Snap ook niet dat ze deze jankhouding aannemen, het maakt niets uit in het uiteindelijke resultaat, behalve dan dat mensen op ze afknappen. Kan je beter een sociaal wenselijk; ‘we nemen onze verantwoordelijkheid op aanspreken van de gemeente, keep safe’ post doen.
Het mag wel
Een dringend advies is nog altijd geen verbod
Wat een flauw bericht van ze. Snap dat ze ervan balen, maar het is en niet overal duidelijk waar die medewerkers zijn besmet én een aantal hebben we gewerkt terwijl ze besmettelijk waren…
OK, maar blijft mijn punt staan. Dat ‘dringende advies’ is er niet voor niets.
Ik vond het aan het begin van de corona crisis mooi dat er eigen verantwoordelijkheid werd gevraagd, waardoor we een beetje vrijheid hielden. Maar kennelijk moeten er echte verboden worden uitgevaardigd die daadwerkelijk de economie de nek omdraaien, omdat sommige mensen niet in staat zijn om verder te kijken dan hun eigen neus lang is. Jammer, maar helaas.
Misschien kan oma volgende keer beter mee aan schuren.
Waar maak je uit op dat ik al een beslissing heb genomen? En waarom zou ik een poll maken als ik dat al had gedaan? Ik vind het gewoon een lastige afweging. Ik benoemde dat het een terugkerende afspraak is om aan te geven dat ik het gezelschap daardoor goed kan inschatten en weet dat zij zich de vorige keren heel verantwoordelijk gedroegen, niet om daarmee een excuus te hebben om te gaan.
Maar goed, ik heb zojuist besloten niet te gaan. 9 september staat de volgende gepland, ik kijk te zijner tijd wel weer hoe de situatie dan is.
Dit vind ik ook lastig inderdaad, vooral omdat ik van mijn vriendengroep (van 9 personen) de enige ben die zich nu aan het Max aantal personen wil houden. Ik weet dat ik het juiste en verstandige doe, maar voel me ook een beetje een aansteller over die twee extra personen
Het zou ook buiten kunnen, maar ze geven hier in de regio buien af op het tijdstip van de afspraak en het advies geldt ook voor de tuin, niet alleen voor binnen.
Iedereen bedankt voor jullie mening!
De enige reden waarom het niet verboden is maar een dringend advies, is omdat ze het niet kunnen verbieden. Ik vind dat wel uitmaken in de keuze of je iets wel of niet zou doen.
Ovenfriet neem ik dan wel aan? Als je zo’n vraag durft te stellen?
Je hebt gelijk, maar in de situaties die jij nu schetst, had ik de afweging prima zelf kunnen maken. Nu zat ik echt in dubio en had ik wat meningen van buitenstaanders nodig.
@Ovenschaal Ik kwam hier inderdaad niet met de bedoeling mijn uitzonderingspositie te benoemen - dan was ik namelijk gewoon gegaan - maar omdat ik er zelf even niet uitkwam en benieuwd was wat anderen in deze situatie zouden doen.
Ja, dat is ook zo, hoor. Ik heb nu afgesproken dat ik digitaal aanwezig ben, dus via Zoom o.i.d., dat lijkt me een mooie oplossing
Haha, maar die legt vast geen COVID gerelateerde verboden op. Allemaal gekkigheid, wodka helpt.
Het gaat erom dat juist uit de contactonderzoeken blijkt dat veel besmettingen in de privésfeer zijn opgelopen op feestjes enzo. Dus juist die willen ze met deze maatregel ontmoedigen. In georganiseerde setting (horeca, evenementen) wordt vrij goed aan de maatregelen gehouden en zijn er minder besmettingen.
Daarom denk ik trouwens ook dat je blindstaren op 6 personen contra productief is. Als je met 7 personen rustig in de tuin gaat zitten op anderhalve meter is dat beter dan met 5 in je woonkamer met alcohol en muziek steeds wat dichter bij elkaar gaan zitten. Denk gewoon een beetje na over wat je doet.
Maar jij hebt begrip en empathie voor mensen met een andere situatie. Dat is precies wat er ontbreekt.
Wat mij pijn doet, is het gebrek aan empathie en het egocentrische. Iemand noemde het hier ‘next level schijnt hebben aan’.
Het gaat ook niet om precies de regels volgen, of het dringend advies. Wat @Tunnelvisie zegt, gebruik je verstand. Ik heb geen bewijs, maar ik vraag me af of bij de besmettingen in de privé sfeer de anderhalve meter richtlijn, goede ventilatie etc zijn gevolgd. Die basisregels helpen echt. Doordat de basisregels worden overschreden, krijg je steeds meer subregels, die proberen de boel in te dammen.
Ik reageer hier heel laat op nog maar ik kan me toch echt zo ergeren aan de zin
“Natuurlijk staat de gezondheid van onze gasten en medewerkers voorop”
Zoo vaak heb ik dit in coronatijd gelezen en het is zo’n holle frase en meestal staat erachter MAAR we blijven toch open (in dit geval kon dat niet maar je weet gewoon dat ze dat hadden neergezet als ze niet hadden moeten sluiten). Het klopt ook eigenlijk nooit, want als het prio 1 was dan zou je andere beslissingen nemen. Wat niet erg is, maar zet het gewoon niet neer.
Ik word er zo simpel van hoe iedereen tisjeboyjay (instanaam) ziet als wetenschapper ipv als cabaretier. Zojuist ook bijna iedereen die hem volgt ontvolgd.
Ik ga trouwens zaterdag naar een silent social distance disco! Er worden cirkels op het grasveld gespoten en je mag alleen in je uppie in die cirkel dansen. Ik ga met een vriendin en zij heeft dus een andere cirkel.
Ik heb er vertrouwen in dat ik daar afstand kan bewaren (tis ook gewoon een evenement niet in privé sferen).
Ik denk trouwens dat de festivals die nu zijn wel strict zijn op afstand bewaren omdat je een vergunning moet krijgen en er donder op kunt zeggen dat de gemeente komt controleren of de afstand nageleefd wordt.
Vond wat mark rutte zei over dat die niet begreep waarom de evenementen sector zo moeilijk deed want ze mogen toch gewoon weer wel hard, ik vraag me af hoeveel je voor een ticket moet vragen om winst te kunnen maken voor een vol veld met de corona maatregelen.
Morgen voor de 2e keer testen. Het scheelt wel echt mega veel voor mijn zenuwen dat ik nu weet wat ik moet verwachten
Hahaha die #SOS krijgt een heel andere betekenis.
Ik heb volgende week ook een bbq verjaardag bij iemand in de tuin (tantoe groot en bijbehorend groot huis). En daar zouden dan meer dan 6 mensen zijn, 12-15 waarvan sommigen samen een huishouden vormen. Maar heel krom, want we zouden wel op het terras kunnen, waar hier best slecht gehandhaafd wordt dus ‘afstand’ en vreemden vlakbij je, maar het zou dan niet in de tuin mogen waar je zelfs met meer dan 20 man nog afstand kunt houden? Niemand hoeft er ook voor met het ov te reizen en we hebben elkaar allemaal gewoon ook nog gezien met regelmaat en in verschillende samenstellingen.
Als het door gaat, denk ik dat ik wel ga. Alle mensen op 2 na werken ook nog allemaal 90% tot fulltime thuis en heb ik zelf sowieso al veel contact mee gehad. Als iemand zich minder gezond zou voelen, zouden ze sowieso ook absoluut niet komen. Als het schijtweer is en het zou binnen moeten zou ik wel skippen.
Vind het ontzettend lastig, want het is niet dat ik denk ‘de regels gelden niet voor mij en fuck corona’ maar daar het lijkt het dan wel op. Maar ik heb wel vertrouwen in mijn naaste omgeving en er komen geen buitenstaanders in die zin. Er wordt niet aangeraakt of omhelsd, geen handen geschud om te feliciteren. Er wordt gewoon op een afstandje gegeten en gekletst en dan hoppa weer naar huis.
(Schat de kans aanwezig dat ze mss nog wel annuleren hoor, maar vooralsnog niks gehoord)