Haha ja beetje jammer is dat. Iedereen bedenkt zn eigen standaarden
Zijn er bedrijven/branches die moeten thuiswerken en waarbij dat super nadelig is? Heeft iemand hier daar bijvoorbeeld last van? Bij ons is het wel te doen maar merkte je in het begin wel dat er geen stagiaires en nieuwe mensen aangenomen werden. Nu het langer duurt wordt er vanuit huis stagegelopen en ingewerkt zo veel dat kan. Veel mensen in mijn omgeving vinden het wel ontzettend kut, maar ja dat is corona natuurlijk gewoon. Maar vroeg me dus af of er groepen onder lijden.
*sorry dit is misschien nogal ignorant maar ik ken weinig mensen die niet een standaard kantoorjob doen en wel thuis moeten werken.
Ik werk bij de kinderbescherming en het uitgangspunt is thuiswerken. En het uitgangspunt is dus ook kinderen/ouders telefonisch spreken ipv persoonlijk … Dus ja, dat doet wel iets met de kwaliteit van je werk
Nou die maatregelen voor Amsterdam stelden ook weinig voor he?
Hartjes zijn voor support hoor, niet omdat ik het leuk vind.
@Noodle zo lastig. Zou je ze zelf liever wel spreken? Ik heb een vriendin die psycholoog is in een instelling en die moet juist weer cliënten ontvangen, maar zij heeft het vanwege haar eigen veiligheid liever online. Het lijkt me echt naar dat er een keuze gemaakt moet worden tussen je eigen veiligheid en de kwaliteit van je werk als je werk draait om anderen helpen.
Ja he? Ik had ook hele strikte maatregelen verwacht met hoe het was aangekondigd maar dat zijn het echt helemaal niet…
Heb morgen een verjaardag, die vanwege de nieuwe maatregelen naar buiten (een grote tuin) verplaatst is, maar nog steeds met meer mensen dan het max (geadviseerde) aantal personen. Omdat m’n ouders tot een risicogroep behoren en ik hen wil blijven zien, heb ik mezelf net afgemeld. Voelt heel dubbel. Aan de ene kant natuurlijk goed en verstandig dat ik gewoon het advies opvolg, aan de andere kant stom omdat ik volgens mij de enige ben die me om deze reden afmeld.
Ja ik zou ze graag persoonlijk zien! Ik kan prima met mensen in gesprek met 1.5 meter ertussen en een scherm. Dat is al tien keer beter dan via de telefoon…
Mijn kantoor doet nog steeds aan een 50% bezetting.
Ik ben benieuwd of daar verandering in gaat komen. Morgen eens vragen aan mijn manager.
Op kantoor zijn wel maatregelen genomen. Alsin alle bureaus uit elkaar. Loop routes. 1 iemand tegelijk in de wc ruimte. Overal desinfectie. Altijd tafels schoonmaken als je ergens anders hebt gezeten dan je eigen plek.
Maar ik vind het nu toch weer anders? We kunnen thuis werken. Al vind hogerop van niet, omdat er productie moeten kunnen ondersteunen. Er gaan veel collega’s weg de komende tijd. Dus werkoverdracht is wel gewenst.
Hmm ja wij merken wel echt wat met meer thuiswerken (om zeker van te zijn dat we op werk 1,5 m afstand kunnen houden doordat er minder mensen zijn). Werk in een laboratorium dus dat kan echt niet thuis, en er woren nu wel echt flink minder experimenten gedaan
Pfff ik vind het ook onbegrijpelijk. Toeristen blijven gewoon welkom want anders is het ‘desastreus’ voor de hotelbranche. Nou sorry volgens mij kunnen we echt wel wat hotels missen. Als het gaat om de culturele sector of evenementen branche is het ‘volksgezondheid gaat boven alles’ maar toeristen hutje mutje in een rondvaartboot proppen is geen probleem
Ik vraag me af hoeveel zo’n maximaal 6 personen-advies helpt. Voor mijn gevoel zit het probleem bij de groep mensen die nu de richtlijnen niet opvolgen en bijv. gewoon naar feestjes gaan, geen afstand houden en en elkaar begroeten met drie zoenen. Die gaan dit advies ook niet opvolgen verwacht ik. En de mensen die zich wel braaf aan de regels houden worden nu juist nog meer beperkt.
Ik denk dat het totaal geen nut heeft inderdaad door die groep mensen. Die zullen nog steeds geen afstand houden, feestjes geven etc. Voor mijn gevoel wordt die groep ook steeds groter
Ik ben voor nu blij, want ik trouw volgende week vrijdag. We houden ons streng aan de regels, maar was heel bang dat er weer een limiet op het aantal mensen zou komen…
Precies. Mijn broertje keek de persconferentie via youtube (denk ik? In ieder geval ergens met live reacties erbij) en hij zei dat er echt zoveel reacties voorbij kwamen als ‘hahaha rutte denkt echt dat we ons daaraan gaan houden’ enzo. Mensen die zich er niet aan willen houden, gaan dat nu ook niet doen.
Ja je hebt gelijk. En zo brokkelt het draagvlak voor de maatregelen bij de mensen die zich er wel aan houden ook steeds verder af.
Ik vind dit toch echt zo onbegrijpelijk. Niet op jou persoonlijk hoor maar ik zit in het vrijwillige stuk van hulpverlening en worden er toch echt op uit gestuurd. Wat ik ook terecht vind wat dingen rondom veiligheid moet naar mijn idee persoonlijk met gezinnen worden besproken. Maar dit is een groot frustratie punt vanuit mij en mijn collega’s dat de grote partijen veelal hun huis niet uitkomen. Gelukkig is daar hier in de omgeving wel verbetering in
Ik wil graag ons corona beleid strenger maken op kantoor. Merk dat we versoepelen. Alleen mijn collega’s denken daar grotendeels anders over. Vind ik wel lastig.
Ik ben wel echt benieuwd wat mijn school gaat doen. Als het goed is gaan we over een week of 2 weken beginnen (weet niet zeker, zo onduidelijk zijn ze), maar we hebben nog niks gehoord. Veel klasgenoten zitten in het buitenland en niemand weet noch hoevaak we naar school gaan en hoeveel online. Onze afdeling gebouw is best klein en heeft smalle gangen dus afstand gaat niet makkelijk lukken, weet niet of dit de enige hbo is die nog niks duidelijk heeft laten weten.
Het klinkt alsof je frustratiepunt al langer duurt dan corona, maar ik kom normaal gesproken dus écht mn huis wel uit. Ik ga heel graag bij gezinnen langs.
Maar nu doen we dat dus alleen in acute situaties. Is helaas zo besloten,ik zou t zelf ook graag anders zien…
Was net bij Jinek!
Of het haalbaar is (‘iedereen zou een half glas per dag moeten drinken’ - dat is best wel veel) weet ik niet. Maar het idee om verzorgingstehuizen op deze manier te beschermen (eventueel tot een vaccin?) klinkt wel echt interessant… Ben benieuwd of ze het van de grond krijgen!