf dat de Corona-ellende nog jaren kan duren, dus hij wil daar nu al voor kiezen. Ik ben zelf wat optimistischer en denk: nu even kiezen op elkaar en het gaat wel weer voorbij, kan het idd zoals Teigetje zegt ook wat meer relativeren en ik heb ook een minder grote sociale behoefte. Anderzijds staat hij vanaf september weer voor volle klassen dus het voelt sowieso allemaal een beetje als een verloren zaak :confused:

Mijn teamsport start volgende week. Buiten het veld moeten we 1,5 meter afstand houden, in het veld hoeft dat niet. Vanaf september starten ook de wedstrijden weer. De tegenpartij kan nooit 1,5 afstand houden. Ik ben heel erg benieuwd. Vind het ook wel spannend.

Ik zit ook met m’n team sport. Voorlopig zal ik niet veel doen ivm zwangerschap, maar kreeg het toch beetje benauwd.

Tijdens het sporten hoef je geen afstand te houden. Maar als je dat nou wel wilt? Bij ons zou dat in de training best kunnen, maar in wedstrijden niet. Tenzij reglement wordt aangepast maar de bond heeft al gezegd dat niet te gaan doen omdat het nu mag. Dat houdt in dat ik dan dus tegen m’n team moet zeggen dat ik niet mee doe.
Maar dat diskwalificeert het hele team, omdat we dan niet aan het minimaal aantal deelnemers komen :cold_face:. Voelt beetje lullig dus…
Stiekem hoop ik, dat als ik weer begin (nog/dec) er weer afstand gehouden moet worden en de bond er dus iets mee moet.

Ja ik vind het ook echt lastig, ik heb wel echt heel erg zin om weer te sporten. Maar het is lastig.
In mijn sport lopen we wel eens tegen elkaar aan, of gaan we tegelijk voor het spel waardoor je wel eens op elkaar komt e.d. (dat is uitzonderlijk). Maar dan nog.

Het is wel zo dat een trainer je naar huis mag sturen (help, ik heb hooikoorts). En dan ze dan ook echt advieseren ga naar huis en laat je testen.

Vooral omdat er nu zoveel jongeren ziek zijn, en naar verwachting met amper symptomen, wordt ik huiverig. We gaan straks een seizoen in dat iedereen (licht) verkouden is. Zich een keer laat testen in week 1 en dan niet nog eens in week 7.
Weet zelf ook niet hoe ik dat zou doen; ben zelf ook wel eens 3mnd lang verkouden.

1 like

Mijn manager liet net een foto zien die hij van Mark Rutten en Jort Kelder op een terrasje gemaakt had. Hij zat naast hen en heeft hem aangesproken op het feit dat Markie geen 1.5m afstand hield van Jort :crazy_face:

42 likes

Gek inderdaad, maar ik vraag me ook heel erg af wat hier het alternatief is als je klachten echt maanden aanhouden? Bij mijn moeder op het werk (ziekenhuis) geldt ook dat als de resterende klachten geur- of smaakverlies zijn er gewerkt moet worden met een mondkapje op. Als ze dat niet zouden doen komen ze blijkbaar ernstig in de knel met personeelstekort

ik verdenk hen er ook van een huishouden te vormen.

24 likes

Dit vind ik ook echt heel erg vreemd. Snap het met het testen sowieso niet heel goed.

Ken verhalen van iemand die op de corona afdeling werkt die soms iemand 4x achter elkaar moet testen voordat de test positief is (vermoeden is zo groot op corona dat ze doortesten). Partner van mijn vriendin heeft met corona in t zkh gelegen, zij met dezelfde klachten test negatief.

Vraag me af hoe ze met een coronatest kunnen zien of het dode of levende cellen zijn. (Geen verstand van). Maar om dan weer te mogen werken… zou me als collega zijnde echt niet chill voelen.

———
Heb laatst een verjaardag afgezegd (20 mensen in een appartement). Ben sowieso nog streng en het viel toevallig ook samen met de partner van mn vriendin, was echt even spannend bij hem. Dus ik gaf dat ook nog even als argument want mijn vriendinnen houden ook allemaal geen afstand dus ik dacht, creeër nog even wat bewustwording. Reageren ze allemaal met: oh wat heeft hij dan? :roll_eyes:

Echt wat een ongelooflijk bord voor de kop joh…

3 likes

wtf echt. die huisarts zit ook in zo’n olie piramide systeem (doterra) zie ik nu, dus dan weet je wel wat voor iemand je in huis hebt. echt een hele vage vrouw

3 likes

Gisteravond waren we aan het wandelen in het park, op een gegeven moment kwamen we langs een groep hangjongeren/volwassenen die nog een beetje in de jonge fase zijn blijven hangen. Opeens geeft een gast mijn vriend een boks (terwijl ik met nog een vriendin naast hem liepen), en mijn vriend ging hierin mee. Dus toen we een stukje verder waren vroeg ik van kende jij hem, was namelijk totaal niet het type mens waar hij normaal mee omgaat. Toen zei mijn vriend dat hij liever een boks terug gaf dan dat hij straks ruzie met hem kreeg, was gewoon een onbekende. Zo raar want normaal is hij heel streng in geen handen etc geven. Hij moest meteen zijn handen wassen toen we terug waren. Vind het nog steeds zo raar.

Ik reageerde op een instagramfoto van een bekende waarop ze in een groep van zo’n 20 man staat. Hutje mutje op elkaar en vanochtend genomen. Ze woont in het buitenland en vroeg haar of ze daar geen afstandsregels hanteren (natuurlijk wel, maar wilde het gesprek openen).
Krijg ik terug: “yeh they do have rules we just choose not to follow them :slightly_smiling_face: :+1:

:face_with_raised_eyebrow:

2 likes

dat over corona is natuurlijk bullshit, maar aan de Radboud doen ze wel al een hele tijd onderzoek naar zijn methode en er zit dus wel echt iets in

Ik word er echt een beetje kwaad van, van al die feestjes etc. die ik op social media voorbij zie komen. Echt gedraag je ff zeg. Je hoeft jezelf echt niet op te gaan sluiten binnen, maar houd je gewoon ff aan een paar basic dingen. Prima dat je je vrienden wil zien, maar ga gewoon ff lekker op 1,5 meter afstand van elkaar zitten en blijf is even van elkaar af.

Als we gewoon met z’n allen ons even een klein beetje aanpassen, dan zitten we zo weer in de situatie van twee maanden geleden vlak na de versoepelingen. Dalende cijfers en een fijnere situatie voor iedereen. Als het zo doorgaat, gaan we dalijk weer lekker in de (intelligente) lockdown. Leuk, gezellig, zin in.

17 likes

Heel erg balen voor Rotown natuurlijk maar wat goed dat zij dit zo serieus oppakken. Ook al is dit eigenlijk vanzelfsprekend. Hier mogen veel horecagelegenheden een voorbeeld aan nemen.

24 likes

Ja echt goed inderdaad. Ik hoorde het ook al bij Zondebok & t Zwarte schaap (witte de with) die gaan/zijn volgens mij ook dicht.

Ik denk dat de sluiting van die vier tenten pasgeleden ook wel heeft geholpen met het besef dat het meneens is.

2 likes

Ik zie op instagram dat een van mijn yoga-docenten een een 2-daagse yoga retreat organiseert maar het ziet er niet uit alsof ze afstand van elkaar houden. Ze zitten ook met een groepje deelnemers in een huisje. Dus ik sla haar lessen de komende weken maar even over. En ik hoop maar dat ze geen corona oploopt want dan zou ze ook nog andere docenten of deelnemers aan de les kunnen aansteken. Misschien beetje overdreven maar waarom nemen mensen gewoon bewust dit risico?

Het was nu toch sowieso verplicht dat horeca twee weken dicht ging als er sprake was van een besmetting? Maar wel goed dat ze het dus ook daadwerkelijk doen.

Ik dacht alleen bij meerdere besmettingen. Maar Rotown neemt ‘t zekere voor het onzekere

1 like

Ah oke!