Coronavirus #2

Haha, wel logisch toch? Aangezien er een tekort is aan (werkende) mondmaskers

3 likes

Over het feit dat er hier veel mensen posten die hun medemens veroordelen omdat ze wél naar de winkel gaan of hun kinderen buiten laten spelen? Of daar heel verontwaardigd over doen. Ik vind dat irritant om te lezen, omdat dat vooralsnog gewoon toegestaan is.

1 like

Mocht het filmpje hier nog niet voorbij gekomen zijn. Van 5 jaar geleden.

3 likes

Je bent zelf overal aan het posten dat afspreken met mensen thuis niet kan, terwijl het RIVM daar anders over denkt. En ook winkelen wordt hier veelvuldig bekritiseerd, hoef er niet ver voor naar boven te scrollen. En de buitenspelende kinderen idd.

12 likes

Volgens mij gaat die verontwaardiging vooral over mensen die naar de winkel gaan en geen 1,5m afstand bewaren. Of ouders die hun kids samen laten spelen (wat mag) maar die ondertussen zelf met hele kudde ouders op elkaar zitten (zonder 1,5m afstand dus).

4 likes

Als je het teveel pakken voor jezelf vind zou je het ook kunnen delen met familie/buren/of wie dan ook.

1 like

Idem dito bij 1 van mijn werkgevers…

Dat laatste woord mag wel # van het jaar worden haha

3 likes

Haha ja ik heb zo’n ding overwogen maar ben heel bang dat als het me niet lukt om elke keer dat hartje te vinden dat ik dan heel erg in de stress schiet juist… bang dat het mis is etc…

Toen dacht ik aan zo’n baby watcher, maar dat kost echt een vermogen :scream::scream:

1 like

Verzorgingshuizen, verpleeghuizen, instellingen voor mensen met verstandelijke beperking op slot voor bezoek. (in Brabant iig)

Eerst cliënten gister de boodschap dat er geen dagbesteding is (lastig want structuur en veelal gedragsproblemen) en nu dit. Kijk er echt naar uit om weer te mogen werken :sweat_smile:

Neeee daar moet je je niet rot over voelen. Dat gebeurt echt niet. Zo heel raar zijn. Niemand heeft dit voorzien maar jij kan er niks aandoen dat je nog niet ingewerkt bent joh! Niemand denkt ook zo over jou, dat weet ik zeker

13 likes

Ik heb ook wat nieuwe collega’s en ik hoop juist dat ze zich niet bezwaard voelen om toch te bellen/chatten als ze ergens niet uitkomen. Dat is hartstikke logisch als je net begonnen bent. En zelfs daarna: genoeg mensen die elkaar even chatten/bellen om wat te sparren over iets. Dat wordt echt niet als ergernis opgevat, juist welkome afleiding uit je eigen dossier :’)

1 like

Een van mijn broers werkt als laborant en is opgeroepen om Corona-stalen te gaan testen in een heel groot ziekenhuis … Toch geen fijne gedachte :pensive:

https://www.ad.nl/den-haag/haagse-schilderswijk-trekt-zich-weinig-aan-van-virus-het-is-gods-wil-als-je-ziek-wordt~aae78918/

Dit artikel is echt om te janken. Hoop dat de haagse markt snel sluit.

1 like

Ik fietste net door de P.C. Hooftstraat en er stonden allemaal mensen met mondkapjes om in de rij om de Louis Vuitton-winkel in te mogen. :rolleyes:

17 likes

Dit staat echt zo ontzettend ver van me af. Normaal al, maar op deze manier helemaal.

5 likes

Zo irritant die supermarkt medewerkers met hun handschoentjes. Schijnveiligheid en zonde van de handschoenen

19 likes

We hebben zojuist een call gehad dat het niet is toegestaan. Met als reden dat het schijnveiligheid geeft en dat de handschoenen hard nodig zijn in de medische zorg. Etos heeft handschoenen gedoneerd.

7 likes

23 likes

Wij hebben ook tape, alleen rood met wit, waardoor het eruit ziet als een crime scene :sweat_smile::joy:

9 likes