Coronavirus #2

Normaal heb je als zzp’er geen toegang tot de bijstand toch? Vind dat echt een goede maatregel. En daarnaast verruiming van de werktijdverkorting.

4 likes

Bij xs4all krijg je nu een aantal filmzenders gratis. Lief!

Schermafbeelding 2020-03-17 om 19.22.51

6 likes

Huh, ik lees hier echt weinig optimistisch in eigenlijk.

Ik vind de maatregelen in Frankrijk beter (en Italië en Spanje).
(mensen hoeven geen huur, geen gas,water en licht te betalen. Geen belasting en kunnen een regeling krijgen als compensatie).
Zzpers met een pand zijn vaak al 800€ per maand kwijt aan huur daarvoor.
En ik vraag me af hoe ze dit qua fraude gaan oplossen, want ik ken zat Zzpers die maar 5 facturen per jaar sturen.

1 like

Ik las vanmiddag dat die maatregelen in Frankrijk alleen gelden voor bedrijven, niet voor werknemers/burgers.

Ik heb even gezocht, vanaf dat dikgedrukte testen testen testen! Onderaan.(vond ik dan hé)

Het ging nu toch ook over de maatregelen voor bedrijven?

Oh woow wat een lelijke streek.
Deze hele situatie laat echt in z’n volledigheid zien waarom ik het kapitalisme verafschuw.

Maar als bedrijven op die manier geholpen worden, zorgt dat er wel voor dat veel minder burgers hun baan kwijtraken.

Als ze die gewonnen kosten gebruiken voor hun werknemers wel, ik vraag me af of dat verplicht is (en of iedere onderneming het beste voor heeft met z’n werknemers of enkel met z’n onderneming)

Oh, ik interpreteerde @Kusjessoldaat’s “mensen” als iedereen, niet specifiek voor bedrijven.

1 like

Is het niet bizar hoeveel er veranderd is in drie weken? Echt ongelofelijk. Ik merk gewoon dat ik het aan de ene kant niet kan bevatten en aan de andere kant steeds besef hoe heftig dit is.

24 likes

Ik doelde op iedereen idd!

1 like

Ik ben gestopt met lezen toen ie zei dat ie geen arts of viroloog is en dus misschien ook geen recht had om er iets over te zeggen, maar toch een artikel ging schrijven :roll_eyes:

5 likes

Lief van je! Heb voor nu een vlucht naar huis donderdag met Emirates, hoop met heel mijn hart dat die niet geannuleerd gaat worden. Gaat even billen knijpen worden de tot donderdag

2 likes

Ff ranten weer hoor. Stelt niks voor maar is wel irritant. Ik zit dus op een opleiding waar je veel in contact komt met mensen dus alles is stilgelegd. Wat denkt iemand uit mijn groepje? Kom laten we lekker met z’n allen vooruit werken! Want dan kunnen we onze goede intenties laten zien. Ik studeer voor een diploma, niet om te laten zien hoe goed ik wel niet bezig ben 🤷 terwijl dat niet eens kan

3 likes

Het is allemaal nog niet heel concreet. Wij zijn nu best wel heel druk met parkeren e.d.
Maar werktijdverkorting gaat wel lopen en mogen dan bewust niet te veel werken. Dus gok dat ik straks niet meer hoef te werken voorlopig.
Tot nu toe nog geen gedwongen ontslagen. Maar hoe het straks gaat? Ik weet het echt niet. Vind het rete spannend.
Rutte zei al we helpen iedereen en niemand moet zijn baan verliezen e.d. maar bij ons komen de klappen later pas.

1 like

Mijn vriendinnen en ik zitten niet op een lijn qua social distancing en dat vind ik jammer. Zij willen gewoon gezellig afspreken met z’n allen. En tuurlijk, dat lijkt me ook gezellig, maar totaal niet verstandig momenteel. Nu voel ik me zo’n zeikerd als ik uitleg waarom ik niet wil

2 likes

Acht uur, er loopt nu iemand klappend door de straat… En joelend.
Meerdere mensen volgen.

3 likes

haha wat? hier is het muisstil maar woon dan ook in een saai dorp

1 like