Coronatopic #5

Zolang mensen zich zelfs in een ziekenhuis nog niet aan de daar geldende afspraken kunnen houden… Heb ik er een hard hoofd in dat we geen 2e golf krijgen.

4 likes

Het maakt mensen echt geen donder uit of ze in een ziekenhuis zijn, kan ik je uit ervaring vertellen. Bij ons zijn de afspraken nu dat je één bezoeker op je kamer mag hebben (dan kun je nog anderhalve meter afstand waarborgen) maar dat bezoek elkaar wel mag afwisselen. Hoe vaak ik wel niet zie dat er toch twee of drie mensen zijn (‘ja, maar mijn vrouw had vervoer nodig, dan mag de buurman toch ook wel even binnenkomen?’) of dat mensen ronduit zeggen ‘ja, ik ben klaar met corona’ of ‘ik maak zelf mijn eigen regels wel’…
Alsof ik niet klaar ben met de regels en zin heb om de hele dag politieagentje te spelen?! Mijn vertrouwen in de mensheid is echt zo gekelderd de afgelopen weken…

8 likes

Ja echt te triest voor woorden. Je bent notabene bij zieke mensen op bezoek… die dus een zwakker immuunsysteem hebben meestal :woman_shrugging:t2:

Dat is meestal ook mijn weerwoord, en dan zeggen ze ‘ja, maar ik heb geen corona!’ :roll_eyes:
En dan kun je een hele discussie gaan voeren over dat mensen ook asymptomatisch kunnen zijn maar wel besmettelijk, dat de regels er niets voor niets zijn, etc. Maar dat levert niks op, kost je veel tijd en frustratie en sommige mensen worden er heel agressief van :woman_shrugging: Gelukkig kan ik als het echt uit de hand loopt altijd nog de beveiliging bellen :sweat_smile:

1 like

Ik heb geen geduld voor driekwartier filmpje, maar wat vind je precies onduidelijk aan de PCR test?

3 likes

Pfff iemand die ik ken deelde een FB bericht uit zo een anti corona groep. Over mondkapjes op de middelbare school. Ik ging even de reacties lezen, de mensen die er op reageren kunnen beter massaal terug naar de middelbare school. Nog nooit zoveel spelfouten bij elkaar gezien :see_no_evil: En alle reacties zijn elkaar gewoon na praten, niemand zegt ook maar iets zinnigs.

Echt ieder zijn eigen mening hoor, maar die groep noemt iedereen die wel de regels volgt schapen. Maar ik vind wat er in die groep gebeurd juist schapen gedrag :sweat_smile:

Ja dat klinkt super Amerikaans ‘pak je persoonlijke spullen maar van je bureau, lever je pasjes/sleutels/laptop in en veel succes in je verdere leven’. Welke sector is zij werkachtig (mits dat niet te privé is)?

Wow dat is echt super heftig :scream:

Vraag me wel af hoe dat bedrijf dit gedaan heeft. Staan de juiste afspraken in de cao of hebben ze afspiegeling gebruikt.
Maar wel heftig zo ineens!

Ik wil dit soort filmpjes geen views geven, maar gaven ze ook bronnen/bewijs voor de ineffectiviteit van de pcr test?

… echt geen woorden hiervoor

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik hierop moet zeggen. Ik wil eigenlijk gewoon gaan schreeuwen.

5 likes

wat

Mensen zijn gestoord :scream:

Ik ben bezig met het foto album van onze zoon (1.5) en nu dus in maart. En echt zo gek om daar dan een stukje te schrijven over wat er nu/toen gaande was/is!
Ik probeerde me ook in te beelden hoe hij dat eventueel terug leest over 20jr! En wat we dan weten over hoe dit verlopen is enzo. Gek idee…

6 likes

lijkt me inderdaad gek!

Vind het trouwens nu al heel raar om aan maart terug te denken, bijna niet meer voor te stellen ofzo? Toen het echt zo mega rustig was op straat, en dat hamsteren in de supermarkt… lijkt nu al heel lang geleden en surrealistisch!

3 likes

Ik volg iemand op instagram die in Barcelona woont en nu in Nederland is. Volgens mij kwam ze hier aan toen er al een code oranje gold voor Barcelona.
Niet voor haar denk ik, ze spreekt af met mensen hier in NL en dichtbij… ze heeft echt veel volgers dus lekker goede voorbeeld.

Ik heb het ook moeilijk om mij aan de regels nog te houden omdat ze dus zo onduidelijk en niet rechtlijnig zijn. Het is ook in elke gemeente anders, ik snap er niks meer van.
Ik moet op het werk al 80% van de tijd mijn mondmasker opzetten, en ik ben dat zo beu… moet ik het in de winkels ook nog is opzetten :expressionless: Ik woon gelukkig dichtbij de grens met Nederland, dus ik ga tegenwoordig vaak daar boodschappen doen omdat het daar nog zonder mondmasker kan (soryy Nederlanders :no_mouth:).

Mijn bubbel is ook wel groter dan 5. Mijn vriend en ik zijn aan het bouwen, en er komen geregeld al eens familieleden helpen in ons huis… :thinking:

Ik heb met mijn vriend regelmatig discussies hierover. Ik zie dat de scherpe kanten overal steeds meer naar boven komen en de lontjes steeds korter. In heel Europa is het steeds meer aan het rommelen en ik geloof best dat er weer een oorlog gaat komen. Mijn vriend echter niet en ziet het veel rooskleuriger in.

Is hier iemand op vakantie geweest met het vliegtuig en ben je toen in quarantaine geweest daarna?
Vriend gaat op vakantie en het lijkt mij ook handig als we elkaar dan daarna niet zien, maar hij heeft het over paar dagen. Maar hoeveel zin heeft dat als het er geen 14 zijn. :sweat_smile: Vraag me sowieso af wat iedereen doet die in een vliegtuig is geweest. Ik vind het idee van een vreemde op 15 cm van je af echt geen prettig idee. Zou zelf komend jaar niet met het vliegtuig gaan, maar heb het idee dat je nu door bekenden die wel gaan toch ook meer risico loopt.