Ah ja mn berichtje was een beetje onduidelijk, ik bedoelde dat ik graag op huisbezoek ga.
Face to face (wat ook op een kantoor kan) was idd altijd het uitgangspunt. Bellen was idd extreem uitzonderlijk
Ben wel heel benieuwd wat het einde van de vakantie doet voor het aantal besmettingen etc. of het daardoor terug gaat lopen of juist niet omdat de scholen weer beginnen?
Ik ben accountant en voor ons maakt het echt ook niets uit. Je hebt gewoon een deel van de mensen die per se samen willen zitten omdat het gezelliger is. Ja ok, elkaar uitleg geven is lastiger maar prima te doen via teams en klanten moeten ook gewoon via teams/mail enz bereikbaar zijn dus wat mij betreft blijft iedereen gewoon thuis.
daar zit ik ook maar gaan jullie nog naar het buitenland dan? Wij niet, en dat is ook niet nodig voor de meeste klanten zit je niet continue met ze en ga je per jaar 2 keer een weekje ofzo. Dus om nu helemaal niet te gaan veranderd niets.
Daarnaast veel procedures zijn ook vanwege de wet en regelgeving aangepast juist zodat je niet bij de klant hoeft te zijn. Dusse lekker thuis wat mij betreft!
Ja ik zat gisteren ook naar die nieuwe maatregelen te kijken en realiseerde me dat ik echt niks aan mân leven hoef te veranderen :â) had helemaal niks op de planning ook met meer dan zes mensen
Bij mijn werk is er een hele discussie gaande
Werk in het basisonderwijs en donderdag hebben we startvergaderingen. Het idee was om daarna bij iemand thuis met zân allen te borrelen. Maarja, meer dan 6 dus het mag niet. Reden van discussie; op het werk zijn we toch ook met zân allen dus wat maakt het verschil? Zucht.
Regels zijn regels en daarnaast is het in iemands huis. Diegene bepaalt, klaar.
Wat een slechte tekst weer van de Bijenkorf.
Lekker afschuiven en zelf geen verantwoordelijkheid nemen.
Ughhh
lol wat een tekst. Ik dacht dat ze overvallen waren door dieven
Ik moet zeggen dat ik eerst ook wel in die modus zat van âwaarom mag x wel en y nietâ maar uit eindelijk is dat zo veel vermoeiender dan je gewoon aan de regels houden. Kunnen jullie niet op school borrelen? Daar kun je sowieso gemakkelijker afstand houden.
@DonnieDarko
Gelukkig ging ik toch al bijna nooit naar de Korf maar nu ga ik er extra niet heen.
Ja denk dat dat het ook makkelijker maakt hoor. Ik heb normaal gesproken wel regelmatig dingen met wat grotere groepen maar iedereen in mijn omgeving is denk ik gewoon in de âlaten we dat maar niet doenâ modus dus daardoor ook weinig conflict of gedoe denk ik?
Dat het merendeel in de privĂ©sfeer is besmet betekent Ăšn niet dat er niemand in de Bijenkorf zelf besmet is geraakt Ăšn niet dat ze gewoon hebben doorgewerkt en klanten en collegaâs konden besmetten. Classy alles afschuiven hoor Bijenkorf.
Dit dus. Precies dit.
Snap eigenlijk wel dat ze het stom vinden want anderre winkels of pretparken die weer open zijn zouden vast ook besmettingen hebben. Maarja dan krijg je weer vinger wijzen naar anderre. Ookal is amsterdam wel echt vol en zie ook overal boten met groepen mensen dus denk dat veel bedrijven geĂŻrriteerd zijn dat zij wel geraakt worden en anderre weer niet.
Ja dus zouden ze gewoon toch hun verantwoordelijkheid moeten nemen en niet zo moeten miepen dat ze âovervallen zijn doorâ
Kom op, vind dat heel erg kinderachtig.
Al kan het oneerlijk zijn maar iedereen hoort toch gewoon zn steentje bij te dragen en verantwoordelijkheid te nemen?
Vooral zoân groot bedrijf en dan zo zeuren op social media. Valt me heel erg van ze tegen.
Ik snap wel dat een bedrijf zich machteloos kan voelen want het voelt als een straf voor de besmettingen (dat is het niet) terwijl je natuurlijk onmogelijk kunt controleren wat je werknemers in hun vrije tijd doen. Zoân instagrampost is echter gewoon next level dom en petty.
Ik heb ook een dilemma: vanavond een afspraak bij iemand thuis met in totaal 9 mensen (8 gasten). Dit is een terugkomende afspraak, die we al twee keer eerder in coronatijd gehad hebben (toen het aantal gasten nog niet beperkt was). Iedereen houdt zich goed aan de afstand, het huis waar we afspreken is er ook groot genoeg voor. Wat zouden jullie doen, gaan of niet?
- Gaan
- Niet gaan
0 stemmers
Maar in de lock down was er toch ook beperking van mensen, ik meen 3 of 4? En de grote vraag is, kun je 1,5 m afstand houden?
Ik begrijp dit gewoon niet. Het mag niet. Waarom over discussiëren? Vind een andere lokatie? Daar waar je afstand kunt houden?
Nee precies bedrijf moet eigen verantwoordelijkheid nemen.
Ik hoop gewoon dat ze niet alleen bijenkorf laten dicht doen maar goed gaan rondkijken waar er nogmeer problemen zijn.
Ja, maar vanaf juli was die beperking er even niet meer, in de periode 1 juli tot gisteren hebben we dus twee keer die afspraak gehad. Tijdens de lockdown spraken we via Zoom af.
Edit: sorry, ik had je vraag over afstand houden niet beantwoord, zie ik nu, maar: ja, dat kan in dat huis! (Zeer ruime woonkamer, plus 6 van de 9 zijn 3 koppels, dus die kunnen naast elkaar, dat scheelt ook in benodigde ruimte.)