Ik hoor hier ook vuurwerk in m’n dorpie
Ah echt mega veel gejoel hier nu! WTF ik had eigenlijk niet verwacht dat het zou worden opgepikt.
Zoals viroloog Marc Van Ranst gisteren al zei: "als het regent in Frankrijk, druppelt het in Wallonië… " en we dus Frankrijk achterna gaan…
Huh hier applaudiseert ook heel de straat. Mis ik wat?
Ik ook niet, maar er wordt superhard geklapt
Voor de zorgverleners
De toeters worden ook maar even uit de kast getrokken hier, en nu ook het vuurwerk
Hahaha wij gingen ook klappen, ook voor m’n moeder. Die wilde graag uit het raam klappen voor de anderen. 0 geklap hier in de buurt, maar we wonen dan ook in een mini dorp
Maar het was zo droog, stonden we dan met z’n 4e te klappen
Wel opvallend dat mensen dan weer wel met veel mensen dicht bij elkaar staan te klappen op sommige beelden
Danku. Zoiets gokte ik al. Ik volg al het nieuws over corona, maar dit had ik gemist.
Haha wow ik was buiten voor boodschappen en dacht wtf is dit, overal vuurwerk en mensen die klappen
Hier ontzettend veel geklapt en gejoeld, veel mensen op balkon. Mooi om te zien wel.
Hier ook even heel kort. Zag maar één buurman buiten klappen maar halverwege viel iemand (die ik niet kon zien) hem bij en volgens mij was er aan de andere kant van mijn straat een groepje mensen aan het klappen.
En dus vuurwerk en getoeter maar geen idee of dat uit mijn straat was of verderop.
Het was hier echt muisstil om 8 uur
Hier ook veel geklap en getoeter (en vuurwerk…), behalve vanuit mijn flat.
Hoor nu wel opeens mega veel ambulances ook? Weird
Kun je niet vragen of jullie dan kunnen beeldbellen (Skype, zorgmessenger, zaurus etc)? Wordt nu door veel psychologen, psychiaters etc gebruikt
Hier ook klappen in het kleine dorp waar ik woon:heart_eyes:
Awh ik woon in een flat die omringd wordt door andere flats en er waren zoooveel mensen in hun eentje aan het klappen en joelen vanuit hun studio’s. Ik vond het echt leuk om te zien!
Echt wel een superleuk idee, dat klappen! Beetje samenhorigheid en dankbaarheid in deze tijden, daar word ik emotioneel van.
Het zal zo bizar zijn om na deze hele lock-down gewoon weer buiten te mogen op straat, zonder papieren (en dit is dag 1 ). Dat had ik na 40 dagen Oost-Afrika ook, toen ik in Madrid na 18u/na het donker weer over straat kon lopen.
Ik vraag me ook af of de samenleving ook erg zal veranderen hierna (buiten de crisis om, bedoel ik). Net zoals 9/11 een grote impact had. En dan bedoel ik niet alleen de gebeurtenis zelf en de rechtstreekse gevolgen, maar hoe we bv. over bepaalde dingen denken. Zullen we bv. die focus op handen wassen en hygiëne blijven houden, dat soort dingen.