Coronatopic #5

Ho ho, het zeer, zeer dringende advies he

4 likes

Rijtje mensen buiten en als er 1 naar buiten komt mag de volgende naar binnen😂

1 like

Hmm ik heb zondag een familiedag dus denk niet dat dat nog door mag/kan gaan

Maar ja wat kun je anders doen dan een dringend advies geven? Hoeveel mensen iedereen thuis ontvangt valt niet te controleren natuurlijk, dus meer dan een advies kan je ook niet geven. Hopelijk zien mensen de ernst (weer) beter in nu.

8 likes

Ik word zo moedeloos van “het beroep doen op de burger” en ik snap het ook wel want hoe pak je zoiets aan? Er moet een stap terug worden genomen maar hoe beĂŻnvloed je wat er achter gesloten, privĂ© deuren gebeurt? Maar zo veel mensen die zich daar 0,0 van aantrekken, die alles maar zelf willen bepalen
Ik ben het zo zat, maar de groep die zich er niks van aantrekt lijkt ook alleen maar groter te worden :pensive:

6 likes

Ja steeds meer mensen denken dat bepaalde dingen niet voor hen gelden. Zie bij veel collega’s ook de hele tijd foto’s voorbij komen waarbij ze een groep mensen knuffelen en de hele tijd afspreken met allemaal mensen zonder afstand te houden

Ja dit doet een collega van me ook (ook nog eens uit Rotterdam) en daar zit ik wel elke week mee op kantoor in dezelfde ruimte. Vind het echt stom

1 like

Ik snap er niks van. Mag je nou wel een feest geven of niet?

Niet dat ik naar een feest ga hoor, ik kijk wel uit. Maar ik vind het nu zo vaag omschreven?

Snap idd niet dat een bruiloft enzo gewoon weer mag en deze niet weer teruggeschroefd worden tot (wat was het?) 30
?

En dat alle contact sporten enzo 18+ gewoon weer mogen starten - binnen - vind ik ook gekkigheid. MaarJa. Corona weer exact of iemand een acro / dans lift aan het oefenen is en wanneer het om een familie bbq gaat natuurlijk.

(Edit: mag al vanaf 1 juli maar in praktijk starten veel groeps/contact sporten nu gelijk met het schoolseizoen pas weer binnen op
)

3 likes

Wat een vage shit weer zeg pfff. Ik heb over enkele weken ook een bruiloft.:woman_shrugging:t3:

1 like

Ik heb vrijdag een bruiloft en voor mij hoeft het niet zo, maar ik ga toch wel door sociale druk. Zwak, I know.

2 likes

Kan je niet doen alsof je verkouden bent? Dan willen ze vast liever dat je wegblijft? :thinking:

1 like

Buiten dat ik de regels nog niet helemaal snap en het idee heb dat het een advies is, vind ik het zo kut dat je dan weer beperkt wordt tot 6 mensen op fatsoenlijke afstand omdat een bepaalde hoeveelheid mensen heeft besloten dat lekker knuffelen met z’n 50 wel weer kon. Vind ik zo’n verschil

Ik vind het zooo kut dat er nog steeds geen perspectief is voor op kantoor werken
 Waar mag dat nou niet als je gewoon afstand houdt? Had eerst het gevoel dat het te maken had met risico op besmetting in ov, maar ik hoor helemaal nergens terug dat dat een plek is waar mensen vaak besmet raken

2 likes

Dat is al vanaf 1 juli.

Jaa I know! Ik doe zelf zo’n sport en geef er les in. Maar vind het gek dat dat soort dingen niet teruggedraaid worden.

Edit: maar in praktijk starten de meeste nu vanaf het nieuwe seizoen weer. Daarom schreef ik: “weer mogen starten”. Beetje verwarrend idd van me

Oh zo. Dat haalde ik niet echt uit je bericht :wink:
Maar ik vind dat zelf ook zo’n rare situatie. Mijn man doet een worstel-sport en ik snap echt niet dat dat mag, maar hij moet wel afstand houden de rest van de dag. Nogal vreemd.

1 like

Ik denk dat het voor het gros van de bedrijven heel moeilijk is om die 1.5m te handhaven. Niet alleen kom je toch sneller in elkaars “aura”, je raakt dezelfde oppervlakten aan (deurklinken, koffiezetapparaat, alles op het toilet) en dingen als in de lift staan worden nogal ingewikkeld.

Bij mijn man hebben ze het kantoor (zo zeggen ze zelf) Corona proof gemaakt. Daar waren richtlijnen voor zeiden ze? Geen idee waar en/of dat de branche die bijv zelf geschreven heeft hoor?

Ze hebben alle deuren tussen gangen en bijv kantine er uit gehaald. En bij de wc “ingang” (dus niet de hokjes).
Spatschermen en minder kantoor plekken.
1 looprichting en bij elke deur die niet weg kon zo’n desinfectie pompje ofzo?

Maar goed, ze stimuleren het thuis werken als nog maar als je wilt komen, omdat je thuis geen goede plek hebt of omdat overleg even handiger is voor een project ofzo, dan kan het zo veilig mogelijk is het idee geloof ik :see_no_evil:

Ja dat is misschien ook wel weer zo.

Maar ik vind het heel lastig. Ik ben echt gek op mijn collega’s en haal veel energie aan ook de informeren contacten. Maarja

Bij mijn werk waren al hele strikte plannen gemaakt voor hoe we het in gingen vullen als het per 1 sept versoepeld zou worden. Nou niet dus

2 likes