Het irritantste vind ik dat mensen het hebben over “ik moet” en “regels volgen” ja dat is ook, maar come on zeg zo komt t over alsof de overheid je wil pesten of straffen? ??
Hallo het is voor ons gezondheid, voor jezelf + o ja we zitten in een pandemie he.
Rutte heeft het zelfs nog geprobeerd in Jip en Janneketaal he: wijs op reis.
Maar misschien dacht ze net als op de heenweg een busje te krijgen? Ze ging naar een begrafenis dus ook niet bepaald een gezellig uitje. (Misschien heeft ze wel op de begrafenis allerlei mensen geknuffeld en het daarom opgelopen. Dat is wat anders.
Ik vind het soms zo lastig, deze mensen houden zich aan de regels van de overheid dus daarin doen ze niks verkeerd. Of we moeten de regels strenger maken en anders dan accepteren dat mensen ook nog corona kunnen oplopen. Mensen die nu op vakantie gaan naar een land waarvan je kan inschatten dat het eens code oranje wordt daar heb ik dan totaal geen medelijden mee. Maar ik begreep net dat België de provincie Utrecht ook als code oranje heeft aangemerkt. Heb nu niet direct het idee dat ik ‘gevaar’ loop maar dat is ook omdat ik er woon
Nee kijk, als jij je aan de regels wil houden maar het bedrijf waar jij gebruik van maakt (taxi, restaurant, etc.) doet dat niet, dan MOET je de regels wel overtreden snap je? Er is dan GEEN weg meer terug. Je kunt dan niet zomaar weglopen en zeggen: ‘Het spijt me maar wij willen geen gebruik maken van uw dienst als u zich niet aan de coronaregels houdt.’ Je MOET dan meedoen en het liefst daarna openbaar klagen.
Hypocriet? Ik zeg toch niet dat ik het ze niet gun? Ik zeg alleen dat als je roept “ik blijf thuis” je dan niet heel Nederland door moet reizen, want dan verspreidt je net zo goed het virus. Ik heb er nog rekening mee gehouden door keurig 2 weken thuis te blijven dus ik snap niet wat er hypocriet aan mijn bericht is.
Ach arme schat, gingen ze niet vóór haar bellen? Ze moest zelf haar familie bellen dat ze iets niet zo handigs had gedaan. Tja, dat is ook niet zo fijn om te doen. Iets met verantwoordelijkheid?
O niet goed gelezen en te impulsief gereageerd. Excuus.
Ben het er mee eens dat je dan alsnog geen gebruik hoeft te maken van de services van dat bedrijf. Maar vind dit ook wel echt flauw hoor. Bedrijven hebben net zo goed een verantwoordelijkheid en er zijn genoeg kut bedrijven die schijt hebben. Zou het ook wel echt fair vinden als die worden aangepakt. Maar ja ondernemers zijn heilig in nl dus dat gebeurt niet.
Het gaat erom dat mensen gebruik maken van een dienst waar ze makkelijk van kunnen weglopen en dan het bedrijf de schuld geven dat zij zich door dat bedrijf niet aan de coronaregels hebben kunnen houden. In het geval dat een bedrijf bijv. werknemers dwingt om te werken met klachten, dan vind ik dat je gelijk hebt. Ik vind dat je überhaupt wel gelijk hebt dat bedrijven ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen natuurlijk, maar je kunt niet een restaurant of een taxi achteraf de schuld geven dat je te dicht op andere mensen moest zitten hoor… daar doe je nog altijd zelf aan mee. Je kunt ook weggaan en eventueel een melding maken.
Maar dit is dus ook helemaal niet zo. Die percentages liggen anders. Ik vind het wel kwalijk dat dat dan als opiniestuk mag, is geen opinie meer maar gewoon verdraaide feiten.
En sowieso vind ik het heel makkelijk praten om het zo theoretisch te bekijken.
Een melding bij wie? Ik ben het wel met je eens hoor dat je niet moet doen alsof je zelf geen enkele verantwoordelijkheid hierin hebt. Maar vind het wel echt te makkelijk gedacht. Je zou er gewoon vanuit mogen gaan dat als jij gebruik maakt van een dienst die bedrijven zich aan de regels houden en de juiste voorwaarden scheppen om op een veilige manier daarvan gebruik te maken. Als ze dat niet doen zouden we op die bedrijven moeten zeiken en uitsluitend mensen de schuld geven.
Als het bijv. om een restaurant gaat kun je dat gewoon bij de politie of bij handhaving melden als je dat zou willen.
Ik heb al heel vaak gezien dat mensen naar een restaurant gaan als niet-huishouden en dan verontwaardigd zijn/klagen dat het restaurant niet vraagt of je een huishouden bent. Sorry maar als je dan gewoon gaat zitten en vrolijk drie gangen uitspeelt maar wel achteraf gaat klagen dat het restaurant het niet goed deed, dan ben je wat mij betreft echt een sukkel hoor. *De verantwoordelijkheid ligt juist bij zowel bedrijven als mensen zelf. Maar goed, agree to disagree denk ik.
Huh ja maar dat is totaal iets anders. Dan hou je jezelf niet aan de richtlijnen en ga je iemand anders de schuld geven terwijl als je je gewoon aan de regels had gehouden je wel op een veilige manier had kunnen eten. Dit was toch een reactie op die taxi’s waarin dat bedrijf geen enkele maatregel had genomen om hun klanten veilig te vervoeren. Dan vind ik het omgedraaide wereld als we eerst naar de mensen gaan wijzen ipv naar het bedrijf.
Maar je stapt toch zelf in die taxi? Je kunt toch ook vragen om een extra taxi of zeggen dat je zo niet meegaat. Sorry maar ik snap echt niet wat het verschil is. Ik wijs niet eerst naar de mensen en dan naar het bedrijf. Het bedrijf zit fout, maar als je instapt en achteraf gaat klagen ben je als persoon net zo goed fout. Haha, sorry dat ik er nog steeds op inga maar ik snap gewoon echt niet hoe mensen denken dat hun eigen verantwoordelijkheid compleet verdwijnt zodra ze gebruik maken van een dienst die zich niet aan de regels houdt.
Het verschil is dat je je als klant/burger aan de regels houdt, maar je daarin afhankelijk bent van de maatregelen die bedrijven moeten nemen. Als ik naar een restaurant ga en zij hebben de richtlijn dat je niet met meerdere huishoudens mag komen eten en zij communiceren dat, dan zit ik “fout” als ik ervoor kies om daar schijt aan te hebben. Als taxibedrijven communiceren dat zij spatborden in hun taxi’s plaatsen en na elke rit hun auto reinigen en ik kies ervoor om onder die voorwaarden gebruik te maken van hun service en dan blijkt dat zij zich daar niet aan houden vind ik dat het bedrijf daar in eerste instantie op moet worden aangesproken. Vind het weer een aparte discussie of je dan slim bezig bent om wel gewoon van al die services gebruik te maken als je weet dat ze zich niet aan de regels houden haha. Maar goed, maakt niet uit verder. Ik heb gewoon een beetje een hekel aan bedrijven die denken dat ze boven de wet staan haha
Als ik heel erg wil zeuren, dat staat hier niet: regels
Wel dat ze een niet medisch mondkapje had moeten dragen.
Het is soms zo makkelijk te oordelen van wat iemand had moeten doen in bepaalde situatie. Ik probeer me ook zo goed mogelijk aan de regels te houden maar of ik dat altijd helemaal perfect doe…vast niet.
Ze had inderdaad beter niet in kunnen stappen en op een andere taxi wachten. En vooral er niet over klagen op internet. Maar dat ze geschrokken is het toch opgelopen te hebben terwijl je denkt voorzichtig te zijn, dat kan ik me wel goed voorstellen.
Denk dat ik voor deze zaak wat meer coulance had omdat ze naar een begrafenis ging. Had er een dagje Efteling gestaan had ik ook wat anders gereageerd denk ik
En ‘streng’ is echt niet verkeerd in deze periode. Juist goed, je bent voorzichtig voor jezelf en anderen.
Ik denk ook niet dat er zo’n oplossing komt, wel jammer, want 80-90% van de keren dat ik met mensen in 1 ruimte ben is op het werk, van directe collega’s hoor ik het wel als ze positief zouden testen, maar als ik naast een flexverpleegkundige bijv. zit te werken die positief test kom ik daar nooit achter denk ik.
Mischien een hip rap nummer zodat de kids het ook begrijpen.
Ow wow prachtig ik ga dit zeker tegen all mijn vrienden zeggen.