Coronatopic #5

Was laatst bij een koffietentje omdat ik met klanten moest afspreken en ik koos een tafeltje uit, vroeg aan degene die er liep (volgens mij de eigenaar) hoe we het beste de 1.5 meter konden waarborgen omdat er zo twee mensen zouden komen uit een ander huishouden en toen werd ik halverwege die laatste zin onderbroken met “shhhhh jullie behoren gewoon tot één huishouden.” Inclusief dikke knipoog.

Eh. Nee? Echt zo lomp.

9 likes

Vind echt zo raar dat mensen op die manier de hele situatie benaderen. Echt idioot. Hoe heb jij toen gereageerd?

Wij wonen inderdaad samen. En ja hoor, wat mij betreft kan hij ze inderdaad zien, mits op 1,5 meter. Maar zijn vrienden letten daar dus totaal niet op en aangezien mijn vriend geen ruggengraat heeft in zulke situaties bij zijn vrienden (dat zegt hij zelf ook), heb ik het liever gewoon helemaal niet. Maar het is gelukkig ook niet zo dat we er echt discussies over hebben hoor, hij respecteert mijn overwegingen hierin. Vind het zelf alleen vervelend omdat ik dus wel merk dat hij het moeilijk vind om ze zolang niet te zien.

1 like

Beetje ongemakkelijk lachen en “ik hou toch graag de 1.5 meter aan.” :woman_shrugging:

1 like

Ik ben niet in zo een situatie terecht gekomen maar ik ging maandag avond naar een terras met een vriend en er werd niets aan ons gevraagd. We hoefden ook geen gegevens achter te laten wat nu dacht ik verplicht was

Maar je kunt het aantal cases niet 1 op 1 vergelijken met de eerste golf… Dit omdat we nu enorm veel meer testen.

Maargoed, wil niet zeggen dat het nu lekker gaat ofzo

Als ik dat plaatje zo zie lijkt het (nog) geen exponentiële verspreiding, maar het is wel lastig te zien

2 likes

Ja man. Wij zouden ook in april weg maar helaas. Nu in oktober geboekt naar frankrijk in een hutje op de hei, maar ik hoop toch echt dat we niet twee weken in quarantaine moeten daarna want met een eigen zaak is dat natuurlijk geen optie. Of nou ja de vakantie is dan -weer- geen optie.

Ik ben er ook goed klaar mee en hoop dat de storm echt snel gaat liggen. Maar met de herfst in zicht wel een beetje eng.

Ik heb vorige week onverwacht een familielid verloren (niet aan corona) en man ik hoop echt dat deze pandemie snel voorbij is want ik vond condoleance/begrafenis op 1,5 meter echt heel zwaar en naar en hoop dat dat echt iedereen bespaard blijft. Het is nu natuurlijk wel wat minder streng dan het was (er mochten nu bijv. 60 mensen komen) maar dan nog, dat je zo “kaartjes moet verkopen” voor een begrafenis en dan niet eens mensen een knuffel kan geven viel mij echt wel zwaar.

3 likes

Fijn dat je er zelf niet zo’n last voor gehad en een mooi afscheid hebt gehad, passend bij je familielid. Weet ook niet of ik me beter voel hierdoor, want het past eigenlijk helemaal niet bij degene die overleden is of onze familie/omgeving, dus daar heb ik niet zoveel aan. Als we behoefte had aan een hele kleine kring hadden we dat vast zo gedaan, maar dat was bij ons niet het geval. Maar goed misschien een geruststellende gedachte wel dat het niet voor iedereen zo vervelend is, want het zal nog wel een tijd de realiteit zijn.

1 like

Wauw, wat absurd dat mensen boos worden op de boodschappenbezorger voor zoiets doms. Toch te triest voor woorden. Til even lekker zelf die boodschappen naar binnen (mits je dit kan uiteraad).

In het gebrek aan visie kan ik me inderdaad heel erg vinden. En vind het ook we heel erg lastig dat er nog zo weinig bekend is.
Man van een vriendin heeft heel erg corona, zij dezelfde klachten maar 2x negatief getest. Nu heeft ze net de uitslag van haar bloedonderzoek gekregen en heeft ze wel degelijk antistoffen in haar lichaam. Hoe betrouwbaar zijn die tests dan echt… en in hoeverre is iemand dan besmettelijk geweest als de test negatief is.

Ik vind dat je hier toch ook wel weinig over hoort. Net als dat aerosolen verhaal, RIVM laat daar ook nog vrij weinig over los terwijl dit door verschillende wetenschappers steeds vaker wordt aangehaald.

2 likes

Ik herken het wel hoor (woon ook in BE). Ook dat je niet samen in de winkel binnen mag, maar je mag wel op café/restaurant? Ik wil graag met mijn vriend naar Ikea om dingen voor ons huis uit te zoeken, maar dat mag dan niet.
Ik probeer me er zelf aan te houden qua afstand met mensen en niet af te spreken, maar qua mondmasker gebruik ben ik echt laks. Als ik 's ochtends alleen in Brussel naar mijn werk ga, voelt het gewoon zinloos om een masker op te doen met niemand om mij heen.

Ik vind dit echt een ongepaste reactie op het verhaal van @Chuckie. Je kunt jullie situaties toch niet vergelijken, voelt alsof je haar rotgevoel weg wilt wuiven omdat jijzelf en positieve ervaring had met een kleine uitvaart. Daar kun je in een normale situatie zelfs voor kiezen, maar andersom kan dat nu niet. Sorry, vind het heel rot dat je zelf ook een uitvaart hebt gehad in deze rottijd, maar deze reactie met leed vergelijken krijg ik echt een rotgevoel over

5 likes

Hm ja ik denk dat iemand een beter gevoel geven sowieso niet echt gebeurd door een “andere” of “positieve” kant te belichten bij het verlies van een naaste, want dat is ongeacht de omstandigheden altijd naar en niet onderling te vergelijken. Maar ik had wel door dat je er geen slechte intenties mee had dus het heeft me niet heel heftig geraakt nu.

6 likes

Omg ja dit slaat echt alles.

2 likes

@Chuckie @MACdonalds Ik realiseer me nu dat het wellicht een ongepaste reactie was. Dit is nooit mijn intentie geweest. Ik heb mijn reacties verwijderd.

4 likes

Echt serieus leer fucking lezen voordat je inderdaad met woorden als "intelligent"gaat dwepen.

Maar… hoe goed werkt dat hier nou eigenlijk? Tis natuurlijk allemaal heel lastig te vergelijken op dit punt maar ik heb nou niet het idee dat we ons in Nederland nou beter aan lockdownmaatregelen houden/hebben gehouden dan in landen waar de lockdown niet als ~intelligent~ bestempeld was.

Ja zeker, ik mis eerder de gezelligheid van naar interieurwinkels te gaan en samen stoelen/zetels/… uit te testen en kritiek geven op lelijke dingen :sweat_smile:

Ik snap wat je zegt dat het zinloos voelt. Hopelijk snel positieve cijfers en logischere maatregelen!

1 like

Dit klinkt in ieder geval hoopgevend :partying_face::crossed_fingers:t2:

3 likes