Die zinnen over saamhorigheid e.d vind ik ook een beetje zweverig, dat past volgens mij wel goed bij In to the woods.
Maar het gaat niet om lekker te staan dansen of om liefde wat mij betreft. Het zou moeten gaan om aandacht en ondersteuning voor de cultuursector.
De muziekindustrie ligt op zijn gat, daar is de actie āsound of silenceā deze week om gelanceerd. Er is nul perspectief en amper fatsoenlijke regelingen. De overheid laat ons verzuipen. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben zelf voor de 1,5 meter regeling en hoop dat mensen zich beter gaan houden aan de regels⦠Het is gewoon zo lastig, ik ben zelf muzikant en docent en naast dat ik zelf veel geld mis als zzpāer, want al mijn shows zijn gecanceld, zijn er zoveel collegaās in alle takken van de muziek hun baan kwijt. Van podium bouwers tot medewerkers van poppodia, geluidsbedrijven, noem maar op. FinanciĆ«le steun is essentieel als overbrugging tot we weer echt mogen. Coronaproof events zijn mogelijk, de overheid moet gaan luisteren en meedenken over hoe we de industrie overeind kunnen houden.