Coronavirus #2

Krijgt mijn vriend net een telefoontje, dat hij aankomende vrijdag een sollicitatie gesprek heeft bij een ggz instelling. Zou toch denken dat een ggz instelling dan toch voor een skype, facetime oid zou kiezen in deze tijden :thinking:

Ik zou dus afgelopen maandag met een nieuwe baan beginnen. Dat is uitgesteld tot nader order. Gelukkig had ik m’n bijbaantje nog (werk in de distributie bij de Ac.tion), dus had mezelf voor de rest van de week in laten plannen om extra te werken, maar wordt net voor de hele week afgebeld omdat we alle franse en duitse filialen niet meer mogen bevoorraden…

Vind vooral de verschillen tussen NL en BE raar. Mijn vriend is een Vlaming en daar wordt nu een regel over de supermarkten ingezet dat er maar zoveel mensen per m2 binnen mogen. En dat je niet bij vrienden/familie op bezoek mag (wordt sterk afgeraden). En in Nederland mag je gewoon nog met zn allen een supermarkt binnen en mag je ook nog gewoon bij elkaar op bezoek en mogen kinderen nog afspreken… ik ga nu liever niet met vrienden en fam uit Nederland afspreken, zij vinden dat raar dat ik dat niet wil (ookal ben ik niet ziek).

3 likes

Ja helemaal met jou eens. Het grappige is dat hier ‘Henk en Gerda’s’ die het beter denken te weten dan het RIVM belachelijk worden gemaakt, terwijl veel forummers het blijkbaar zelf ook beter weten dan het RIVM dat zegt dat je best even buiten mag wandelen, op bezoek mag bij een vriend/familie of een winkel mag bezoeken zolang je niet ziek bent en gepaste afstand houdt.

15 likes

Ja precies

2 likes

Gelukkig kun je de vershoudzegels met de AH app bij een zelfscankassa nog sparen :stuck_out_tongue:

1 like

Ik krijg wel die bakjes zegels maar dan ipv bijv 1 kreeg ik er 2 zodat er geen contact is haha. Win win situatie

2 likes

Mensen laten zich van hun beste kant zien…
Was net in de supermarkt om te kijken of er wc papier te krijgen was, dat was niet het geval. Vroeg aan een medewerker of ze de maximum aantal producten per klant regel hanteren, toen zei hij, I kid you not: “Mensen worden vaak agressief en dreigen met fysiek geweld als we dat zeggen, sommigen komen met een kar met 20(!) broden aanzetten en als we er wat van zeggen moeten we oppassen dat we geen knal voor onze kop krijgen”.

Echt helemaal top! Lekker bezig. Vind dit nog het ergste van alles, hoe het laat zien hoe bepaalde mensen in elkaar steken. Ontmoedigend en teleurstellend vind ik het.

17 likes

M’n stofzuiger besloot er mee op te houden, dus ik heb net even gauw een nieuwe gehaald in het centrum (na het al een aantal dagen uit te hebben gesteld), en het viel mij alleszins mee qua drukte. Echt heel netjes! Verder ben ik de afgelopen dagen braaf binnen gebleven, moet nu alleen nog even op zoek naar brood. Dan gaat deze meid weer terug naar d’r girlcave. #girl #girlcave #me #cave #stofzuigeningirlcave

7 likes

Mijn zusje en ik zijn ook erg streng geweest naar onze ouders, die met astma klachten afgelopen weekend nog gewoon luchtig afspraken met allerlei vrienden. Isolatie? de winkels zijn toch nog gewoon open? :roll_eyes:

Gelukkig hebben ze het nu wel begrepen en zitten ze braaf thuis.

In Frankrijk mag je het ook zelf overschrijven.

“Si vous ne pouvez pas l’imprimer, vous pouvez la reproduire sur papier libre.”

1 like

Ja ik word nu plat gegooid met dat zwangeren ineens WEL een risico groep zijn? Net zo erg als 70+’ers? Dat is inde Uk zo. Maar ik dacht dat zwangeren geen risico waren? Volgens dat onderzoek met 9 zwangeren…?

5 likes

Zo frustrerend dat we net na dagen radiostilte gehoord hebben gekregen dat alles op mijn werk gewoon door moet lopen. Thuis werken kan niet. Ik werk in de arbeidsreïntegratie en er is ook sprake van therapie in groepen. Ze willen wel alles gaan aanpassen, zodat mensen genoeg afstand van elkaar zouden kunnen houden. Enige reden is omdat ze het financieel niet op kunnen vangen als ze het niet door laten gaan… Blijkbaar is dat belangrijker dan de gezondheid van cliënten of medewerkers.

Zeker. Moet haar alleen nog uitleggen hoe instagram werkt.
En selfies maken
En vloggen
En hoe een smartphone werkt.
En hoe internet werkt.

2 likes

Ja ik weet dus niet zo goed wat ik daar mee moet…
Ik ben zelf 16wkn zwanger en de verloskundige zegt dat er geen risico is… Maar doet geen controles meer tot 27 weken (en dat vind ik echt best eng ondanks dat ik de baby voel), en ze zei dat de 20wkn echo die we gepland hebben vooralsnog door gaat, maar dat het kán zijn dat deze geannuleerd worden wanneer het ziekenhuis dat zo besluit…
Omdat een “niet urgente” zaak is…

Net als dat chemo’s uitgesteld worden (bij mijn oom bijv)… En zijn oncoloog zei ook dat ze geplande operaties wel nog doen (oncologie), maar dat ze misschien geen nieuwe plannen?! Terwijl ze met hem dus over een paar weken zouden kijken of en wanneer hij weer geopereerd wordt… Vind dit echt heftige dingen :disappointed:

1 like

En je ouders bezoeken? Ik bedoel, wij (kinderen) komen wel meer in aanraking met andere mensen (mijn broers hebben ook banen wat gewoon doorgaat nu), dan vormen wij door ze te zien ook “een gevaar” toch? Niet dat ik mijn vader vaak zie nu, maar als het niet “mag” voelt het heel anders. En maanden niet zien is ook wel anders dan nu het geval is (1x in paar weken).

1 like

Ik doe gewoon wat nog mag? De rest van NL is net zo gepriviligieerd hoor. Als zij geen klachten hebben, mogen ze ook gewoon naar buiten en naar een winkel.

Ik vind dat je overdrijft en je eigen regeltjes aan het bedenken bent. Pas als iemand die daar wél het mandaat voor heeft zegt dat we dat niet meer mogen, dan moeten we het niet meer doen. Heeft geen fuck met privileges te maken.

10 likes

Ik ben net de stad in gegaan met een mondkapje. Ik werd echt vreemd aangekeken haha :joy:

4 likes

Hier heeft een bloemist z’n bloemen weggegeven aan het zorgpersoneel vh ziekenhuis + een ziekenhuis in een stad verderop ipv ze weg te gooien. Klein maar mooi gebaar! :slight_smile:

53 likes

Ik stond net in de supermarkt op gepaste afstand te wachten tot de mevrouw voor mij haar producten uit de koeling had gepakt. Gingen er twee (!!) mensen voor mijn neus staan. Ja hallo zo werkt het niet…

20 likes