Ik heb ook geklapt, mn moeder en ik gingen op het donker op het dakterras staan want we wilden alleen klappen als anderen ook klapten want “ludiek doen moet je alleen doen als andere mensen dat ook doen” aldus mn moeder. Maar toen klapte de hele straat en zijn we ook maar uit de duisternis gestapt.
Daarom geen toespraak? Zoals ik al eerder postte, zou een mooi voorbeeld kunnen zijn geweest als hij dit in een toespraak had gedeeld om te tonen dat het virus geen onderscheid maakt. Gemiste kans.
Den Bosch ook veel klappen
Hier werd zelfs siervuurwerk afgestoken haha
Ik ben geen viroloog dus verbeter me als ik het verkeerd heb. Maar volgens mij is dat precies het ding. Je kiest voor een strategie maar ze hebben allemaal gevolgen. Nederland gaat voor immuniteit maar het gevolg is dat er meer mensen ziek zullen worden dan ons systeem aankan. Dat proberen we nu dus te vertragen maar onderzoek zegt dat dat nooit voldoende kan werken en er dus veel mensen zullen sterven. Het voordeel van deze strategie is dat we bij een volgende golf (want er zullen sowieso golven blijven komen) een groot deel van de bevolking immuun is.
Landen die voor een andere aanpak kiezen en het virus echt proberen te bestrijden (denk aan Azië waar in veel landen relatief weinig besmettingen zijn) zullen inderdaad bij elke golf maatregelen moeten blijven handhaven om dit vol te houden. De bevolking is immers niet immuun en wordt dit ook niet. Voordeel is dat er weinig mensen zullen sterven want weinig besmettingen. Nadeel is dat ze dit moeten volhouden tot er een vaccin is wat zeker een jaar kan duren, als het niet langer is.
Dit zijn landen die niet in lockdown gaan maar wel strenge restricties toepassen. Bijvoorbeeld een reisverbod. Daarbij testen en isoleren ze besmette mensen en de gene waarmee ze in contact zijn geweest, ook als er geen symptomen zijn. Vraagt dus best wel wat van een land, zeker voor langere tijd.
Conclusie is denk ik dat we het met elkaar moeten uitzingen tot er een vaccin is en we daarbij allemaal een andere aanpak hanteren, afhankelijk van onze mogelijkheden en de mate waarin het virus al verspreid is.
https://www.linda.nl/nieuws/interview/legustha-33-klap-corona-de-wereld-uit/
voor de mensen die nog confused zijn.
hier begon het heel ongemakkelijk al voor 8 maar uiteindelijk echode het zelfs, zoveel mensen waren aan het klappen
Die vissen weten niet wat hen overkomt…
Nieuw reisadvies: iedereen wordt geadviseerd niet meer naar het buitenland te gaan. Erg dat het nodig is dit expliciet te zeggen
Mijn persoonlijke ervaringen op de SEH met patiënten die daar belanden is enkele dagen wat milde klachten van lichte verhoging, wat neusverkouden / loop neus, milde hoofdpijn, een droge hoest wat vervolgens in enkele uren overgaat is toename droge hoest, benauwd, pijnlijke steken op de borst en zuurstof behoefte.
Daar kwam gisteren iets over voorbij bij RTL Boulevard:
‘Volgens royaltyverslaggever Marc van der Linden heeft het te maken met Mark Rutte. “Hij wil onze minister-president niet voor de voeten lopen”, legt Van der Linden uit. Die mag als eerste vertellen wat er aan de hand is en wat er gaat gebeuren. Een troostende en medelevende speech is weggelegd voor de koning, maar het politieke proces en de maatregelen die genomen moeten worden, liggen bij de premier.’
Maar in ons geval, wisselen naar de suppression aanpak, daar is het toch al te laat voor? Ik heb het idee dat er voor ons geen weg meer terug is, of zie ik dat verkeerd?
Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe het kan dat we een wereldwijd tekort aan testmateriaal hebben maar Zuid Korea ongeveer de hele bevolking test. Hoe dan? Zijn ze daar producent ofzo?
UPDATE 17 MAART 2020: BELANGRIJKE INFORMATIE
Alle winkels van IKEA in Nederland sluiten - IKEA heeft besloten om per 17 maart alle winkels in Nederland tot nader order te sluiten. Producten bestellen en thuis laten bezorgen via IKEA.nl of je online bestelling zelf ophalen bij de winkel blijft mogelijk.
We houden de ontwikkelingen rondom het coronavirus in Nederland nauw in de gaten. We baseren onze keuzes altijd op het belang van onze medewerkers, onze klanten en onze organisatie.
De gezondheid en veiligheid van onze bezoekers en medewerkers zijn voor IKEA topprioriteit. Wij blijven daarnaast alert op de genomen maatregelen en adviezen vanuit het RIVM en de Nederlandse overheid.
Houd IKEA.nl in de gaten voor updates en veelgestelde vragen. IKEA bedankt alle klanten voor hun begrip.
Informatie over je bezorging
Onze bezorgers brengen de producten tijdelijk tot aan je voordeur. Dit om direct persoonlijk contact zoveel mogelijk te vermijden. Mocht je in een appartement wonen, dan wordt de bestelling nog wel tot je voordeur bezorgd. Indien er geen lift aanwezig is, wordt er tot en met de 4e verdieping bezorgd.
I said a wip Wop,
The wippie to the Woppie
The wip wip a Wop, and you don’t stop, a rock it
To the bang bang boogie, say up jump the boogie,
To the rhythm of the boogie, the beat.
Ja, zo’n vermoeden had ik al. Maar die toespraak van Rutte vond ik niet zozeer over het politieke proces gaan, dus had WA best zelf kunnen doen. Of een eigen toespraak van het weekend.
Oh jee, extra journaal in België nu …
Ik deed m’n dutje tijdens het klappen. Was het helemaal vergeten! Had wel willen horen hoe het hier was. Maar nu net even zachtjes geklapt op m’n kamer haha
Dat klappen is mij ook helemaal ontgaan haha
Haha ja ik voel nu zelf wel meer druk mijn Frans echt eens te verbeteren