Coronatopic #5

Ja dat is echt gewoon het kutte. Ik zou nu bij mezelf überhaupt nog geen 4 mensen nodigen want ik woon klein. Mijn vrienden nemen corona verder ook serieus (sommigen hebben zich al eens laten testen) etc. Wonen ook in een gebied waar het nu ‘meevalt’. Ofwel, 10293747373 excuses waarom ik in dit geval van de gestelde norm zou afwijken.

Heb wel mijn vakantie etc. gecancelled omdat ik vliegen niet zie zitten nu. Zie mezelf straks in de winter ook niet op restaurant gaan, want mijn favo plekken zijn inimini. Het voelt nu dan toch als een keuze om iets sociaals te doen buiten en op afstand nu het weer het nog toelaat?

1 like

Ja ik hoor nu net dat het wss niet doorgaat HAHA maar dat snap ik dan ook wel weer. Maar vind het wel superjammer :pleading_face:

Denk echt dat hier 60% van de horeca de winter niet overleeft als het geen terrasweer meer is

2 likes

Lol nu wel een een mooie instapost :lying_face:

Wtf is dit voor post hoor?

Vooral dit stukje “Last but not least we want to express our hurt for asking these things from you as a visitor, but there’s no other option. Yet, we invite you with pleasure and we will do everything in our power trying to keep these experiences as nice as they were before.”

???

Summary

2 likes

Ja vind het de plank echt mis slaan. En dat telefoons afplakken was volgens mij echt om geen beelden van overtredingen te kunnen maken, heb dat daar eerder nooit gehad aka fucking sneaky

2 likes

Wooow ik dacht ff dat jij @Chuckie aansprak op iets wat je op haar insta zag. Vond dat echt heftig… maar het gaat over RADION haha.

2 likes

Ooh dit wist ik ook niet. Haha de goede oude dansen bij jansen tijd… als 16 jarige hadden wij valse uva pasjes zodat we binnen kwamen :joy::joy:

4 likes

Dat is niet waar! Ik ben vaker bij clubs geweest als radion en basis en daar werd het voor Corona ook weleens vaker afgeplakt.

Afgelopen twee weken wel wat uitzonderingen gehad (overlijden van naast familielid dus toen wel mn ouders en broertje geknuffeld en geen afstand kunnen houden van familieleden soms toen we het huis uit moesten ruimen), maar ben wel weer voornemens er weer netjes voor te gaan nu.

3 likes

Ok dan heb ik niets gezegd! Kwam redelijk vaak in de RADION maar heb het daar nog nooit meegemaakt, de school etc wel altijd

Ligt er misschien denk ik aan welk feest het is!

1 like

Haha nee ik ook niet! Wij kwamen vaker in de cool down, bubbles en zo haha eigenlijk net zo fout. En met dikke lagen make up proberen de chemistry binnen te komen. Soms mis ik wel de goede oude stap tijd

4 likes

Ahh ik hoorde dit (over dat feestjes tijdens de pride die er zo aan toe zouden gaan en je kaartjes kon kopen. No thanks vriend).
En dat je dus geen telefoon mocht gebruiken zodat niemand wat op social media kon zetten, en zitten als het licht aan ging. Maar wist niet of het écht zo was, helaas wel dus :disappointed:

Denk dat vaccin er ergens halverwege volgend jaar wel is, maar dat we ook nog wel een tijd verder zijn voor iedereen het gehad heeft enzo.

De enige regel die ik heb verbroken is het wel zien van mijn vriend. Ik heb hem bijna 2 maanden niet gezien maar daarna was het echt wel genoeg dus dat valt denk ik onder ‘ik was te eenzaam’ ook al heb ik wel mijn ouders gewoon gezien in ons huis

2 likes

Maar dit geeft wel het verschil aan zeg maar in antwoorden.
Want jij zegt ik heb door eenzaamheid ervoor gekozen me niet aan de regels te houden, terwijl iedereen die ik ken in een niet samenwonende relatie elkaar zonder afstand ziet en dat ziet als zich aan de regels houden.

4 likes

Ik ook! Vond ik ook mega zwaar maar we deden het om de regels te volgen én omdat hij weer bij zijn ouders ging wonen. Uiteindelijk elkaar vanwege zijn werk weer gezien en in die weken woonde hij bij mij dus dat maakte die 2 maanden weer een soort van goed. Maar was wel heel zwaar omdat ik verder mijn eigen ouders en vriendinnen ook niet zag

1 like

Ik ben vooral moe van politieagentje zijn. Ik heb geen zin meer in die oeverloze discussies. Als er nu een oudje naast me gaat staan in de super denk ik “Ok, jouw begrafenis” en ga, zij het geërgerd, verder met m’n boodschappen pakken. Bekenden die de regels onzin vinden, streep ik alleen nog door op mijn mentale lijstje met leuke mensen. Maar daardoor komt het nu dus voor dat mensen binnen de 1,5meter van mij komen zonder dat ik er wat van zeg of koste wat het kost aan de kant ga voor ze.

Wat ik trouwens echt heel moeilijk vind hierin is de situatie op m’n werk. Wij werken met ons team in een ruimte die te klein is om afstand te houden. In verband met ons werk kunnen we lastig ons verplaatsen naar andere ruimten. We hebben in het begin ons best gedaan, maar inmiddels houden we geen afstand meer als we door de ruimte lopen. Bij zitten nog wel. Niemand kaart dit aan bij de leiding. Bovendien doet onze directe leidinggevende er ook aan mee. Ik heb er zelf in het begin wat van gezegd, maar heb me inmiddels al zo vaak opgeworpen namens het team richting de directie (mbt andere zaken) dat mijn positie in gevaar komt als ik nogmaals een kar ga trekken. Ook namens mezelf zou niet handig zijn, ook al gaat het ook om mn eigen gezondheid. Ik wil mn baan niet kwijt, maar veilig op het werk voel ik me ook echt niet nu.

Wat me trouwens op nog een ander punt brengt. Een grote ergernis ook. Mijn collega’s zien mij als een risico omdat ik met het vliegtuig ben geweest. Dit was voor een afspraak. Ik heb me aan alle maatregelen gehouden, het land is geel, ik mag reizen, en ben buiten die afspraak en het vliegtuig (beide met mondkapje) met geen andere mensen in directe aanraking geweest. Ik zie daarnaast 2 familieleden op afstand en de rest van de tijd zit ik in m’n eentje thuis. Sinds maart.
Mijn collega’s daarentegen hebben elk weekend verjaardagen en barbecue’s en wonen met hun gezin waarvan de andere leden ook naar verjaardagen etc gaan. Maar IK ben hier het risico🤨 Zo oneerlijk

Meerdere van die collega’s zijn trouwens aan het hoesten. Ik heb nu al meerdere keren geroepen dat ze zich moeten laten testen, maar dat gebeurt gewoon niet?! Het zou onder andere aan de airco liggen. Ja dat weet je niet 100% zeker!
Zelf heb ik nergens last van dus ik kom niet in aanmerking voor een test. Niet dat dat handig zou zijn ook, want dan zou ik wekelijks zo’n test moeten doen.

Einde rant

6 likes

Ik vind het ook heel moeilijk met mijn werk. Wij kunnen onderling ook geen afstand houden en gebruiken continue dezelfde materialen (die niet tussendoor ontsmet kunnen worden oid). Ik houd me zo goed mogelijk aan de regels en heb sinds maart niemand buiten mijn vriend en kind om gezien op een afstand kleiner dan 1,5 m. ALS ik afspreek met een vriendin, doen we een wandeldate door het veld/bos. Ik houd bewust mijn bubbel klein. Nu zijn er bij mij ook collega’s die de regels aan hun laars lappen. Er staat nu ook weer bij iemand een verjaardagsfeest op de planning. Ik vind het zo aso omdat ZIJ dus MIJN contactencirkel groter maken.

2 likes

Nice. Hoop dat er een beetje fatsoenlijke sancties gaan volgen.

19 likes