Coronatopic #5

Ik vind het zo gek dat je je zonder klachten niet kan laten testen, omdat het onbetrouwbaar zou zijn. Maar dat tegelijkertijd op bijv het vliegveld iedereen zonder klachten testen kan doen en dan vervolgens niet in quarantaine hoeft bij een negatieve uitslag?

Ik zat misschien in een besmettingsketting, degene die het mij misschien gegeven kon hebben heeft zonder symptomen een test gedaan en zijn uitslag was negatief (7 dagen na de mogelijke besmetting). De ggd zegt tegen mij dat het niet betrouwbaar is en dat ik nog afstand moet houden van mensen. Ik hoef sws niet in quarantaine van de GGD, maar heb dat afgelopen week wel gedaan. Nu nogsteeds. Dan ben ik echt een mega brave burger ofzo? Ik voelde me echt schuldig als ik buiten liep om voorzichtig een frisse neus te halen :’) Nog steeds geen symptomen overigens na 8 dagen. En die man die het me gegeven kon hebben ook niet, na 12 dagen.

Ah geld het niet voor oranje?
Ik hoorde net van andere mensen dat ze bij een negatieve test gewoon door mochten nl. Maar weet die situatie niet helemaal. Verwarrend allemaal.

Ik ben benieuwd wat ze morgen in de persconferentie gaan zeggen. Ik vind ook dat het vrij laat gecommuniceerd wordt, voor mijn gevoel was het bij de vorige persconferenties al eerder gecommuniceerd (maar dat kan aan mijn geheugen liggen). Ik hoop eerlijk gezegd dat ze consequenter gaan zijn qua maatregelen instellen i.p.v. adviezen geven, want blijkbaar lukt het toch een deel van de mensen niet om de adviezen op te volgen. Maar ja, of die maatregelen dan te handhaven zijn, zijn natuurlijk ook de nodige discussies over

2 likes

As we speak zit ik in een coupé waar bijna niemand zijn mondkapje (correct) op heeft :woman_facepalming:t3::woman_facepalming:t3:

Ohhh ik kan niks over een persconferentie vinden, of is dit voor België?

Zag het in de app van NOS.

2 likes

Ah kreeg net een melding idd, thanks!

Ik heb even een vraagje. Dat corona formulier van België, is dat alleen voor de Belgen zelf? Of moeten Nederlanders die een weekendje naar België gaan dat ook invullen? Internet is weer eens niet duidelijk.

Ook als je als Nederlander naar België komt dien je dat formulier in te vullen.
In deze link staat het uitgelegd: https://travel.info-coronavirus.be/public-health-passenger-locator-form

Amsterdam komt vanavond met nieuwe coronamaatregelen, nou dat snap ik wel als ik bijvoorbeeld dit artikel lees

“De nachtclubbranche is de enige sector die vanwege de coronamaatregelen nog niet open mag, maar niet elke ondernemer houdt zich daar ook aan. Volgens diverse bronnen is uitgaan op de oude manier nog steeds op verschillende plekken mogelijk. Zo ook bij Radion, waar een medewerker vrijdagnacht vanaf het podium liet weten dat iedereen het eerste uur naast zijn stoel moest dansen. “Daarna mogen jullie losgaan.” Bij Vunzige Deuntjes bij Lofi luidde het dringende verzoek om geen foto’s en video’s te maken van de polonaise die gaande was. “We willen niet in de problemen komen,” aldus een medewerker.”

Echt genant man jezus

13 likes

Die verklaringen waar die eigenaar mee komt zijn ook zó ontzettend sneu en doorzichtig. Dit soort excuses en ~beterschap beloven~ en ondertussen gewoon doorgaan met de regels aan z’n laars lappen. Ugh, echt het type mens waar ik de grootste hekel aan heb.
Ben overigens benieuwd naar de maatregelen die Halsema gaat aankondigen en hoe de handhaving daarop gaat zijn.

Steven Vermaas, mede-eigenaar van Disco Dolly en eigenaar van Meneer Nieges en de Bloemenbar, zegt dat telefoons worden afgeplakt omdat ‘uitgaan niet zo spetterend meer is’. “Met de nieuwe regels heb je halflege zaken, dat is geen promotie

Over het feit dat zaterdagnacht niemand een tafel kreeg en het een uitgaansavond als vanouds leek, zegt Vermaas: “Vanuit ons wordt er alles aan gedaan om de richtlijnen te handhaven. Als dat niet gebeurt, dan is dat kwalijk. De managers gaven na intern overleg eerlijk toe dat ze tussen 01.00 uur en 02.00 uur de controle verloren.” Disco Dolly heeft beterschap beloofd.

Als het nodig is om de maatregelen aan te scherpen dan is dat natuurlijk nodig, maar als dit de reden is dan vind ik dat wel echt kut hoor. De meeste Amsterdammers hebben hier niets mee te maken. Ik hoop vooral dat de horeca ondernemers controles krijgen maar dat de nieuwe maatregelen niet gaan inhouden dat Amsterdamse verzorgingstehuizen geen bezoek meer mogen ontvangen of iets met de scholen o.i.d.

1 like

Valt me tegen van de RADION

1 like

Ik denk niet dat dit specifiek de reden is hoor! Denk dat de reden van nieuwe maatregelen gewoon het stijgende aantal besmettingen is. Ik heb nu ook steeds meer mensen om me heen die positief getest zijn terwijl ik eerst nog niemand kende in mijn omgeving die het had.

2 likes

Ja mij ook echt hoor, had daar twee weken terug nog op het terras gezeten want dacht is toch wel sympathieke tent die ik wel wil steunen en op het terras leken de maatregelen goed nageleefd. Maar goed als dat personeel ook bij die avonden staat
 laat maar hoor

Volgens mij is er voor het eerst nog amper iets gelekt over de persconferentie? Ben daarom wel erg benieuwd!

1 like

God ik ben zo benieuwd of en zo ja wat er komt

Edit: oh sowieso nieuwe maatregelen dus

Ik ben benieuwd. Heb volgende week een crematie en een bruiloft.

Geen polonaises meer :sob:

10 likes

Et gaat wel om 1.5 meter afstand te houden.