Ik ben vooral moe van politieagentje zijn. Ik heb geen zin meer in die oeverloze discussies. Als er nu een oudje naast me gaat staan in de super denk ik “Ok, jouw begrafenis” en ga, zij het geërgerd, verder met m’n boodschappen pakken. Bekenden die de regels onzin vinden, streep ik alleen nog door op mijn mentale lijstje met leuke mensen. Maar daardoor komt het nu dus voor dat mensen binnen de 1,5meter van mij komen zonder dat ik er wat van zeg of koste wat het kost aan de kant ga voor ze.
Wat ik trouwens echt heel moeilijk vind hierin is de situatie op m’n werk. Wij werken met ons team in een ruimte die te klein is om afstand te houden. In verband met ons werk kunnen we lastig ons verplaatsen naar andere ruimten. We hebben in het begin ons best gedaan, maar inmiddels houden we geen afstand meer als we door de ruimte lopen. Bij zitten nog wel. Niemand kaart dit aan bij de leiding. Bovendien doet onze directe leidinggevende er ook aan mee. Ik heb er zelf in het begin wat van gezegd, maar heb me inmiddels al zo vaak opgeworpen namens het team richting de directie (mbt andere zaken) dat mijn positie in gevaar komt als ik nogmaals een kar ga trekken. Ook namens mezelf zou niet handig zijn, ook al gaat het ook om mn eigen gezondheid. Ik wil mn baan niet kwijt, maar veilig op het werk voel ik me ook echt niet nu.
Wat me trouwens op nog een ander punt brengt. Een grote ergernis ook. Mijn collega’s zien mij als een risico omdat ik met het vliegtuig ben geweest. Dit was voor een afspraak. Ik heb me aan alle maatregelen gehouden, het land is geel, ik mag reizen, en ben buiten die afspraak en het vliegtuig (beide met mondkapje) met geen andere mensen in directe aanraking geweest. Ik zie daarnaast 2 familieleden op afstand en de rest van de tijd zit ik in m’n eentje thuis. Sinds maart.
Mijn collega’s daarentegen hebben elk weekend verjaardagen en barbecue’s en wonen met hun gezin waarvan de andere leden ook naar verjaardagen etc gaan. Maar IK ben hier het risico🤨 Zo oneerlijk
Meerdere van die collega’s zijn trouwens aan het hoesten. Ik heb nu al meerdere keren geroepen dat ze zich moeten laten testen, maar dat gebeurt gewoon niet?! Het zou onder andere aan de airco liggen. Ja dat weet je niet 100% zeker!
Zelf heb ik nergens last van dus ik kom niet in aanmerking voor een test. Niet dat dat handig zou zijn ook, want dan zou ik wekelijks zo’n test moeten doen.
Einde rant